emeliemarietherese skrev 2015-08-15 14:42:09 följande:
Alltså.. SD är ju obehagliga oavsett tycker jag, men när jag måste stanna upp med vad jag gör och måste andas mig igenom dem tycker jag att de gör för ont för att vara ok.
Detta är 3e barnet för mig så vet ju hur det brukar kännas så känner ändå att jag har rätt ok koll på läget :) Men för en del så känns ju inte sammandragningarna alls, så det är nog rätt olika.
Haha, vad skönt att jag inte är så sent ute då :) får smått panik när jag ser folk som gått ungefär lika långt som mig och har allt klart till barnet är typ 2 år :P Vi har gjort oss av med nästan allt från de andra barnen (min yngsta blir 4 år om en vecka) så blir ju lite att börja om på nytt :P
Ha Ha jodå snacka om att börja om på nytt. Detta är mitt 4:de och min yngsta har nyss fyllt 14 år :)
Jo har sett en del som är helt klar med allt från att inrett barnrum och köpt vagn som står startklar :) men jag är inte stressad utan tycker dessa veckor som är kvar och nu till hösten får gå åt till att förbereda lite. Känns mysigt med en höstbebis! Jag tror att man känner SD lite olika om man är förstföderska eller om man gjort det förr. Jag håller med om att om man måste andas genom dem så är det för tidigt i v26 utan mer "förvärkar" som är bra OM man är i v36+ men som sagt man bör nog ta det lugnt om dom kommer redan v26. Jag har kollat min tapp för 2 veckor sedan och det såg bra ut men fortsätter det får jag åka in och kolla igen.