• leniz83

Novemberbebisar 2015

En till som nyligen plussat! Inte alls planerat (har haft p-plåster) men väldigt välkommet! Enligt våra egna beräkningar är det BF 8 november.

Va på infoträff på mvc i fredags, himla spännande! Har inga krämpor över huvud taget (förutom ömma tuttar) så nu toklängtar jag till första UL så man får se att det verkligen är någon där inne.

32 år och bor i Sollentuna norr om Stockholm Glad

• leniz83

Jag tjatade till mig ett tidigt UL då vi inte riktigt kunde tidsbestämma vårt pyre och tur va väl det för vi blev framflyttade 1,5 v och helt plötsligt var vi i v 12. Så skönt! Pyret rörde massa på sig och sög på tummen, hihi.

Kom det fick de boka om alla inbokade kommande tider så vi fick komma tillbaka redan inom en v på kub. Kändes så lyxigt att få se miraklet 2 ggr på en vecka. Allt ser bra ut hos mig iaf. Fick reda på att jag har moderkakan i framkant, någon mer som har det? Nytt bf för oss är just nu 29 oktober, men det hinner ju ändras igen :)

• leniz83
    mea84 skrev 2015-04-26 09:24:46 följande:

Jag har också moderkakan i framkant, och jag frågade om de spelade någon roll vart den befann sig men enl min doktor så blir den ju som ett extra skydd för barnet utifrån alltså....vet du något annat eller om de spelar någon roll?

Är också i v 12 (12+4)

Till mig sa de ungefär samma sak samt att det kommer dröja längre tid innan min sambo kommer kunna känna några sparkar. Sedan sa de att troligtvis så täcker kakan "utgången" men den brukar flytta innan det är dags att föda. Ibland gör den inte det och då får man göra snitt. Jag är i v 14 nu, känns så lyxigt att ha blivit framflyttad :)
  • leniz83
    Maja 1 skrev 2015-04-26 11:22:45 följande:

Jag hade också moderkakan i framkant min förra graviditet som tyvärr fick avslutas men att ha det är ingen fara. Jag kände tydliga sparkar i vecka 20 då. Så det var inte så mycket senare än annars. Det blir ju ett extra skydd för bebisen.

Vad skönt att höra, man blir alltid lite nojig när något är annorlunda Skrattande
    BF med pyret 29 oktober 2015
Svar på tråden Novemberbebisar 2015