• Lisen84

Novemberbebisar 2015

Hejhejhejilc skrev 2015-10-29 16:19:39 följande:

Som en liten raket kom vår dotter till världen inatt, jag öppnade mig från 1-2 cm till fullt öppet krysningsläge på 1,5 timme, fyra krystvärkar senare var hon hos oss! 51 cm och 3375 g ren lycka. Så även jag fick en liten oktoberbebis!

Härligt! Grattis :)

När hade du BF?
  • Lisen84

Härligt att det börjar hända grejer i tråden! :) och grattis ni som fått!

Jag är på BF -7, har haft mycket förvärkar o sd i ca två veckor men sista dagarna har det inte varit något!!!? Nu är det bara kräkningarna, halsbrännan o foglossningen som kvarstår.. Fan vad man är trött på det här!

Ni som har fått barn innan, hur satte det igång då?

• Lisen84
    Anna Hbg skrev 2015-11-06 23:10:18 följande:

Är också trött på att gå och ha ont och en massa känningar hela tidn utan att det drar igång på riktigt :/

Bebis kom nu!

Har även fått en olustig känsla/rädsla för att bebisen inte mår bra där inne och att något ska gå riktigt fel nu på slutet.

Vill ha ut,en frisk, bebis asap så att jag får bekräftat att allt är bra :(

Någon mer med de tankarna/känslorna?

Tror vi har samma BF? 13/11?

Och jag känner precis som du, sjukt trött på molvärk o massa sd ena dagen som inte leder någon vart för att sedan lysa med sin frånvaro nästa dag..

Känner att jag inte gör annat än att klaga på hur jobbigt det är att vara gravid, stackars sambo!

Jag oroar mig oxå mkt för hur bebisen mår och vissa dagar känns det helt osannolikt att det ska komma ut en pigg o frisk liten människa. Jag har ju inga barn sen innan utan bara massa missfall så det gör ju inte saken bättre.

1 v kvar nu! Som mest 3 v.. ;)
  • Lisen84
    Anna Hbg skrev 2015-11-07 00:50:10 följande:

Japp, fredagen den 13:e som gäller här med.

Vill bara att det antingen ska pausa lite eller, allra helst, dra igång på riktigt nu.

Äsch, inte det minsta synd om gubbarna.

De hade ju det lätta jobbet så får allt ta lite klagan :P

Mycket lättare att få in bebisen än att få ut den hihi

Bebisen har varit mycket lugnare än vanligt idag så är det nte mer aktivitet under natten/morgonen så ringer jag nog fl och ser om jag inte kan få en koll för inget kul att gå med den här oron.

Sen OM det skulle vara något som inte står rätt till skulle jag nog aldrig kunna förlåta mig själv om jag inte kollade upp det.

Har ju en konstaterat liten bebis med (-21%) och det kan ju vara så att den börjar bli lite svag :(

Beklagar dina missfall!

Har "bara" haft ett (MA) och vet hur tufft det var för mig så kan endast föreställa mig hur det är att få flera

Skönt att du åker in! Det är säkert ingen fara men som du sa, bättre to be safe than sorry! Jag har varit inne på FL två gånger senaste 3 v pga minskade rörelser, dom har då kollat CTG o fostervattensmängd vilket varit normalt så jag har fått åka hem. Jag har båda gångerna bett att dom ska mäta bebisen för hon låg på -16% i v 32 men det har dom inte gjort.. :(

Får du gå på några fler TUL pga liten bebis? Till mig sa dom att allt över -23% anses som normalt.

Berätta gärna hur det gick idag! Dom kanske kan kolla tappen när du ändå är där!? Med tanke på all molvärk du haft.

Lycka till!
  • Lisen84

Usch jag tycker synd om alla oss med diverse krämpor! Helt plötsligt så känns det varje dag som hur jäkla lång som helst. Vill bara somna o vakna upp när det verkligen är dags (alternativt när bebben är född ;)

• Lisen84
    Laloppan skrev 2015-11-08 19:02:22 följande:

Hade med velat veta om man var öppen och kanske fått en hinnsvepning. Verkar inte vara något som erbjuds här tyvärr ???? Jag hoppas det får det att ta riktig fart för dig! Men det tror jag nog =)

Känner mig så utelämnad , skall till bm på torsdag nästa gång och då är jag i 41+4 och inget ultraljud har gjorts eller kommer göras. Man haf verkligen ingen aning om hur hon har det där inne. Växer hon som hon skall? Är moderkakan bra? Finns tillräckligt med vatten? Känns verkligen inte okej att sånt inte kollas upp vid nästan 2 veckors övergång..Funderar på att vända mig till en privat barnmoskemottagning vid nästa graviditet. Det kostar, men med facit i hand så är det värt det, iaf i mitt landsting.

Ja det låter lite märkligt. Här (Sthlm) kommer ett UL göras 41+0 o sen igångsättning när man gått över 2v. Var bor du?
  • Lisen84
    Laloppan skrev 2015-11-09 09:00:21 följande:

Jag bor i Göteborg..Är nog ett av få ställen som låter en gå till bf+21. Rätt bitter över det. Vill man låta graviditeten starta spontant , dvs inte bli igångsatt så börjar dom med kontroller efter v.42+0.

Skall trycka på att ett ultraljud i 42+0 ändå. Jag räknas ju som överburen då, så vem tar på sig ansvaret om något går galet?

Jobbigt!

Min syster har fött två barn i Skövde o där är det oxå till 3 v över tiden. Hon fick tjata sig till igångsättning BF+14 pga sin foglossning. Borde vara samma riktlinjer över hela landet kan man tycka! Jag tycker du gör rätt som står på dig :)
  • Lisen84

Jag har en efter-förlossningen-fråga till er :)

Hur tänker ni ang besök?

Mina svärföräldrar vill komma så fort som möjligt efter och då kommer dom bo hos oss i 2-3 nätter (kommer från England). Detta stressar mig väldigt! Även om dom är väldigt lätta att ha att göra med så kan jag tänka mig att det tar en stund att komma in i rutiner. Jag tänker åtminstone 2-3 v efter man kommit hem från bb. Eller vad är "normalt"?

• Lisen84
    bebba83 skrev 2015-11-10 02:58:26 följande:

Bf kan ändras på mig till 9/11. Idag kom vår lilla flicka till världen! 45 cm och 2600 gram ren kärlek. Nu skickar jag världens största kram till er som har förlossningen nära. Kämpa på tjejer!!! <3

Stort grattis! :) Hur gick förlossningen?
  • Lisen84

Till alla oss som verkar ha det skitjobbigt just nu!!!

Det är förjävligt när det känns som vården inte lyssnar på oss som har det jobbigt på ett eller annat sätt, vare det gäller värkar som inte leder någon vart eller andra bekymmer.

Idag bröt jag helt ihop efter att ha nu blivit dumförklarad av två (manliga) läkare. Jag har hyperemesis och kräkts varje dag sedan vecka 6. Sista veckan/dagarna är det non stop! Jag har träffat dessa läkare för jag vill bedömd för en ev igångsättning men dom vill inte ens undersöka mig! BF om 2 dagar! Han sista sa t o m att har du stått ut i 9 mån kan du stå ut i två till, hejdå!

Nu har jag kontaktat en vän som är BM på en annan förlossning än där vi hade tänkt att föda. Hon blev shockad över hur de har behandlat mig och jag ska få en tid till en läkare där redan imorgon. Hon sa att tyvärr måste man ibland stå på sig! En igångsättning slutar oftare i snitt (ca 20-30%) och det är mer krävande när det gäller personal = alltså dyrare! Men hon sa att tanken är inte att man ska va så fysiskt o psykiskt nedbruten att man knappt pallar med förlossningen eller ta hand om barnet efteråt.

Jag vet att alla här i tråden inte har lyxen att kunna byta förlossning som oss som bor i storstäderna men ni får kräva att få hjälp! Inte bara bli hemskickade hela tiden. :(

• Lisen84
    emeliemarietherese skrev 2015-11-11 20:14:01 följande:

Hej! Ville bara skriva och berätta att i natt kl 02.54, 4,5h efter att man tagit hål på hinnorna, kom vår lilla Alva ut! 3,5kg och 48cm.

Har sovit extremt lite de två föregående nätterna och är såå trött, men nu är vi hemma igen med bebis så förhoppningsvis blir det lite mer sömn i natt! Lycka till alla ni som kämpar på!

Stort grattis :)
  • Lisen84
    Anna Hbg skrev 2015-11-12 18:43:32 följande:

Imorse kl 9.34 kom vår lille son till världen.

2520 gr och 48 cm lång.

Allt gick bra men får stanna över natten för observation och regelbundna glykoskoller pga att han är så liten.

Underbart! grattis! :) du hann först av os fredag den 13de ;)

Jag är överlycklig! var inne på koll idag o är några cm öppen o halvmogen tapp. Så imorgon vill dom sätta igång mig!! Äntligen!

Nu ikväll kommer det lite slemmigt blod o har lite kraftigare värkar/förvärkar så om man har tur sätter det igång av sig självt inatt.
  • Lisen84

Vår lilla tjej kom till världen igår morse 13 h efter igångsättning.

51 cm och 3 750 gram. Allt gick bra, grad 2 bristning men det sa dom var vanligt för förstföderskor.

• Lisen84

Grattis till alla nyfödingar i tråden :)

Tänkte kolla hur ni ställer er till besök av vänner med barn i dagisåldern? Så här i RS-tider. Dottern är nu snart 2 v och vi har haft besök av nära familj men inte av andra barn än. Dock vill vänner börja komma över o de flesta har barn i 2-4 års åldern... Kan man kräva att de lämnar barnen hemma eller är det bättre att avvakta besök från vänner med familj några veckor till? Vad tycker ni?

Svar på tråden Novemberbebisar 2015