• Äldre 21 Feb 10:44
    2037 visningar
    7 svar
    7
    2037

    huvudvärk i 4 dagar som vägrar gå över :-(

    Har nu haft ont i huvudet i 4 dagar å de hjälper inte med Alvedon kört med full dos. Som jag blev rekommendera av bm.

    Va in i torsdag pga att jag mådde illa oxå samt huvudvärk så dom kolla så jag inte hade havandeskapsförgitning å de var de inte. Men blev skickad till fl för att kolla bebisen oxå då de varit mindre rörelser men inge fel där som tur var

    Men va kan huvudvärken bero på? Har lågt hb sen innan och fått injektion av järn den 7 januari hb har gått upp lite men inte så jätte mycket.

    Så nu börjar jag fundera om de är de som spökar å är på väg ner igen. Va tror ni?

  • Svar på tråden huvudvärk i 4 dagar som vägrar gå över :-(
  • Äldre 22 Feb 08:04
    #1

    Hej! Din stackare, lider med Dig. Jag har också haft fruktansvärd huvudvärk i många dagar som inte Citodon eller ngt annat hjälpte mot. Vilken vecka är Du i? Jag kan då ha varit mellan veckorna 8-15. Det visade sig att jag hade låga järndepåer och började med järntabletter - men hjälpte inte. På eget initiativ började jag ta B-vitamin också för att jag läst att om man har B-vitaminbrist kan man inte ta upp järn. Cirka 1 1/2 vecka efter jag kombinerat båda vitaminerna,så började huvudvärken släppa. Har inte en aning om det är en betydande faktor eller inte. Nu är jag mycket piggare - det är ett helt annat liv. Huvudvärken gör ju en helt förstörd. Nu är jag i vecka 18-19. 
    Jag tror det kan handla om hormonella saker också. Har Du koll på ditt blodtryck så inte det är för högt? Däremot ska man ha väldigt högt för att man ska få huvudvärk som symtom. 
    Hur mår Du idag? Får Du stöd av Din omgivning? 

  • Äldre 22 Feb 08:54
    #2
    älskalivet skrev 2015-02-22 08:04:55 följande:

    Hej! Din stackare, lider med Dig. Jag har också haft fruktansvärd huvudvärk i många dagar som inte Citodon eller ngt annat hjälpte mot. Vilken vecka är Du i? Jag kan då ha varit mellan veckorna 8-15. Det visade sig att jag hade låga järndepåer och började med järntabletter - men hjälpte inte. På eget initiativ började jag ta B-vitamin också för att jag läst att om man har B-vitaminbrist kan man inte ta upp järn. Cirka 1 1/2 vecka efter jag kombinerat båda vitaminerna,så började huvudvärken släppa. Har inte en aning om det är en betydande faktor eller inte. Nu är jag mycket piggare - det är ett helt annat liv. Huvudvärken gör ju en helt förstörd. Nu är jag i vecka 18-19. 

    Jag tror det kan handla om hormonella saker också. Har Du koll på ditt blodtryck så inte det är för högt? Däremot ska man ha väldigt högt för att man ska få huvudvärk som symtom. 

    Hur mår Du idag? Får Du stöd av Din omgivning? 


    Vakna med huvudvärk i dag oxå är inne på 5 dagen nu... mina järn depåer är låga ligger på 6-7 samt mitt Hb ligger på 107 efter injektionen. klarar inte av att äta järntabletter så har fått järn i injektion den 7 januari men har inte hjälp så jätte mycket men nu var de 3 veckor sen jag tog nya prover. Blodtrycket kolla som när jag var in på förlossningen å de låg på 115/60 så de var bra. jag är i vecka 28.

    törs inte ta något annat mot huvudvärken heller än Alvedon men kanske måste göra de...

    B-12 tar jag i form av spruta då jag är magsäcksopererad.

    Blir de inte bättre så får jag söka för de...
  • Äldre 24 Feb 18:46
    #3

    Hu...Din stackare! Lider med dig, det e sååå fruktansvärt. Och du måste ju känna dig bekväm om du vill ta ngn annan medicin än alvedon eller inte. Jag har blivit ordinerad Citodon under båda tidigare graviditeterna och även nu denna. Mina andra barn är helt friska, men jag är ingen läkare och kan ju inte garantera att Citodon inte alls påverkar bebis i magen på ngt sätt. Men det är Citodon som hjälpt mig att få bort huvudvärken. Det kan ibland ha räckt med en tablett och en halv dags vila, så har det släppt. 
    Återigen, utan att vara expert så kanske det kan bero på dina låga värden eller vad säger barnmorskan? 
    Hoppas verkligen det släpper snart! 
    Själv mår jag rätt ok nu. Däremot har jag svårt att sova - utan särskild anledning, men kanske beror på hormoner eller ngt....Väntar ni flicka eller pojke? 

  • Äldre 24 Feb 20:15
    #4
    älskalivet skrev 2015-02-24 18:46:39 följande:

    Hu...Din stackare! Lider med dig, det e sååå fruktansvärt. Och du måste ju känna dig bekväm om du vill ta ngn annan medicin än alvedon eller inte. Jag har blivit ordinerad Citodon under båda tidigare graviditeterna och även nu denna. Mina andra barn är helt friska, men jag är ingen läkare och kan ju inte garantera att Citodon inte alls påverkar bebis i magen på ngt sätt. Men det är Citodon som hjälpt mig att få bort huvudvärken. Det kan ibland ha räckt med en tablett och en halv dags vila, så har det släppt. 

    Återigen, utan att vara expert så kanske det kan bero på dina låga värden eller vad säger barnmorskan? 

    Hoppas verkligen det släpper snart! 

    Själv mår jag rätt ok nu. Däremot har jag svårt att sova - utan särskild anledning, men kanske beror på hormoner eller ngt....Väntar ni flicka eller pojke? 


    Jag ska träffa läkare i morgon för klarar inte va att gå så här längre. Min bm säger inte så mycket va till henne idag igen för att ta nytt blodtryck som låg på 115/55 så de var bra.. så få se va läkaren säger i Morgon hoppas läkaren tar prover på Hb och järn depåerna samt B12 ifall de är brist på något av de.

    Vi har inte tagit reda på va de blir. Va så bestämd att vi inte skulle göra de men nu är vi båda riktigt nyfiken. Så när vi var in på fl så när dom gjorde ul så fråga jag läkaren men hon va osäker om de var navelsträngen eller snoppen. Så vi får helt enkelt vänta till bebisen vill komma ut
  • Äldre 25 Feb 12:00
    #5

    Min huvudvärk beror på att mitt Hb sjuker igen är nu nere på 98 för 3 veckor sen låg de på 107 så nu väntar jag på att bm ska höra av sig så får vi se va som ska ske om de blir järn injektion igen eller om vi ska vänta å hoppas de går upp. dom i Falun på spe.mvc säger att de inte är så farligt lågt än... men jag mår skit av detta...

    Känner att jag bara vill skita i de hela nu å bara dra täcket över mig å vakna när de är dax för fl. Läkarn sa även att de är viktigt att lite hb går upp inför fl för detta kan oxå trigga i går en förlossning så de kan bli tidigare...

  • Äldre 25 Feb 21:07
    #6

    Vad bra att du fått kolla bltr och hoppas du får svar snart på värdena gällande b12. Jag började med b12 utan att det e kollat, o jag har ju inte en aning om det e anledningen till att huvudvärken försvunnit, men nu tar jag dem varje dag tillsammans med järntabletter. 
    Vilken vecka är du i nu? Klart du känner att du bara vill dra täcket över dig och skita i detta. Stå på dig så du får hjälp! 
    Vi ska på ul nästa vecka, då är jag i v 20. Hoppas vi får se om det är  en flicka eller pojke då. 

  • Äldre 25 Feb 22:12
    #7
    älskalivet skrev 2015-02-25 21:07:02 följande:

    Vad bra att du fått kolla bltr och hoppas du får svar snart på värdena gällande b12. Jag började med b12 utan att det e kollat, o jag har ju inte en aning om det e anledningen till att huvudvärken försvunnit, men nu tar jag dem varje dag tillsammans med järntabletter. 

    Vilken vecka är du i nu? Klart du känner att du bara vill dra täcket över dig och skita i detta. Stå på dig så du får hjälp! 

    Vi ska på ul nästa vecka, då är jag i v 20. Hoppas vi får se om det är  en flicka eller pojke då. 


    Nu när du säger de så tog dom inte de blodprovet på B12 ???? ja jag ska verkligen stå på mig orkar inte må så här..

    Gick in i v29 idag (28+0) så har ju inte så långt tid kvar men de känns på en... Sen har jag även fåt höra att lågt hb kan trigga i gång förlossningen oxå de vill ja ju helst inte kan gärna vänta till efter v 35 iallafall men börjar få onda samandragningar igen har varit lugnt ett tag men har börjat nu igen... ska träffa min bm den 2 mars så får höra då va som ska göras.

    Å va spännande med ul. Älskar verkligen att få se bebisen när dom gör ul.. då får man verklighet på de hela. Du har lust kan du lägga upp bild på ul bilden så får ja se så om ni får reda på så kan ja jämföra lite för vi vet ju inte va de blir
Svar på tråden huvudvärk i 4 dagar som vägrar gå över :-(