• Anna Hbg

Novemberbebisar 2015

Har för mig att det var pga att de eventuellt skulle behöva tippa båren jag låg på under snittet för att komma åt ordentligt plus för att alla slangar och grejer inte skulle lossna. Låg liksom på rygg med armarna rakt ut, som ett kors.

Var ett akutsnitt så allt gick väldigt snabbt så vissa bitar kring det är lite luddiga.

På mig la de också sonen på mitt bröst medans de sydde ihop mig och trodde också att han skulle rulla av. Fick min man att hålla extra koll på honom så han låg kvar :)

Skakade som ett asplöv också vilket inte gjorde saken bättre.

• Anna Hbg

Läste nu på 1177 att man tippar britsen åt vänster för att minska trycket på stora kroppspulsådern under snittet så antar att det är därför man är fastspänd.

• Anna Hbg

Har nu ett par dagar kännt mig jättekonstig i kroppen.

En olustkänsla blandad med oro och stress.

Har molande och stickande värk i mitten och nedre delen av magen samt i ryggen plus att det ilar kopiöst i blygdben och området runtomkring.

Hjälper inte att vila eller hålla igång.

Har några sammandragningr men magen är mjuk för det mesta.

Tror ni att drt kan vara på g eller är det bara kroppen som busar? :P

37+0 idag

• Anna Hbg

Jag har rätt ont utan att ha så mycket sammandragningar.

Spänner och drar men magen är oftast mjuk.

Panodil och vila funkar inte heller :/

Känns som om man överanalyserar varenda liten sak som kroppen gör just nu :)

• Anna Hbg

Vet ni om man kan ha värkar utan sammandragningar?

Har ju riktig molvärk bak i ryggen, i nedre och mittersta delen av magen samt ner i ljumskar/ben men utan att magen blir hård (förutom ibland)

Fortsätter ju dessutom även vid vila

• Anna Hbg
    miloo89 skrev 2015-10-25 21:45:23 följande:

Har precis som du. Haft i 3 dagar nu å känns som att det blir starkare varje dag. Undrar vad det beror på. Om det är nåt på gång. Är i vecka 38+3. Ibland gör det ju faktiskt ont men är uthärdligt.

Jag med.

Började i torsdags och blir bara värre.

Har haft några tillfällen då jag behövt andas igenom det onda men oftast är det bara som en kraftig mensvärk.

Trycket neråt blir värre det med. Känns som om bebis är på väg ut ibland :P

Vill ju veta vad det är som händer och om det är på g :)

Ska till bm på tisdag och funderar på om man kan be om en koll då för att kolla läget.

Tyvärr är min ordinarie bm ledig då men borde ju kunna kolla med henne jag träffar ändå.
  • Anna Hbg
    miloo89 skrev 2015-10-25 22:51:42 följande:
    Ja, har oxå känt att ungen är på väg att ploppa ut :P Men aa hör med henne, det borde hon kunna göra ändå, rapportera gärna. Hade precis varit hos bm på dagen innan detta började på kvällen å nu har jag inte tid förrän den 4e igen. På Bf haha.

Känns segt att gå å dra med detta i flera veckor så hoppas det betyder att nåt är på g.
    Eller hur haha
    Var lite dum och körde hem till min mamma igår eftersom det kändes bättre och det var lite jobbigt att köra hem sen med känslan av att bebisen hängde halvvägs utanför :D

Aha, typiskt att du precis varit på besök men du kan ju alltid ringa och rådfråga dem.
    Jag har tre besök till inbokade, ett varje tisdag framöver, men hade varit skönt om det imorgon varit det sista (bf 13/11) men det tror ag egentligen inte.

Lovar att uppdatera efter att jag varit där imorgon och berätta vad hon sagt.
  • Anna Hbg

Så nu är jag hemma från bm och hon trodde absolut att det vr något på g och att jag skulle missa nästa bm-besök om en vecka.
    Tyckte att det lät som klassiska värkar och såg att jag var påverkad.
    När hon kollade sf-mått så passade bebisen även på att borra sig riktigt långt ner och det syntes tydligen rejält utanpå magen :P
    Ville inte göra en undersökning då det antagligen bara skulle öka smärtan och bidra till pinvärkar som inte gjorde någon nytta.
    Allt såg för övrigt bra ut :)

Hur går det för dig Nig?

• Anna Hbg
    miloo89 skrev 2015-10-27 11:39:49 följande:
    Å vad spännande! Hoppas hon har rätt å att det ploppar snart då :P Känner du det i samma styrka fortfarande eller?
    Mmmm, hoppas jag med!
    Bara för det slutar dte med att bebisen kommer i v.43 precis som sin storebror :/

Ja, har en molande, brännande, ilande smärta hela tiden men ibland är det värre och ibland bättre.
    Hade riktigt svårt att sova inatt pga värken,  framför allt ryggen.
    Kändes som om jag var på väg att gå av på mitten.

Måste äta värktabletter för att det ska vara uthärdligt och får fler och fler sammandragningar nu.
    Hur går det för dig?
Svar på tråden Novemberbebisar 2015