• Forumvärd

    Sportlov: Är du förälder ledig under sportlovsveckan?

    Det är sportlovsveckor på G nu runt om i landet.

    Tar du ledigt under den veckan för att vara med barnen?

    Eller är det kanske något annat lov som du hellre spenderar med dem?

    Om du är ledig vad brukar ni hitta på?

    Rösta och diskutera gärna i tråden

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sportlov: Är du förälder ledig under sportlovsveckan?
  • Anonym (hur)

    Hur många semesterdagar har ni som kan ta ut ledighet sommar jul sportlov påsklov etc?

    Hur löser ni det?

  • Duckan

    Nej vi är inte lediga, men dottern är inte på fritids. Vi försöker pussla med mormor/morfar, farfar, vara med på jobbet osv under veckan.
    Till påsk tar vi nån extra dag och är lediga med henne.

  • Butterscotch

    Nej, vi brukar inte ta ledigt på sportlovet. Sonen är på dagis som vanligt och dottern på fritids. Första skolåret hade jag dåligt samvete för att vi inte tog ledigt men sen lärde jag mig att de brukar hitta på massvis med roliga grejer på fritids på lov-veckorna - museum, bio, teater osv - så då slapp jag det dåliga samvetet Vi tar ledigt om vi planerat att åka någonstans, men aldrig om vi ändå bara ska vara hemma i stan.

  • Mrs Green

    Ja i år, eftersom jag ska byta jobb och det passade bra att ta en vecka ledigt mellan jobben. Annars jobbar vi oftast på sportlovet.

  • MammAmma

    Jag pluggar på distans så jag inte ledig, men jag är hemma, ja. Skoleleverna i Falun har två veckors lov pga skid-VM.

  • Alexi

    Vi jobbar som vanligt. Ev kommer mormor och morfar göra något kul med barnen fredagen på lovet.

  • Aaglars

    Hade inte tagit ledigt -men är hemma och VAB:ar.

    Däremot ska vi vara lediga om 2 v istället hela familjen i 1 v :)

  • Grus grus

    Vi hade sportlovsveckan förra veckan. Jag tog ledigt på fredagen och sen hade farmor en mysdag med min dotter och sen ville en kompis till mig låna dottern en dag, så hon var bara två dagar på fritids.


    Mamma, kvinna, fru, förskollärare, genuspedagog
Svar på tråden Sportlov: Är du förälder ledig under sportlovsveckan?