Inlägg från: Miracle2015 |Visa alla inlägg
  • Miracle2015

Novemberbebisar 2015

Hej alla novembermammor! Äntligen! Nu hoppar jag in här :) Har nyligen fått graviditet bekräftad efter 12 års ofrivillig barnlöshet! Läkarna har sedan länge sagt att jag endast kan bli gravid via IVF. Av olika anledningar har jag aldrig gjort några försök, utan snarare sakta accepterat att det inte blir bebis för mig. Men så sker detta! Helt utan hjälp....helt spontant! Vi är överlyckliga! En riktig mirakelbaby. Bf 24/11

• Miracle2015

Tack alla för era grattis :) det ÄR verkligen hallelujah :) grattis till er alla som går i väntans tider. Varje graviditet i sig är ett mirakel.

• Miracle2015

Ni som varit på inskrivning, jag antar att ni fick svara på många frågor från bm. Jag fick ett häfte med mig att fylla i och jag tycker flera frågor är irrelevanta! Någon mer som fått irrelevanta frågor? Kanske överreagerar ;) men blir så avig, inte alls samarbetsvillig ....

• Miracle2015

Alkoholenkäten tex. Jag dricker inget pga svår migrän och det sa jag men jag fick ändå fylla i enkäten ... Sen var det frågor om social situation, inte VAD jag jobbar med utan hur mycket. Alternativen var deltid eller 100 procent. Jag jobbar mer än 100. Sen frågar man om jag har kontakt med läkare, kurator, psykolog eller socialen, i samma fråga. Sen finns det en fråga om jag varit utsatt för våld. Och rökning såklart. Röker du? Ja eller nej. Röker någon i din familj? Eh....

• Miracle2015

Hej alla väntande! Har ni funderat på namn ännu? Några som bestämt sig redan? Tycker det är svårt att hitta rätt, men vi har en ganska kort lista kvar nu :)

• Miracle2015

Kommer just från RUL, allt såg bra ut :) BM i princip säker på att det är en pojke! Så nu kan listan uppdateras. Vi väntar en pojke.

• Miracle2015

Hade BF igår och var på förlossningen idag för försök till hinnsvepning då jag gick till v 43 med första barnet. Det är andra försöket till hinnsvepning, första försöket gjordes den 19 nov. Det gick inte... Läkaren kunde inte ens känna huvudet. Ultraljud visade att han lagt sig i tvärläge. Suck! Den 16 nov kollade man med UL och då låg han med huvudet ner, men måste ha snurrat strax efter det.

Det lät inte på läkaren som han hade så stor tro till att bebisen skulle vända sig rätt nu, utan sa bara att får jag värkar, blödning eller vattenavgång skulle vi skynda till förlossningen. Ska tillbaka den 2/12 för planering av snitt. Någon mer som haft tvärvänd bebis? Finns det något hopp om att värkarbete kan vända honom rätt. Typiskt att alla frågor kommer när man lämnat sjukhuset...

• Miracle2015

Ja, det blir visst en decemberbebis istället för oss :) hade BF 26/11. Har inte en enda känning dock.... Dessutom ligger han i tvärläge så det blir nog ett snitt :/. Ska planeras på onsdag.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015