• Kgb777

Novemberbebisar 2015

Hej! Får jag vara med här? Plussade igår, Bf 10 nov. Tredje barnet och närmar mig 38 så jag är så klart lite orolig för att jag nu är lite äldre. Vi har sedan tidigare en flicka som fyller nio och en pojke som fyller sex, så det kommer ju att bli lite åldersskillnad. Har haft mycket vad jag trodde var mensvärk mycket mer än de tidigare graviditeterna, så trodde ett tag att nåt var fel. Har ni andra hört av er till mödravården ännu?

• Kgb777

Grattis Gummsanmadde! Vad härligt! Då har vi samma Bf du och jag. Är det första barnet?

• Kgb777

Nej det är tredje! Har en snart 6 årig pojke och en flicka som är 8 (fyller 9 i år)!

• Kgb777

Gummsanmadde: jag har också ont i brösten, känner mig yr emellanåt, är trött och mår illa ibland. Ja familjen blir större, känns samtidigt som det är roligt att nu får man liksom börja om från början igen med vissa saker. Och att inte få sova på nätterna och morgonen känns ovant, barnen sover gärna till nio om de får.

• Kgb777

Har förresten också växtvärk, har haft mkt som mensvärk tror ibland att jag håller på att få mf, men pratade med bm idag då jag ringde för att boka hälsosamtal hon sa att det var vanligt i början för att livmodern växer så snabbt då. Kommer inte ihåg att jag hade så mkt de tidigare ggrna.

• Kgb777

Hej! Är också jättetrött och känner mig yr ibland. Är i vecka 6 nu, har haft ont eller känt mig öm över äggstockarna. Inte så jätteont mer så att det känns svullet och inte som mensvärk, men blir orolig så klart att det ska vara något lurt. Konstigt det här att man får nya symptom som man inte har haft tidigare. Som min bm sa" varje graviditet är som Bambi på hal is" och det har hon nog rätt i! Känner också igen det där gummsanmadde att man vaknar o tar på brösten för att känna att dr fortf gör ont!

• Kgb777

Hej! Är i v7 och det här är tredje graviditeten. Tänkte bara höra med er andra som är ungefär i samma veckor om ni har börjat kunna se det på era magar att ni är gravida? Jag tycker inte att jag ser någon skillnad, min mage var i och för sig ganska stor från början, men har för mig att jag i de andra graviditeterna kunde se ganska tidigt.

• Kgb777

Ja känner mig verkligen mer uppblåst i magen och har svårt att knäppa byxorna, men det tror jag beror mer på tarmarna. Jag förstår att man inte kan se någon tydlig mage så här dax men brukar liksom se att ungefär vid troskanten där magen går in lite brukar det sträckas ut mer efter ett tag( svårt att förklara). Nu har jag visserligen ett ärr där efter förra kejsarsnittet, så det kanske inte syns lika tydligt.

• Kgb777

Maja 1: jag fick en blödning natten till igår, men jag hade också uvi. Åkte in och fick konstaterat att jag hade en liten blödning från livmodertappen( antagligen orsakad av bakterier). Men läkaren sa att man kan ha en liten blödning från livmodertappen utan att det är någon fara! Blodet behöver alltså inte komma inifrån livmodern. Jag fick antibiotika för uvin och nu har blödningen gått bort, så det hade väl ett samband ( nu menar jag inte att du har uvi), så oroa dig inte om du bara blöder lite. Läkaren sa att lite blod på papperet när man torkar sig är ingen fara. Lycka till!

• Kgb777

Åk till akuten! De kan inte neka dig akutvård. Om de inte skickar dig vidare till gyn så har de gynekolog på akuten som kan titta på dig. Jag åkte till akuten när jag blödde och de skickade mig till gyn ( var tom en sköterska som följde mig till gyn). Fick där göra gyn undersökning och ultraljud och fick inte vänta mer än ca 15 min. Konstigt att de nekade dig från början. Vilken vecka är du i?

Svar på tråden Novemberbebisar 2015