Inlägg från: gummsanmadde |Visa alla inlägg
  • gummsanmadde

Novemberbebisar 2015

Hej alla! Är i v9 (8+6? Vet ej, ha ingen koll längre nu när jag är sjukskriven å spyr)..

Jag ska om tio dagar till bm för inskrivning (blodprov,mm).. När jag i v 6 så va jag på möte med min bm för gå genom kost, mm och då sa hon att när vi ha inskrivningen så skulle vi prova å lyssna på hjärtat.. Jag är skit nervös, vill ju lyssna å kolla så allt är ok men jag kommer bli galen om hon inte skulle hitta det.. Är det någon annan som ha gjort det innan så tidigt eller blivit erbjudit det nu?

• gummsanmadde

känner mig riktigt nere idag, har inte spytt, må knappt illa, ha inte ont i brösten, inte öm i magen.. jag vill ha mina symtom tillbaka.. det är väl inte normalt att det bara försvinner? det har minskat nu under några dagar, inte lika öm i brösten å magen, illamåendet har begränsat sig mest till morgonen.... och nu, INGET. det är omöjligt att inte få negativa tankar! 

• gummsanmadde

Jag spyr varje dag å äter bara typ kvällsmat, så jag ha gått ner 4kg men jag är rundor så det finns att ta av :) går in i v 11 imorgon eller övermorgon..

• gummsanmadde

Hej alla! Jag ha inte kunnat behålla någon mat eller dricka sedan i måndags kväll så idag fick jag åka in till sjukhuset.. Jag fick dropp för min kropp hade börjat bryta ner något så jag fick 2paket dropp idag å imorgon bitti ska jag in igen och få minst en till..ska ta nya provar så det kanske visar att jag behöver kanske 2-3dt sa bm.. Så jag satt på sjukhuset från kvart över två till nio ca.. De sista tre timmarna med dropp i armen.. Nu är jag trött! Men läkaren gjorde ultraljud!!! Jag fick se mitt lilla underverk! Såg helt perfekt ut och hjärtat slog fint, jag började ju självklart stor tjuta! Kramar på er alla

• gummsanmadde

Efter att mått helt otroligt skit dåligt, spytt hela dagarna, varit sjukskriven i flera veckor, varit in på sjukhuset och fått 4 liter dropp så mår jag bra!! ha inte spytt på två dagarna nu, må lite illa på morgonen bara.. ska börja jobba igen på måndag! Jag ha nästan fått tillbaka mitt gamla jag igen.. är i vecka 12 nu så det är väl nu man ska vara lite små nojig och tror att det är något fel.. men jag har fortfarande ont i brösten och ömmar i nedre delen av magen.. Har någon av er ont när ni sätter er eller ska resa er upp eller typ när ni nyser/hostar? det hunger till som fan i nedre delen av magen.. bm sa att det va normalt visst Skrattande

• gummsanmadde

Jag fick göra ett vanligt ultraljud i v11 (10+2) å man såg tydligt en liten bebis å läkaren sa att hjärtat slog fint.. Inte för att jag kunde se något för jag låg mest å bölade :) jag är bara 26 så jag få inget kub, längtar till den 9:e juni då ska vi göra rul!! :)

• gummsanmadde

anna Hbg: Gud va skönt att allt va bra!

Va idag på möte med bm, prata mitt illamående som vägra sluta, ha åkt in till sjukhuset både måndags å onsdags och igen imorgon- sammanlagt 6 liter dropp ska jag få.. Och fick idag veta att mitt ryggont är foglossning!! Gud.. Räcker det inte med att spy hela tiden? Snart varit borta ifrån jobbet i två månader.. Men jag fick lyssna på bebisens hjärta :) helt otroligt! Hon sa att det kunde ta en stund att hitta för jag är i 13+3 men hon hittade det direkt.. :)

• gummsanmadde

Jag har gått ner 6 kg, jag är i v15 (14+2) och jag har ju spytt sen v 7 typ.. jag är redan stor innan jag blev gravid så att jag har gått ner är bara bra, det finns att ta av Flört ha ni fått mage? jag är ju stor så det kommer ju inte synas på mig på samma sätt som på en smal tjej.. men när jag ligger ner så tycker jag att jag kan känna något lite hårdare, precis ovanför könshåret börjar..
    Jag är så nojjig av mig.. jag ha väldigt svårt att slappna av och njuta av att vara gravid, är fortfarande rädd för missfall, fast jag har varit på ultra ljud v10+4 och lyssnade på hjärtat v13+1, och allt va bra.. med ändå..

• gummsanmadde

Jag är idag v16 (15+3) och jag har RUL den 9/6.. är skit nervös, vill bara att tiden ska flyga iväg så det kan vara den 9/6 imorgon, kan ju alltid önska.. ha nu blivit förlängt sjukskriven på grund av illamåendet och att jag spyr hela tiden, en hel månad fram.. hoppas att det kan lugna ner sig snart så man kan börja jobba.. orka inte spy mycket mer till.. är det någon annan som också fortfarande mår illa å spyr?

Svar på tråden Novemberbebisar 2015