Novemberbebisar 2015
Sara, 31 i Helsingborg. Väntar vårt första barn, en flicka 28/11?
15 dagar kvar till BF idag,inga känningar alls, men orkar inte heller göra någonting, då.jag sover dåligt och är vansinnigt trött! Har också ställt in mig på en decemberbebis för att inte bli alltför besviken om jag måste gå över, så vi ses kanske på BB Anna Hbg ????
Grattis till alla er som fått era små underverk!
Jag är idag i vecka 37+6 och är absolut redo för en bebis, hon verkar inte känna likadant dock ????
Här har jag legat vaken hela natten då jag inte känt av lilla en enda gång, hon brukar vara en nattuggla!
När jag väl gick upp och åt lite så satte hon igång igen, jag är inte speciellt nojig av mig i vanlig fall, men den här oron kan knäcka vem som helst!
Kom bilden med? Jag kan inte se den (?)
Stort grattis emellie till din lilla flicka=)
BF-lista 1/11
Laloppan: -Flicka
3/11Knottet Sindyrella1983
4/11Amazinglife - Flicka
Kgb 777: planerat snitt 4/11, BF 10/11 - Pojke
5/11Erika 146: igångsättning 2/11
7/11Gumsanmadde
11/11Charlie40: planerat snitt 11/11 BF 19/11 - Flicka Iowa Flicka Sussi85: - Pojke
13/11AnnaHbgLisen84SandraP81 - Pojke
18/11 dorisss flicka
20/11Lotie: planerat snitt 20/11 BF 29/1121/11Iselin - Flicka
24/11Jvd89Undska
26/11Citrona - Planerat snitt - Pojke Maja 1
28/11Masquerade
30/11Sofflan
Födda!
9/11 Bebba83- flicka
11/11 emeliemarietherese - Flicka
Hej!
Vad gör alla ni som bara går och väntar på att föda med er tid?
Alla tjatar om att man ska njuta av lugnet och vila mycket, men jag fixar inte att vila bort hela dagarna,det gör ju bara att man sover ännu sämre på nätterna.
Samtidigt orkar man inte med några större äventyr, då drar sammandragningarena igång, och ryggen värker.
Några tips?
Grattis till alla er som fått träffa era små underverk????
Är något avis nu?
Grattis till lilla pojken:)
Det gick snabbt för att vara en igångsättning. Hoppas du läker snabbt, lät inte så roligt:(
Vilka är vi kvar nu?
Hur går det för er alla? 6 dagar kvar till BF :D hoppas det sätter igång,har haft riktigt mycket SD och mensvärk sedan igår kväll. Men inget som gör jätte ont.
Idag ska jag till bm också,hoppas på sista besöket där idag ;)
Nu har jag duschat med Descutan och imån kl 6:00 ska vi vara på förlossningen!
Träffade läkaren idag och det känns verkligen som dom förstår mig och har planerat allt så noga och tar mig först imån.
Det är min tur att det ska gå bra denna gången. Undra om jag kommer kunna sova inatt?!
Känns helt overkligt att vi får träffa vår bebis imån. Är så sjukt nyfiken på vad det blir:)
Jag fick efter ett par dagars förberedande äntligen en dotter den 17/11, 10 dagar över tiden. Slemproppen hade då hållit på i 3 dygn, förvärkar i 2 dygn och sedan tog själva förlossningen nästan 24 h sista dygnet från att det drog igång med värkar igen. Fick även en värkpaus mitt i så de bestämde att ta vattnet och få igång det igen. Mycket slit var det men säger som alla andra - det var det värt såhär i efterhand! Jag mår bra och bebis mår bra och nu är hon snart 1 vecka gammal och jag förstår inte hur fort tiden går redan???
Hur går det för er som är kvar fortfarande? Känns som att massor fått sina bebisar redan:)
Inatt har jag knappt sovit pga extrem klåda i händer och under fötter. Min bm fixade tid till mig på förlossningen imorgon bitti för att träffa en läkare, kanske inget konstigt alls och de skickar hem mig igen, känns inte som att man lägger tid och pengar på blodprov och medicin när jag gått över tiden, men det vet man aldrig. Lite nervös är jag allt.
Ojdå, låter ju inte så kul. Säkert ingen fara, finns att läsa mer om det här: www.1177.se/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Klada-under-graviditeten/
Själv har jag BF på lördag och har inte märkt NÅGOT än. Varken slempropp, vatten eller sammandragningar. Är det verkligen helt normalt att inte känna sammandragningar alls så här nära BF? Känns som att jag kommer vara gravid i flera år till...
Bf+ 9 dagar idag, har fått medicin mot gallsyra så jag slipper leva med hysterisk klåda tills lillan behagar komma i alla fall. Har även fått en tid på förlossningen på tisdag, där de sätter igång mig om jag fortfarande har problem med att sova pga klådan.
På bf + 3 idag kikade Lowa ut 10.11 4300g och 52cm lång, efter värkar i tre timmar :) en super förlossning.
Jag trodde faktiskt inte att jag skulle få en novemberbebis, då hon verkade trivas så bra i magen. Men igår 15.29 kom hon äntligen efter en förmiddags kämpande, vår lilla Alice, 50 cm lång och 3675gram, vilken känsla!
Någon som har spända bröst och det rinner till men bebis inte suttar för tekniken inte finns där? Hur gör ni isf? Pumpar ni?
Har alla novemberbebisar kommit nu eller är det någon stackare som fortfarande går och väntar?