Inlägg från: sofiashem |Visa alla inlägg
  • sofiashem

Novemberbebisar 2015

jahopp...sitter här helt chockad. Plussade idag!! Tredje barnet. Var ej planerat. Hade bim förra torsdagen, testade i lördags dvs bim+2 vilket visade negativt...när mensen fortfarande inte kommit idag på bim+6 så stod det gravid. Tidigt och allt kan hända, men går det som det ska får vi alltså ett barn i november?!

• sofiashem

Illamående här också. Spydde flera gånger för en vecka sedan (innan jag visste att jag var gravid), har dock inte spytt sedan dess men är konstant illamående, lite skakig och trött. Har även börjat få ont i höften så är orolig över hur det kommer gå för den, men vi får hoppas att det är tillfälligt.

Jag har bara sommarbarn sedan innan så ett novemberbarn känns lite främmande, har tex aldrig behövt tänka på RS och liknande förr. Och vinterkläder direkt! Herregud :) Men det blir nog bra... kommer på mig själv med att redan sitta och titta på overaller, haha lite tidigt kanske ;)

• sofiashem

Jag är i vecka 7-8 (8 enligt senaste mens men 7 enligt cb digital m veckoindikator). Jag mår så illa och är så fruktansvärt trött. Har den senaste veckan mått så psykiskt dåligt, känner mig inte glad för någonting. Antar att man lätt blir deppig av att vara så trött och må så illa hela tiden, men såhär har det aldrig varit vid någon av de andra två graviditeterna! :( Hoppas verkligen att det går över snart..

• sofiashem
    Daniela1983 skrev 2015-04-01 12:23:21 följande:

Här går jag i ett vakuum och begriper ingenting. Ska till sjukhuset imorgon och få dom jävla pillren efter att i måndags fått beskedet att det inte finns nåt foster. Känns trist. Men jag fattar inte, jag blöder inte, jag har inte ont och känner mig fortfarande supergravid. Trött och frusen, lätt illamående och väldigt ömma bröst.

Hur ska jag våga lita på att dom verkligen har sett rätt på VUL? :/

Jag har själv ingen erfarenhet men skulle faktiskt ha begärt ett till VUL om jag vore du! Håller tummarna att allt går bra för er, hur som!
  • sofiashem

Är nu i vecka 9 (enligt gravtest) eller 10 (enligt senaste mens). Känner att jag börjar få tillbaka livet i mina ådror. Vecka 6-7-8 mådde jag så dåligt både fysiskt och psykiskt att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Kunde inte ens glädjas åt graviditeten, aldrig upplevt de med de två andra barnen men jag har en svägerska som också väntar tredje och hon har känt likadant så jag vet inte om det brukar vara värre den tredje gången?

Dock kommer en viss oro när man börjar må bättre, har fostret dött? Men det är väl ingen anledning att tänka så, ska försöka njuta istället. Knappt 4 veckor till ultraljud, spännande!

• sofiashem
    Mammsidojsi skrev 2015-04-08 11:01:31 följande:

Hej!

Ansluter mig till Nov Bebisar ... Var på kvinnokliniken idag och gjorde ett Vul ... Är i vecka 8.

Ja steriliserade mig förra året i mars ... Så den här graviditeten är högst oväntad.

Oj! Tyckte att min graviditet var oväntad så jag förstår att er var HÖGST oväntad! Hoppas att det känns bra ändå!
  • sofiashem

Gjorde precis KUB-ultraljudet, allt såg bra ut och fick BF den 13 november :) Känns så skönt att äntligen ha sett att det faktiskt är någon där inne, även fast det är tredje barnet så känns det lika overkligt varje gång.

• sofiashem
    Anna Hbg skrev 2015-05-05 15:05:00 följande:
    Ååhhh, då har vi samma BF :)
    Nejmen vad roligt :) Jag har ju gått över 17 respektive 13 dagar med mina tidigare så vi får väl se när denna kan tänkas komma ;) Dock blir det eventuellt igångsättning tidigare med denna, vi får se om vi prickar samma dag!
  • sofiashem

Hej på er,

Är i vecka 16. Var igår på läkarbesök, tog upp tryckkänslan jag har ner mot underlivet/rumpan, känns precis som att barnet är på väg ut. På grund av detta gjordes ett VUL för att kolla tapp som såg bra ut.

Dock såg hon att moderkakan är föreliggande, dvs ligger över livmodertappen. Jag har två barn sen innan och har inte haft så med dom förra, så blir lite orolig.

Är det någon av er som haft så? I sådana fall, flyttade den på sig?

• sofiashem

Sindyrella1983 BF 3/11, RUL 5/6, KÖN: ska ej ta reda på 

Amazinglife - BF 4/11, RUL 5/6, KÖN: vet ej ännu men tror det är en pojke

mea84 - BF 6/11, RUL 2/6, KÖN: enl rul 80 % en tjej 

iowa - BF 6/11, RUL 8/6, KÖN: vet ej ännu 

Miiia84 - BF 7/11, RUL 23/6, KÖN: vet ej än 

SandraP81 BF 7/11 RUL 8/6, KÖN: Vet ej ännu (tror pojke) 

Angeloco BF 7/11 RUL idag 3/6 KÖN: kanske pojke

Gummsanmadde BF 8/11, RUL 9/6, KÖN: vet ej (alla tror pojke) 

Sandra1992 BF 8/11 RUL 11/6 KÖN: vet ej än 

Sussi85 BF 9/11, RUL 8/6, KÖN: Vet ej

Anna Hbg- BF 13/11, RUL 17/6, KÖN :Vet ej (tror på pojke) 

sofiashem BF 13/11, RUL 25/6 KÖN: Vet ej

hannami - BF 24/11, RUL 30/6, KÖN: oklart! Väntar med spänning! 

Maja1- BF 25/11, RUL 1/7, KÖN: Vet ej (tror på flicka) 

Nilla6- BF 26/11, RUL 26/6, KÖN: vet ej än (tror dock på pojke)

Miracle2015 BF 26/11. RUL 7/7. KÖN: vet ej än

• sofiashem

Jag är nu i vecka 18 och har i flera veckor känt sprattel i magen, men sedan två dagar tillbaka känner jag riktiga sparka och rörelser, så mysigt :) Är tredje barnet men känns lika fantastiskt och märkligt varje gång! Känner ni mycket nu?

• sofiashem

I dag kl 14 är det äntligen dags för RUL! Är i vecka 20 (19+5) så väntan har känts lång. Förhoppningsvis får vi veta om det är en liten pojk eller flicka där inne också, spännande!! :)

• sofiashem

Min magkänsla var rätt, det är en liten lillebror i magen :) Storebror och storasyster är mycket glada då dom har hävdat detta hela tiden :)

• sofiashem

Nu när många av oss varit på RUL och fått reda på kön så kan vi väl uppdatera denna lite så vi får se könsfördelningen :)

Sindyrella1983 BF 3/11, RUL 5/6, KÖN: ska ej ta reda på 

Amazinglife - BF 4/11, RUL 5/6, KÖN: vet ej ännu men tror det är en pojke

mea84 - BF 6/11, RUL 2/6, KÖN: enl rul 80 % en tjej 

Lillytroll - BF 6/11, RUL 10/6, KÖN: Flicka

Miiia84 - BF 7/11, RUL 23/6, KÖN: Flicka

Angeloco BF 7/11 RUL 3/6 KÖN: kanske pojke

Gummsanmadde BF 7/11, RUL 9/6, KÖN: det lär vi märka :) 

Sandra1992 BF 8/11 RUL 11/6 KÖN: vet ej än 

iowa - BF 11/11, RUL 8/6, KÖN: Med största sannolikhet en flicka.

Sussi85 BF 12/11, RUL 8/6, KÖN: Pojke 

Anna Hbg- BF 13/11, RUL 17/6, KÖN :Vet ej (tror på pojke) 

sofiashem BF 13/11, RUL 25/6 KÖN: Pojke

SandraP81 BF 13/11 RUL 8/6, KÖN: Pojke

kajsalotta BF 17/11 RUL 22/6, KÖN: Vet inte (vet dock att det är tvillingar)

Malhin BF 19/11 RUL 17/6, KÖN: vet ej men vi tror flicka :)

emeliemarietherese BF 23/11 RUL 26/6 KÖN: det visar sig :)

hannami - BF 24/11, RUL 30/6, KÖN: oklart! Väntar med spänning! 

jvd89 - BF: 24/11, RUL: 30/6, KÖN: vet inte, men tror på en pojke

Maja1- BF 25/11, RUL 1/7, KÖN: Vet ej (tror på flicka) 

Nilla6- BF 26/11, RUL 26/6, KÖN: vet ej än (tror dock på pojke)

Miracle2015 BF 26/11. RUL 7/7. KÖN: vet ej än

bebba83 BF 28/11. RUL 30/6 KÖN: vet ej än men tror på flicka

• sofiashem

Var precis och gjorde tilväxtultrlajud, är i vecka 34 (33+5) och han beräknas just nu väga precis under 2,2 kg, så lite under medel men normalt :)

Fick dock precis gå hem från jobbet då jag haft starka sammandragningar och mensvärk regelbundet sen kl 9, hoppas det ger med sig av vila!

• sofiashem

Sitter här hemma och är nervös inför morgondagen. Ska träffa läkaren på förlossningen för ställningstagande till igångsättning. Hoppas, hoppas, hoppas på att bli igångsatt nu i helgen. Vecka 38+0 på lördag, BF den 13 november.

Lycka till alla ni som verkar vara på gång! :)

• sofiashem
    Kgb777 skrev 2015-10-28 11:13:15 följande:

Sofiahem:Är det av någon speciell anledning du ska bli igångsatt redan i v 38?

En kombination av att jag behövt sluta ta mina mediciner inför förlossningen och behöver kunna börja med dom så snart som möjligt, samt förlossningsrädsla efter senaste förlossningen. Ska som sagt på bedömning, är det moget kan jag sättas igång, annars väntar vi lite toll, dock senast till BF vilket känns skönt at veta. Med tidigare barn har jag gått över 17 respektive 13 dagar, så det känns märkligt att helt plötsligt (eventuellt) föda två veckor INNAN beräknat!
  • sofiashem

Imorgon bitti ska vi befinna oss på förlossningen. Finns det plats så ska de sätta igång mig. Känns så knäppt! Försöker förtränga för blir alldeles för nervös när jag tänker på det. Samtidigt känner jag att jag skulle bli grymt besviken om ingen plats fanns och vi fick drav på det mer.

Så imorgon lämnar vi barnen på förskolan och nästa gång vi ses kanske vi är trebarnsföräldrar?!

• sofiashem
    Erika 146 skrev 2015-11-01 12:34:44 följande:

Samma här både med känslorna och att få åka in för att bli igångsatt i morgon. Kommer kännas galet att lämna dottern på förskolan och åka in till fl! Hoppas som du på att det ändå blir av och vi slipper åka hem.

Varför har du igångsättning förresten och när är bf?

Jag pga av graviddiabetes och har egentligen bf 5/11

Då håller jag tummarna att det går vägen för oss båda imorgon :) Jag har bf 13/11, blir igångsatt dels pga att jag behövt sluta med mediciner inför förlossningen som jag behöver börja med så snart som möjligt igen pga smärta, men också för att förra förlossningen gick så fort i slutet och blev traumatisk för mig. Behöver därför känna att detta görs i lugn och ro denna gång så att jag slipper föda utan närvarande barnmorska...
Svar på tråden Novemberbebisar 2015