Novemberbebisar 2015
Vad skönt Anna Hbg, förstår dock att du blev rädd när det hände. Vad är förresten en hematom?
Vad skönt Anna Hbg, förstår dock att du blev rädd när det hände. Vad är förresten en hematom?
Hej blubb4m! Det kan ju vara slemhinnorna som är extra känsliga när man är gravid. Ligger moderkakan långt ned? , isådana fall kanske det kommer från den. Ring och kolla med mvc eller förlossning för säkerhets skull. Varför är snittet planerat så tidigt, över tre veckor innan Bf?
Skönt att ha pratat med dem iallafall! Vet inte vad gastroschisis är, hur upptäckte de det?
Anna Hbg, varför gör man tul, är det något som erbjuds alla? Eller av någon speciell anledning?
Ja 40procent var mycket, vet man vad det berodde på?
Hoppas att Sammandragningarna lugnar ned sig Nilla6. De har väl kollat uvi och GBS? Har haft flera uvi vissa av dem orsakade av GBS, hade då mycket sammandragningar. Hade mycket mer runt v20-23 att jag knappt kunde gå ibland, men nu i v33 har jag knappt inga. Vilken v är du i nu, Nilla6?
Känner mig en aning nedstämnd. Var och träffade en läkare igår angående att göra planerat snitt eller inte. Problemet för mig är att min första förlossning blev katastrofal. Blev sugklocka och klipp varpå jag fick stora bristningar även i ringmuskeln. Fick stanna ca 10 dygn på bb och det tog ca ett halvår att läka helt. Inför min andra förlossning tittade en gynekolog på mig, hon tyckte att det var dåligt ihop sytt och sa att det var säkrast för mig att göra snitt, för om det skulle spricka likadant igen fanns det risk för att jag skulle bli analinkontknent. Jag gjorde alltså snitt andra gången. Det gick bra men jag kan ju inte säga att det var en rolig upplevelse. Vi bor nu i ett nytt landsting och jag vet inte om läkaren igår hade tillgång till min journal, han kunde inte råda mig till nåt utan drog bara upp risker med båda metoderna. Tydligen är det större risk att göra ett andra snitt än det första, då man kan ha sammanväxningar och sånt. Läkaren var inte speciellt trevlig heller, men jag fick iallafall ett datum för snitt 4 november. Nu känner jag mig tveksam, men jag har ju ingen lust att bli inkontinent, men heller ingen lust att opereras. Är det nån annan här som har planerat snitt inbokat? Eller som gjort det flera gånger?
Är det av någon speciell anledning som du gör snitt? Nja jag vet inte om jag har några bra tips, men det bästa är väl att försöka att hålla sig så lugn som möjligt om man klarar av det. Man kan be om starkare smärtstillande dan efter, någonslags sprutor, om man har mycket ont, tror inte att de ger dem om man inte ber om det. Jag tyckte också att det var jobbigt med för mycket besök dan efter, eftersom man har ganska ont då. Hoppas att det går bra för dig imorgon!
Oj! Vad dramatiskt! Grattis till lilla Milo! Hur startade det hela? Var ni redan på sjukhuset? Förstår att det känns väldigt omtumlande! Hur mår du idag?
Tur att det hela gick bra ändå och att du inte väntade längre med att åka in. Och skönt att han mådde bra i magen hela tiden. Förstår att det känns tungt att se honom i respirator, men huvudsaken är att han utvecklas och snart får du säkert ha honom hos dig.