Grattis till er som fått era små!!!
Var nästan på väg att åka in till förlossningen igår, hade från ca 20- 02 regelbundna onda värkar. började klocka dem när jag märkte att de kom tätare och gjorde riktigt ont, fick andas mig igenom dem. de kom med ca 5min mellanrum och höll i sig i ca 2.30min, så var ändå rätt jobbigt. Då mina andra förlossningar gått så fort så ville min man ändå att jag skulle ringa in till FL igår, var helt ärligt inte alls sugen på att åka in igår men ringde ändå när kl var runt 23..
Är i v.36+3 nu och sa från början att jag var i vecka 37 (vilket jag ju är), BM jag pratade med pratade dålig svenska och skulle hela tiden rätta mig och säg att jag ju är i vecka 36, men det är jag ju inte? Har ju gått 36+ veckor och är ju då i vecka 37.
När jag kissade under mina värkar och skulle torka mig kom det även ljusrosa flytningar, vilket för mig tyder på att ngt händer, även om det inte är 100% igång så kan ju ändå kroppen mogna.
Hon sa efter att ha pratat med mig igenom 2 värkar att hon inte trodde att det var på gång men att jag kunde få komma in. Jag kände själv att om det inte blev värre så stannar jag hellre hemma än att ringa barnvakt och strula då barnen ju låg hemma och sov.
Somnade till slut vid 2, vaknade en halvtimme sen av en värk och har vaknat titt som tätt under natten. Har haft 4 värkar sen jag gick upp för en timme sen och trot även det sista av slemmisen lossnade nu på morgonen. Den lossnade för ca 3 veckor sen, men idag kom en stor brun slemklump (ursäkta äcklig info) så är rätt säker på att det är det sista.
Vi får se hur detta utvecklar sig nu, på torsdag fyller min son år, så hon får gärna stanna inne tills efter det. Sen har vi ju tid för bedömning för igångsättning nästa torsdag, så vi får väl se om det är moget då eller om lillan behagar titta ut innan ;)