• lotie

Novemberbebisar 2015

Hoppar gärna in här med!
    Plussade idag med nr 3=)
    Haft 2 jobbiga gravditeter och förlossningar så hoppas på 3 gången gillt!

Bf 27-29 november.
    När ska man kontakta mvc när man väntar syskon?
    Sista mådde jag så illa tidigt så kontaktade dem pga det men denna gången hoppas ja jag slipper det!

• lotie

Många som gjort tidiga vul här. Betalar ni privat för det?

• lotie

Här finns inga privata men gjort ultraljud i v 8 med båda pga kraftigt illamående och kräkningar, då måste de alltid göra det. Så får väl se hur det blir denna gången.
    Men första besöket är runt v 10 va?

• lotie

När har ni ringt mvc?

Kollade dagböcker från mina två andra graviditeter och i v 7 har jag börjat spy och blivit sjukskriven och fått kraftig foglossning. Så har väl 2 veckor till med enorm hunger så jag får äta upp mig ordentligt innan dess. Ska iväg på en resa just v 7 med mamma och syster vill ju hålla det hemligt till 12 minst denna gången men blir nog inte så lätt.

Hur ska ni göra?

• lotie

Jag är med smal och jag är ju redan mycket svullen ich gått upp 2 kg bara 4+3 går ju så långsamt:(

Hade tidigt mage med tvåan och alla frågar ju direkt om man är gravid för de vet jag är helt platt i vanliga fall men hoppas kunna hålla det hemligt till 12 denna gången.

Får väl ringa mvc i veckan med.

• lotie

[quote=75054310][quote-nick]MakeitHappen skrev 2015-03-23 17:59:38 följande:[/quote-nick]Ville bara säga att jag går ur denna grupp.. fick missfall inatt..

hoppas det går bättre för er andra..[/

Nej vad tråkigt:( kramar till dig!

• lotie

Skönt och höra det skiftar för er med:)

Mitt illamående är nästan borta men slår väl till ordentligt om 2 veckor. Så får njuta sålänge jag kan äta massor och lägga på mig:)

• lotie

Jag är hemma hos mina föräldrar och tog 5 min sen sa mamma

- vad stor du har blivit!? Och vilken mage du har fått.

Sen sa min syster

- vad stora armar du har!?

Jag sa jag inte tränat på länge och de tyckte det var jättekul jag blivit lite tjock.

Är ju pinnsmal och min syster med å nu kunde hon äntligen mobba mig för valkar. Bara v 5+1 idag så var ska detta sluta?!

Ingen frågade om jag var gravid:) de tror nog inte jag har en tanke på det. Min syster har planerat träningsprogram till mig på vår resa på påsklovet får se hur jag ska slippa undan det:)

Kommer nog inte lyckas hålla det hemligt sålänge till:)

Fantastiskt nog så mår jag bra och njuter av varje dag jag inte mår illa. Foglossning och trötthet har jag hela tiden dock men det kan jag stå ut med.

• lotie

Finns postafen receptfritt med mot illamående.
    Finns seaband på apoteket och clearblue har kommit med ett nytt armband som trycker på triggerpunkter så man inte ska må illa.
    Akupunktur kan hjälpa, värt och testa.
    B6 ska även kunna hjälpa och lindra. Finns som tablett och som munspray.
    Blanda vätskeersättning i vatten och drick så salterna kommer i balans det kan med hjälpa mot illamående.

Sen småäta och riven ingefära i te är väl det vanligaste:)

Jag hade hypermesis med första barnet så vet hur det är. Kämpa på det går över och det är värt det i slutändan!

Jag njuter som sagt av varje dag jag inte mår illa. Men har börjat i v 6 med båda så en vecka kvar:(

Svar på tråden Novemberbebisar 2015