Inlägg från: Erika 146 |Visa alla inlägg
  • Erika 146

Novemberbebisar 2015

Kände inte att jag saknade nåt i BB väskan jag packade för 1,5 år sen så kommer packa väldigt lika.

Jag och bebis kommer ju oavsett om det drar igång av sig själv eller igångsättning bli kvar 2dygn.

Trots att det är andra så håller jag redan på och lägger fram kläder och så som ska med, tycker det är mysigt att plocka med då och då ;)

Till mig:

Boxertrosor, amningsbh, strumpor och tofflor/piléstrumpor.

Mjukisdress, två linnen och kläder att åka hem i.

Eget kit toaartiklar (shampoo/balsam/mild deo/tandborste/tandkräm/parfymfri lotion eller olja) bara för att det känns bättre.

Lypsyl, nässpray, hårsnoddar och borste

Tidningar och surfplattan.

Till bebis:

2 ombyten i två storlekar och pyjamas.

Filt med vår doft (sover med en i sängen)

Strumpor, mössa och piléoverall

Till sambon:

T-shirt och kallingar

Tandborste, tidningar och matlåda

Hos oss skickas journal och förlossningsbrev från vårt lokala mvc till förlossningen så sånt behöver vi inte tänka på.

• Erika 146
    gummsanmadde skrev 2015-09-03 09:36:47 följande:

Hej alla.. är idag v 31 (30+4). hur mår ni? Är det bara jag som spyr som en galning dagligen :) ha blivit sjukskriven fram till 7nov, beräknat bf..

magen växer, va på kontroll förra veckan då v 30 (29+4) hade då sf mått 28 å bm sa att det va bra å att jag följer min kurva.. ligger fortfarande på -5kg sen jag blev gravid, gick ner 8kg men gått upp mellan 2-3kg.. jag va rätt stor så..

ha ni märkt av att era bebisar hickar?? Tycker min unge gör det ofta å länge, tickan känsla på samma ställe om ungen inte flyttar på sig..

Fy vad jobbigt för dig :( postafen funkar inte alls?

Mår relativt bra men mycket foglossning och andra fysiska krämpor så är sjukskriven till bf 5/11.

Jo känner hicka men mycket sällan, första hade hicka ofta. :)

Mina SF mått följer veckorna precis som med första, nästa vecka är det tul när jag ska in på diabeteskoll så det blir roligt att se lilla mini och få veta hur stor hon är, för 1mån sen låg hon på minus 8.1% (cs 1160g)vilket är inom normala :)
  • Erika 146

Man ska inte stirra sig blund på sf måttet, det är bara en ungefärlig riktlinje och säger egentligen väldigt lite men är ändå en kontroll för att kunna upptäcka stora avvikelser. Tul är ju mycket mer riktigt men inte ens då kan de ju säga exakt. Så noja inte i onödan utan lita på vården och fråga era bm om ni är oroliga och för en diskussion med dom om avvikelser. <3

• Erika 146

Blutsaft finns i hälsokosten i matbutikerna :) Läs på flaskan men tror man kan ta det varje dag likväl som några ggr/vecka. Flaskan står sig en månad öppnad i kyl.

• Erika 146

Ibland är det faktiskt mer "skadligt" för våra gravidskallar att googla på allt. Leder till sömnlösa nätter och onödig stress. Har tyvärr ingen erfarenhet av att nån av mina legat på tvären men är du orolig så prata med din bm. Berätta din oro och fråga efter bra faktakällor kring frågan. Hoppas det går bra idag :)

• Erika 146
    jvd89 skrev 2015-09-12 20:17:04 följande:

I vilken vecka har/ska ni packa BBväskan?

Väskan och det mesta ligger framme i gästrummet, saknas några linnen till mig och underkläder till mig och sambon samt snacks/tidning/padda. Minis kläder och dylikt är färdigt att packas ner men packar inte förens det är dags. :)

Är i v32.
  • Erika 146
    gummsanmadde skrev 2015-09-13 18:45:24 följande:

Jag går in i v 33 idag, jag packade bebisens lilla väska helt klar för två veckor sen, sen min å mannens väska är bara halv klar, kläder som jag vill ha med är ju kläder jag använder nu och ex mat laddare kamera, mm packar ju mannen ner när jag ha värkar innan vi åker in.. det är kanske tidigt men jag tycker det är mysigt att små packa lite å lite och jag är väldigt ordningsam och älskar listor, mm så jag blir bara lugn att väskorna är så gott som klara..

Precis som mig! Såå mysigt att småplocka med det som ska packas och listor is the shit ;D
  • Erika 146

Välkommen kryckan

Nja har en del foglossning men sen jag blev sjukskriven 100% från arbetet är den inte lika märkbar. Däremot har jag magkatarr från helvetet och kan inte sova.....

Precis lagt/satt mig i soffan och hoppas få några timmar iaf. Det började eskalera under helgen så tar dubbel dos omeprazol och hoppas det ska ge effekt om nåt dygn.

• Erika 146

Välkomna alla nya ????

S92 Ju närmare man kommer desto längre känns dagarna, lustigt hur det blir ????

Svar på tråden Novemberbebisar 2015