• HCS

Novemberbebisar 2015

Hej! 

Hoppar in här! Plussade idag Har bf 29/11 enligt fl. Men blir snitt så 7-10 dagar tidigare. Har bim i helgen.

• HCS
    HCS skrev 2015-03-20 18:22:51 följande:

Hej! 

Hoppar in här! Plussade idag Har bf 29/11 enligt fl. Men blir snitt så 7-10 dagar tidigare. Har bim i helgen.

Detta blir fjärde barnet. Har tre killar på 9, 7 och 1 år! Är 31 själv
  • HCS
    sjl89 skrev 2015-03-20 19:43:16 följande:
    Vad kul grattis :D vilka månader fyller dina barn i som du har innan?:)
    Tack! Minsta i oktober, mellanpojken hade vi kalas för i tisdags och älsta fyller 10 år en dag innan bf
  • HCS
    Ninni02 skrev 2015-03-28 21:44:39 följande:

Nu kräks jag 5-6 gånger varje kväll. Illamående har jag hela dagarna. Hur fixar ni detta? Jag behöver verkligen tips.

Så jobbigt! Jag fick Lergigan Comp utskrivet vid min förra graviditet. Fungerade jättebra!

Prata med din barnmorska!
  • HCS
    Ninni02 skrev 2015-03-31 20:08:52 följande:
    Har börjat käka Postafen nu och klarar mig utan att kräkas. Såklart finns illamående kvar men nu hanterbart.

Var på väg att ge upp där ett tag men nu känns det bättre. Fick igår se vårt barn för första gången på UL. <3
    Åh så härligt! Skönt att du mår bättre, har inte testat dom. Själv är jag mindre illamående idag, blir såklart nojig...
  • HCS
    jvd89 skrev 2015-03-31 17:29:21 följande:

Någon annan som är väldigt yr och mår fruktansvärt illa? (dock ej kräkts)

Kunde inte vara kvar på jobbet idag pga detta. Och vad ska man göra för att må bättre? Och varför är man så yr? Är i vecka 7 (6+4)

Normalt att man kan vara yr tror jag. Har varit det själv av och till alla graviditeter. (detta är min 5e)

Jag har fått Lergigan Comp utskrivet, men man kan prova Postafen som finns receptfritt på apoteket. Jag har dock inte provat det sistnämnda då jag fick de starkare utskrivna direkt.

Äta lite och ofta, dricka te eller citronvatten, knapra knäckebröd kan hjälpa också. Lycka till! Hoppas du hittar något som funkar.
  • HCS

Har också börjat blöda nu.. och mensvärk ...

CeElSu skrev 2015-03-31 23:13:11 följande:

Blödningen verkar ha stannat av. Ska ringa gyn i morgon.

• HCS
    CeElSu skrev 2015-04-01 11:21:44 följande:
    Va tråkigt! Hoppas de går över! Ska till gyn i eftermiddag! Hoppas dom kan se något även om de är MF så man iaf vet!
    Skönt för dig! Känner att det inte är ens någon idé att ringa här. Fick inte ens komma in sist och då var jag en vecka till gången (6+1) nu är det 5+2.

Håller tummarna för att det går bra för dig. Har du slutat blöda?
  • HCS
    CeElSu skrev 2015-04-01 16:31:38 följande:
    Varit på gyn nu. För tidigt för att se något hjärta idag, 6+0. Ska tillbaka den 16de. Har inte fått något missfall ännu sa han och att jag skulle ringa tillbaka i få en akuttid om jag börjar blöda igen. Men de fanns något där iaf ;)
    Så skönt för dig! Hoppas det går vägen!

Blöder du något nu? Har du haft någon mensvärk el liknande? Jag har ont i ryggen och molvärk nedåt ljumskarna..  :-/
Svar på tråden Novemberbebisar 2015