• lotie

Novemberbebisar 2015

missthai83 skrev 2015-04-20 10:52:03 följande:

hinnsäcken var tom och den var enligt ul. v 5 ..återbesök om 2 veckor för kontroll????

Nej vad tråkigt:( vilken vecka skulle du vara i? Hade du fortfarande symtom?

Styrkekramar!
  • lotie
    Fridisen26 skrev 2015-04-20 10:33:18 följande:

Kan du inte söka dig privat? Ring till olika Ställen och säg att du inte har någon aning om hur långt gången du är pga av oregel bunden mens! Då brukar dom ju göra ul!

Finns inga privata i min stad. 1 h till närmast stad som har. Bor i ett av de tre kommuner som inte erbjuder kub till nån.

Ska försöka på inskrivningen å säga hur orolig jag är och att jag vill göra vul men är ju långt kvar tills dess:(.
  • lotie
    iowa skrev 2015-04-22 10:56:49 följande:
    Här är en till som får vänta till vecka 19 och RUL. Frågade aldrig efter ett tidigt ultraljud heller, tror inte jag hade fått göra det i och med att jag inte varit med om något missfall och inte har blött något heller. Är nu i v. 12 (11+5) och börjar ändå kunna slappna av liiiite. Häromdagen fick jag hem tid för UL i början på juni, så nu börjar nedräkningen...
    Skönt du har kommit så långt iaf:). Känns galet att vänta till v 19 innan man ens vet om det finns liv:(

Förhoppningsvis känner jag tidigt denna gången också. V 16 längtar jag till. Då har illamående och allt sånt vänt för mig och jag har känt sparkar och börjat få mage:)

bara 8 veckor kvar?!
  • lotie

Jag fick äntligen se min lilla igår 10+1 sån lättnad. Hade sd och mådde dåligt så åkte till akuten men visade sig vara urinvägsinfektion så fick antibiotika nu. Men nu kan man glädjas lite att det faktiskt växer något där inne:)

• lotie

Kul samma bf som mig då:)

De sa inte hur stor, bara att den var exakt enligt veckan och det såg bra ut.

Har inskrivning om en vecka och ska träffa bm och läkare då så blir kanske ett vul till då:)

• lotie

Nu ringde läkaren och sa att det var GBS i mitt urinprov:( får byta pencelin nu.

Blir ju förmodligen snitt då kan det väl inte vara lika farligt?

• lotie
    Kgb777 skrev 2015-05-05 11:58:23 följande:
    Ja det är inga problem att föda vaginalt, anledningen att jag ska föda med snitt beror inte på det. Blev däremot förvånad att jag får antibiotika när inte barnet tar den vägen, men det är ju bra att vara på den säkra sidan ändå.
    Ok, då borde jag med få det innan snitt. Fick det med dottern innan vaginal förlossning, hon andades inte när hon kom ut och fick antibiotika direkt men visade sig inte vara någon infektion som tur var.

Men kan det sätta igång förlossningen för tidigt?

Barnet kan väl tom få det i magen och bli dålig?

Jag lästa knappt om det första gången men ned lite i bagaget är jag lite mer orolig.

Jag har med kissat massor och jätteont i magen. Inget när jag kissar.
  • lotie

Träffat överläkaren på förlossningen som tog beslut igen att jag inte får föda vaginalt igen så måste göra snitt igen. Kändes som att välja mellan pest eller kolera. Ska träffa Aurora i v 25 tror jag. Fler med dåliga erfarenheter som är nervösa? Är i v 12+5 idag och börjar spy igen så sjukt tråkigt. Hade nästan tömda järndepåer med så inte konstigt jag varit sjukt trött:(

• lotie

Jag är i v 14 och börjat spy igen men inget kan jämföras med kräkandet dygnet runt med dottern slutade runt v 16.

Sen kom foglossningen som ett bra på posten. Haft så sjukt ont på jobbet idag:(

Vill ju jobba 50% till augusti men idag kändes det helt omöjligt. Tog panodil och har köpt ett jättebra bälte. Hoppade på kryckor samma vecka förra graviditeten.

• lotie

Jag har försvunnit från listan ser jag.

Lotie-BF 29/11 Kön: vet ej

18+5 nu och mår faktiskt bra så är kanske tredje gången gillt:)
    Har med moderkakan fram så därför jag känt så lite jämfört med de andra två.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015