• Aichan

Novemberbebisar 2015

Åååh gud så sugen jag är på purjolök!! Som jag också har varit i några dagar. Speciellt mos med purjolök i, försökt att hålla emot begäret men börjar känna att jag behöver köpa snart - innan någon dör!

Lika så smörgåstårta.

Vad för sug har ni?

• Aichan

Första dagen med järntabletter, får se hur det går. Nå flera som tar järntabletter nu? =)

• Aichan

Idag går jag in i v14! :)

Har era magar växt något? Får man se lite magbilder? Min har växt en hel del redan. :/

• Aichan
    Aichan skrev 2015-04-29 09:57:58 följande:

Idag går jag in i v14! :)

Har era magar växt något? Får man se lite magbilder? Min har växt en hel del redan. :/

Bild från idag, v14 (13+0).
    Visst är jag stor sedan innan med, men magen kom snabbt ändå. =)
  • Aichan
    Aichan skrev 2015-04-29 10:17:57 följande:
    Bild från idag, v14 (13+0).
    Visst är jag stor sedan innan med, men magen kom snabbt ändå. =)
    Asch, fick inte med bilderna...
  • Aichan
    Anna Hbg skrev 2015-04-29 10:28:48 följande:
    Ååhhh, vilken fin mage du har! :)
    Tack så mycket! =)
  • Aichan
    LillyP skrev 2015-04-29 17:52:36 följande:

När började ni förstå att det verkligen är "på riktigt"?

Jag har inte fattat det än. :/ Känns fortfarande väldigt väldigt konstigt. Och skrämmande. Är riktigt nervös.
  • Aichan

Måste fråga en dum fråga, alla dessa förkortningar som dyker upp här och där för graviditeten. Vad menas med dom? Ex kub, osv.

• Aichan
    Anna Hbg skrev 2015-04-30 16:19:57 följande:

Vet inte riktigt vlka förkrtningar du syftar på men de som används mest är nog de här.

VUL=Vaginalt ultraljud

RUL= Rutin ultraljud

KUB= Kombinerad ultraljuds- och biokemisk undersökning

Tack så mycket. :)
  • Aichan

Då har vi äntligen fått göra ultraljud med efter lite "tjat"! :)) En väldigt livlig krabat var det med. :) Vi trodde att vi var i v14 (13+1) men var i vecka 12 (11+4). :)

• Aichan

Är nu i vecka 15 (14+2) - igen. Om vi inte hade gjort UL som drog oss tillbaka i tiden så skulle vi ha gått in i vecka 16 eller om det var vecka 17 imorgon. =)

• Aichan

Det kommer redan genomskinlig vätska ur min ena bröstvårta (ja, jag var tvungen att klämma och kika :P ). Är det normalt så här tidigt? Är i vecka 15.

• Aichan

Går in i vecka 16 imorgon, och nu under dagen har jag känt en hel del fladdrande/kittlande/krälande känsla i magen. Har känt lite smått tidigare, tror jag. Men var då svårt att urskilja. Men idag har jag känt mera tydligt lite då och då. Trotts att denna är vårt första barn så känner jag redan. =) Känns som en ål som slingrar sig i magen, något kittlande. Rätt så intressant! :D Blev lite tårögd bara. :)

• Aichan
    Anna Hbg skrev 2015-05-20 20:48:10 följande:

Jag lakterar också redan och har gjort det sen v.8 typ så hoppas verkligen att det är normalt hihi
    Tydligen så är det normalt! Hup, då kommer väl pojkvännen inte röra på dom så mycket mera... ^^
  • Aichan
    mea84 skrev 2015-05-24 11:40:52 följande:
    Har också känns mer i magen de två sista dagarna, fast mer som växtvärk/träningsvärk och sedan är det mer hugg/stick/pirrningar (inte jätteont men inte heller bekvämt) är de så när man känner barnet? Upplever mer som de kanske är växtvärk och inte barnet....fast första gången för mig så vet inte hur det ska kännas...

Så känner jag under växtvärk osv.

Nu är det typ fladdrande känsla, lite som en krälande orm eller ål i magen ibland. Och rätt så kittlande. Och ja, fladdrande.. :)

• Aichan

Igår gick man in i vecka 22 och är idag 21+1, tiden rullar på. Men borde bli november nu så allt bli överstökat. :D

Svar på tråden Novemberbebisar 2015