• jvd89

Novemberbebisar 2015

Jag plussade den 12 mars, på testet stod det Gravid 1-2. Första graviditeten så hoppas bebisen vill stanna kvar.

Har lite oregenbunden mens men enligt gyn och mina beräkningar så går jag in i vecka 4+0 imorgon, räknas man som att man är i vecka 5 då?
    Ömma bröst och toktrött på kvällarna och liite molvärk, annars mår jag bra änsålänge.

• jvd89
    MakeitHappen skrev 2015-03-16 20:58:23 följande:
    Grattis!
    Det betyder att du gått 4 hela veckor och 0 dagar men du har gått in i 5:e graviditetsveckan.. :)

Tack så mycket, känns spännande, jag och blivande pappan trippar som på moln här hemma ;)
    Okej, då förstår jag hur de funkar tack för svaret=)

• jvd89

Lutetzia: tack så mycket:) Grattis själv:) kul att man har någon som nästan är lika långt gången som en själv som man kan bolla lite med:) är det ditt första barn?

• jvd89
    Lutetzia skrev 2015-03-17 18:35:31 följande:

Ja, första. Vi har försökt i ca 4 år och har ett mf bakom oss. Skulle egentligen ha börjat med ivf så det är väldigt välkommet och oväntat att spontant få ett plus! Är dock lite orolig pga tidigare mf och vågar inte riktigt ta ut glädjen fullt ut. Längtar efter första ul.

Har du känt några symtom än? Jag känner ovanligt trött och har lätt molvärk i magen.

Okej, men skön känsla att spontant få ett plus:) ne jag förstår att du är orolig. Jag har vänner som haft mf så man vet ju att de kan ske så jag är med orolig. Har bokat ett privat ultraljud som jag ska gå på om 3 veckor bara för att få se den lille och förhoppningsvis se hjärtat ticka:)

Ja jag är otroligt trött, sitter jag ner utan att göra något speciellt så kan jag somna direkt. Sen har jag lite molvärk/växtvärk som kommer titt som tätt och bröst som spänner och ömmar som tusan. Men jag har sluppit illamåendet än så länge iaf:)

Vart bor du nånstans?
  • jvd89

Lutetzia: jag bor i Småland i Växjö.

Jag var tvungen och berätta för chefen då min läkare fick med i min sjukskrivning att jag är nygravid. Såg inte de förrän jag lämnat vc.

Vill helst berätta efter v 12 men kommer nog inte kunna hålla mig för min mamma så henne kommer vi nog berätta för efter de tidiga ultraljudet vi bokat, lika så sambons föräldrar. Men sen att gå ut med de för vänner/bekanta/annan familj det väntar vi nog med:)

• jvd89
    lotie skrev 2015-03-18 20:25:28 följande:

Många som gjort tidiga vul här. Betalar ni privat för det?

Man kan få tidiga ultraljud om man tex haft mf tidigare och är orolig eller har blödning eller så.

Men mitt jag ska göra får jag betala för, gör de på privat klinik. Visst kanske kostar lite men kan vara värt det för att få se så allt står rätt till tidigt iaf:)
  • jvd89

Är det någon som känner sig svullen i magen? Senaste dagarna har min mage svullnat trots att jag endast är v 5 (4+2). Är det tarmarna som gör det eller varför blir man svullen?

• jvd89

I mitt fall ska jag på hälsosamtal på måndag nästa vecka, ensam med barnmorskan som jag ska ha hela graviditeten. Sen då så bokar vi in för inskrivning då man tar prover osv.

Undra varför det är så olika kommuner/städer emellan.

• jvd89
    AnnLi skrev 2015-03-21 10:09:39 följande:

Tjoho! Vad kul att se så många novembermammor! :D För mig är det första gången och det känns smått overkligt.

Jag är i vecka 8 (7+1) och beräknad i början av november! Sedan förra veckan mår jag pyton. Har inte spytt men det känns som att jag nästan önskar att få göra det, så att illamåendet kanske försvinner...

Just nu funderar jag på det här med att berätta. Vi har berättat för våra bästa vänner men tänkte vänta några veckor till med att berätta för resten. Men alltså, det är ju nuuu man vill berätta... går inte dölja mitt mående. Funderar på att berätta för jobbarkompisar på måndag, så att de inte tror att jag går omkring och ska ha magsjuka stup i kvart.

Hur har ni gjort? :)

Första gången för mig med, det känns så overkligt men spännande. Känns som man svävar på rosa moln typ:)

Men jag är oxå nojig, orolig för mf, men försöker inte att tänka på de utan försöker va lycklig i stunden:)

Vi har inte berättat för någon ännu, endast jag och blivande pappan som vet, lite småpirrigt att det bara är vi som vet men egentligen vill man ju bara säga till alla, men de får vänta lite:)

Ska göra ett tidigt vul den 7 april, är då i vecka 8, så efter de blir de nog att berätta för föräldrarna :) sen väntar vi nog till efter v 12 med att berätta för resten.
  • jvd89
    Hejhejhejilc skrev 2015-03-27 12:36:37 följande:

Ul idag, i vecka 9. Vilken häftig känsla <3 phpDsn23L89061.jpg

Grattis:) så mysigt att få se bebis;) måste vart en häftig känsla:)
Svar på tråden Novemberbebisar 2015