• glaesir

Novemberbebisar 2015

Jag plussade idag så kommer också få i november :D

• glaesir

Imorse när jag steg upp och gick på toaletten upptäckte jag blod i trosorna, fick förstås panik och ringde till gyn och fick tid, men först skulle jag gå och ta ett blodprov.
    När jag kom in i rummet fick jag först svar på mitt blodprov som låg på 300?
    Gjorde sedan ett VUL som visade att fostret iallafall var kvar! Då han drog ut "ultraljudsstaven" var det väldigt mycket klumpar som kom med. Är nu sjukskriven 2v pga missfallsrisk... 
    Var så förvirrad när jag kom in så frågade inte vad detta 300 betydde på blodprovet.. Någon annan som vet?

• glaesir
    kallemaja skrev 2015-03-24 15:30:11 följande:

Åh förstår oron! Vilken vecka är du i?

Vet tyvärr inte vad 300 betyder...

6+2.. Räknar de då att fostret är 6veckor + två dagar (alltså från ÄL) eller sista mensen?
  • glaesir
    mea84 skrev 2015-03-24 15:54:04 följande:
    Har du tagit ett hcg prov tidigare? Alltså under denna graviditeten? Svårt att säga vad bara 300 betyder om man inte har något annat svar att jämföra med. Men nu såg doktorn ju ett foster som var kvar så det är det som räknas, hade de inte sett något så tar man blodprovet i relevans och kanske kan se att de är ett missfall/pågående missfall men nu när de sett ett foster så håller vi alla tummar och tår att den vill stanna kvar där inne. Vilken vecka är du i?
    Vecka 6+2 enligt VUL! Jaa håller verkligen tummarna.. Har inte tagit något blodprov tidigare! Om 2 veckor skall jag på nytt VUL, skulle dock ringa in om det kommer färskt blod..
  • glaesir
    Amazinglife skrev 2015-03-26 12:39:43 följande:

Beklagar! Hoppas ni får en ny chans snart igen, vet hur jobbigt det är :( kram!

Jo vi ska försöka direkt igen...
Svar på tråden Novemberbebisar 2015