• Laloppan

Novemberbebisar 2015

lotie skrev 2015-09-24 22:38:04 följande:

Det försvinner när jag ligger ner men så fort jag går upp så kommer de igen:(

Hoppas de är borta imån, skönt jag ska till bm på em iaf.

Har haft sammandragningar från ca v.25. Även i vila, tror inte det är någon fara så länge det inte gör ont =) Inget min bm reagerat över iaf, vi tog ett test för urinvägsinfektion bara för att utesluta att det var boven i dramat. Men jobbigt är det..
  • Laloppan
    emeliemarietherese skrev 2015-11-03 08:28:38 följande:

Grattis till er som fått era små!!! 

Var nästan på väg att åka in till förlossningen igår, hade från ca 20- 02 regelbundna onda värkar. började klocka dem när jag märkte att de kom tätare och gjorde riktigt ont, fick andas mig igenom dem. de kom med ca 5min mellanrum och höll i sig i ca 2.30min, så var ändå rätt jobbigt. Då mina andra förlossningar gått så fort så ville min man ändå att jag skulle ringa in till FL igår, var helt ärligt inte alls sugen på att åka in igår men ringde ändå när kl var runt 23..

Är i v.36+3 nu och sa från början att jag var i vecka 37 (vilket jag ju är), BM jag pratade med pratade dålig svenska och skulle hela tiden rätta mig och säg att jag ju är i vecka 36, men det är jag ju inte? Har ju gått 36+ veckor och är ju då i vecka 37.

När jag kissade under mina värkar och skulle torka mig kom det även ljusrosa flytningar, vilket för mig tyder på att ngt händer, även om det inte är 100% igång så kan ju ändå kroppen mogna.

Hon sa efter att ha pratat med mig igenom 2 värkar att hon inte trodde att det var på gång men att jag kunde få komma in. Jag kände själv att om det inte blev värre så stannar jag hellre hemma än att ringa barnvakt och strula då barnen ju låg hemma och sov.

Somnade till slut vid 2, vaknade en halvtimme sen av en värk och har vaknat titt som tätt under natten. Har haft 4 värkar sen jag gick upp för en timme sen och trot även det sista av slemmisen lossnade nu på morgonen. Den lossnade för ca 3 veckor sen, men idag kom en stor brun slemklump (ursäkta äcklig info) så är rätt säker på att det är det sista.

Vi får se hur detta utvecklar sig nu, på torsdag fyller min son år, så hon får gärna stanna inne tills efter det. Sen har vi ju tid för bedömning för igångsättning nästa torsdag, så vi får väl se om det är moget då eller om lillan behagar titta ut innan ;) 

Inom vården räknar man bara fullgångna veckor , kanske därför hon rättade dig=)

Jag säger precis som dig v.37 vid 36+3 men när jag pratar med bm eller vården säger jag exakt dag, för att inte skapa förvirring !

Låter som att du får bebis snart! Lycka till !
  • Laloppan

Passerat bf med 2 dagar... segt =( Inga direkta känningar. Har haft mensvärk vissa dagar och de första gångerna trodde jag ju att det var något på G. Nu tar jag det bara som att kroppen luras.. Sån otrolig besvikelse när alla tecken bara försvinner och man känner sig lika gravid som man gjorde i v.20..kommer jag aldrig få föda? Är så depp så att jag i mitt huvud blivit säker på igångsättning.

• Laloppan
    Sindyrella1983 skrev 2015-11-03 11:25:09 följande:

Bf idag och alla sms där folk frågar om det är på gång håller på att göra mig galen.

Hade jag vetat hur på alla skulle vara så hade jag sagt en senare dag till dom.

Samma här, bf +2 . Har under de ca 2 timmarna jag vilat fått 4 samtal. Funderar på att stänga av telefonen, jag orkar verkligen inte upprepa samma fraser om och om igen "nej ingen bebis,nej jag känner inget!"

Önskar att folk kunde förstå att jag berättar när barnet är fött. Och känner jag något så berättar jag det för dom jag anser skall veta det, vilket är sambon. Jag vill föda i lugn och ro utan att bli stressad utav att folk försöker ta reda på hur det går.
  • Laloppan

BF+4 idag, och äntligen släppte en såpass stor delnutav slemproppen så att jsg kan vara säker på att det är den. I förregår var den ju så liten så att jag inte vågade hoppas. Äntligen ett tecken på att hon snart skall ut vare sig det dröjer en vecka eller två så är ju kroppen redo snart! Sån lättnad när jag inte känt något öht som indikerat på att lillan vill ut!

• Laloppan
    isalin skrev 2015-11-06 06:28:36 följande:

Grattis till alla som redan fått era efterlängtade bebisar :)

Igår i vecka 37+4 gick slemproppen på morgonen och strax därefter vattnet, värkar som kommer och går men de är inte tillräckligt täta än, bm på förlossningen sa vid kontrollen att innan måndag har vi vår lilla tjej här iaf så nu får vi se om det tar fart av sig självt eller om det blir lite hjälp på traven :)

Ååh vad spännande ! Är så avundsjuk på er som slipper gå över tiden. Är inne på BF+5 idag. Drömmer om att mitt vatten går typ hela tiden haha!
  • Laloppan
    Sindyrella1983 skrev 2015-11-06 08:05:23 följande:

Jag håller med dig, är på bf+3 idag. Den enda skillnaden är att jag har haft mer flytningar de senaste dagarna.

Min slempropp har släppt i omgångar sen i tisdags. Men det betyder ju inte mer än att bebis kommer inom någon vecka . Och när man är i v.41 så är ju det i sig rätt självklart oavsett slempropp eller inte haha!

Vill börja få lite värkar, gärna mer än min "mensvärk" som inte är mycket att hänga i granen och som har kommit och gått sen nästan 2 veckor tillbaka.. hade ju önskat ett barn till farsdag iaf...Usch denna väntan.
  • Laloppan
    Amazinglife skrev 2015-11-06 10:48:23 följande:

Även om jag önskar att ni slipper vänta och leta tecken, så är de skönt att dela väntan med er! Jag har gjort två hinnsvepningar på två dagar och inget händer, inte ens en flytning eller SD.. Då har jag ändå gått med mycket sammandragningar och förvärkar i veckor, men detta är helt försvunnet :( börjar räkna med att ja får bli igångsatt på onsdag (40+6).. De får väl va okej.. Men allt gör ont, trött och uppgiven.. Allt är ju färdigt för vår lilla bebis, så varför kan hon inte bara komma ut till oss?

Ååh igångsatt på 40+6? Här jag bor BOKAR dom tid för igångsättning i 42+0, kan behöva gå 21 dagar över..Så jävla surt och frustrerande. Jag hoppas innerligt att detta startar av sig själv.

Vart på toa och gjort nummer 2 hela 3 gånger idag. Men jag har ju blivit lurad innan av min kropp så jag lägger inte så stor vikt vid det. Min slempropp släpper ju i omgångar så bara gudarna vet hur mycket som finns kvar av den haha.

Kommer inte se något som ett tecken förutom värkar/vattenavgång pga tidigare besvikelser.

Känner det samma med trött och uppgiven. Gråtit ett antal gånger då jag tyckt allt känts så jäkla orättvist och segdraget. Ibland känns det som att jag är den enda som gått över tiden haha!
  • Laloppan
    Amazinglife skrev 2015-11-06 13:03:39 följande:

Ja de vill inte jag ska gå över längre än så helst, eftersom jag har flödesförändringar i navelsträngen (som dock är ok nu), då tycker dom att de är bättre hon får komma ut.. De är även därför de hinnsveper mig..

Usch jag förstår dina känslor, de är hemskt att gå över.. Man känner sig lurad och maktlös, samtidigt som allt gör ont och inget är kul..

Lotie: jag har inte ringt fl om slemproppen ännu, tänkte jag ska göra de om nån timme, ville se om de händer något, ska ta mig en promenad om en liten stund med en vän :)

Jaha då förstår jag, skönt att ha ett sista-datum iaf! Tror nog du kommer igång utav dig själv innan dess =) själv ser jag ju inget slut på min graviditet..

Jag tror också jag skall ut på en promenad om en stund. Man får försöka ge det hela en spark i rätt riktning =P Om inte annat är det ju skönt att komma utanför dörren och tänka på annat än slemproppar och förlossning haha!
  • Laloppan
    Amazinglife skrev 2015-11-06 15:26:24 följande:

Ja de är skönt med ett slutdatum, men de får gärna komma igång innan.. Skum känsla att jag kanske inte får sova inatt.. Eller så är de rent önsketänkande ;) fick lägga mig o vila lite efter promenaden, hela kroppen gjorde ont o då gick ja ändå inte mer än 15-20 minuter.. Dags o ringa fl o berätta om slemproppen kanske, fast de känns lite onödigt, bebis sparkar på bra o ja tror färgen på slemmet kom ifrån hinnsvepningen, men kanske lika bra o ringa iaf..

Hur känns det för dig efter din promenad :)?

Ja den kan ju vara blodblandad och i en massa olika färger men att ringa och fråga kostar ju inget ;)

Men det är nog ingen fara. Det är väl en klar blödning man skall vara observant på? Tror snarare att det blodblandad slempropp tyder på snar förlossning. Min har bara vart gul/genomskinlig.

Samma här, gick nog bara 15 minuter. Magen var stenhård och det tryckte på något så fruktansvärt. Jag gav upp pga konstant hållkänsla.. Nu har vi ätit och skall bädda ner oss i soffan.

Jag hoppas verkligen att det drar igång ordentligt nu i helgen. Men jag försöker att inte tro för mycket..
Svar på tråden Novemberbebisar 2015