Novemberbebisar 2015
Jag är trött konstant hela tiden, sover länge, vill inte stiga upp, vill inte göra något.. om 18 dagar ska jag på RUL, tiden går sakta..
Jag är trött konstant hela tiden, sover länge, vill inte stiga upp, vill inte göra något.. om 18 dagar ska jag på RUL, tiden går sakta..
Hej alla! Idag går jag in i v17.. tycker dagarna går sakta, vill gå på rul nu.. mår fortfarande illa å spyr.. ha gått ner 7 kg.. någon annan som oxå spyr fortfarande? Jag ha inte fått någon mage (är rätt mullig sen innan) å jag ha inte kännt något i magen.. eller nja det känns ibland men jag tror det är tarmarna som jobbar..
Är i v17 (16+4) idag, RUL om 12dagar :) va hos bm igår å köpte ett bälte för foglossningen, det gör fortfarande ont men bältet hjälper.. och jag fick lyssna på hjärtat igår med, va så härligt att få höra! 146slag i minuter..
Iowa: vad är en änglaplingla?? :)
Hej alla!
Var på RUL i tisdags och fick se vår lilla bebis, allt såg jätte fint ut och jag blev framflyttad en dag så nu är bf 7/11 :) bebisen vägrade ligga still när bm skulle mäta och när vi skulle kolla könet så knep den ihop och la fötterna och navelsträngen ivägen :) så vi väntar med spänningen till förlossningen för att se om det är en påg eller tös :)
angående bebis mage så har jag bara en liten kulle när jag ligger ner på morgonen (är rätt runder sen innan, fast jag har nu gått ner 9 kg sen jag blev gravid)
Sindyrella1983 BF 3/11, RUL 5/6, KÖN: ska ej ta reda på
Amazinglife - BF 4/11, RUL 5/6, KÖN: vet ej ännu men tror det är en pojke
mea84 - BF 6/11, RUL 2/6, KÖN: enl rul 80 % en tjej
Lillytroll - BF 6/11, RUL 10/6, KÖN: Flicka
Miiia84 - BF 7/11, RUL 23/6, KÖN: vet ej än
Angeloco BF 7/11 RUL 3/6 KÖN: kanske pojke
Gummsanmadde BF 7/11, RUL 9/6, KÖN: det lär vi märka :)
Sandra1992 BF 8/11 RUL 11/6 KÖN: vet ej än
iowa - BF 11/11, RUL 8/6, KÖN: Med största sannolikhet en flicka.
Sussi85 BF 12/11, RUL 8/6, KÖN: Pojke
Anna Hbg- BF 13/11, RUL 17/6, KÖN :Vet ej (tror på pojke)
sofiashem BF 13/11, RUL 25/6 KÖN: Vet ej
SandraP81 BF 13/11 RUL 8/6, KÖN: Pojke
kajsalotta BF 17/11 RUL 22/6, KÖN: Vet inte (vet dock att det är tvillingar)
Malhin BF 19/11 RUL 17/6, KÖN: vet ej men vi tror flicka :)
emeliemarietherese BF 23/11 RUL 26/6 KÖN: det visar sig :)
hannami - BF 24/11, RUL 30/6, KÖN: oklart! Väntar med spänning!
jvd89 - BF: 24/11, RUL: 30/6, KÖN: vet inte, men tror på en pojke
Maja1- BF 25/11, RUL 1/7, KÖN: Vet ej (tror på flicka)
Nilla6- BF 26/11, RUL 26/6, KÖN: vet ej än (tror dock på pojke)
Miracle2015 BF 26/11. RUL 7/7. KÖN: vet ej än
bebba83 BF 28/11. RUL 30/6 KÖN: vet ej än men tror på flicka
Hej alla! Hur långt har ni nu kommit? Jag är i vecka 20 (19+4) idag.. snart halvvägs :) ska till ullared nästa vecka å handla lite små saker till bebben.. :)
kramar på er alla
Ja det känns som man vill börja lite smått å handla, vill inte åka upp dit å gå höggravid hellre :) nej vi ska inte beställa vagn, vi ska få köpa min brors vagn som dom inte använder längre till sina barn, en emmaljunga självklart! känner stt pengarna kommer ändå springa iväg så jag spara gärna in på vagnen :)
Hej. Går in i v24 idag, ha haft sammandragningar nu i några veckor men den senaste vecka så gör vissa ont, rätt bra ont å det ska det väl inte göra? Jag få sammandragningarna flera gånger om dagen å ibland på natten.. ska man kolla upp det? Bm kommer inte tycka man är nojjig å löjlig?
Hej alla! Är i v24 (23+3). Låter som man inte är ensam med sammandragningarna, mina kommer i vila också å ha börjat göra lite ont. Ringde barnmorskemottagningen å fick en bokad tid med läkaren för undersökning å förlänga sjukskrivning nästa torsdag (23juli är det kanske). Skulle dom komma mer regelbundna och/eller göra mer ont så skulle jag åka till förlossningen för att kolla. Tycker inte att dom ha blivit värre utan det är samma å kommee lika ofta. Det som gnager på en å att man oroar sig är att dom kommer när man vilar också.. men försöker hålla mig lugn, bebben dansar sumba hela tiden till och med så jag vaknar på natten nu av det. :) härlig känsla!!
Fick åka in till förlossningen igår halv tio pågrund av mina sammandragningar som gjorde lite ont, bebisen låg å tryckte hela dan igår neråt å när jag va på toan så kom det ut en liten slemklump, aldrig haft det tidigare. Så jag fick komma in på en undersökning å allt va bra :) min tapp va lång och helt stäng å allt såg fint ut :) väldigt skönt att jag kollade upp det! Ska träffa en läkare på torsdag för att förlänga min sjukskrivning å då kanske han gör en undersökning till, beroende på hur jag mår.. jag ha fortfarande sammandragningar som gör ont men känner mig lugnare.. kram på er