• mea84

Novemberbebisar 2015

Hej allihopa! Hur har ni det med vikten? Gått upp/gått ned?

Själv har jag varken gått upp eller ned, fast man äter lite mer...känner mig inte direkt gravid på magen heller, men de lär väl inte synas på magen förren typ v 15-20....

• mea84

Tack för alla svar från er!

Har själv inte gått upp något så man blir ju lite orolig att de inte är som det är där inne! Är i 10+4 idag.

• mea84
    Bebisfeber84 skrev 2015-04-12 19:53:30 följande:

Tyvärr inte. Fostret hade dött vecka 5. :( hade sjukt tung dag igår, fick abortmedicin och det var smärtsamt att få ut det.. Tomt nu!

Beklagar så mycket!! All styrka till er
  • mea84

I onsdags fick vi se våran lille vilding i magen ???? allt såg bra ut sa dem! Så nu är nästa gång vid rul....är i v 11+4 idag. Känns skönt att fått sett att de lever där inne, ibland blir man ju lite orolig pga tidigare mf. Så nu får man ju bara tro och hoppas att allt kommer gå bra!

• mea84
    kallemaja skrev 2015-04-19 16:51:29 följande:

Nån som kan känna bebisen röra sig i magen? :)

Det är för tidigt att känna bebisen röra sig, skulle tippa på att man känner de senare i v 16-20, och då gäller de nog mer de som redan varit gravida och vet hur de ska kännas. För oss som detta är första gången för sker de nog ännu senare....men den som väntar på något gott
  • mea84
    Aichan skrev 2015-04-22 08:22:21 följande:

Idag går jag in i vecka 13. :)) Äntligen!

Får jag fråga hur ni räknar veckorna? Eller rättare sagt vilken vecka säger ni att ni är i? Om man ex är i v 12+3, så står de ju på min gravidapp att man är i v 13 (12+3) men säger ni v 12 el 13?
  • mea84

Är i v 12+1 idag och har nog de alla dagar sedan ca v 6 känt molvärk/stick/hugg/brännande känsla i magen, men NU inget sedan i förrgår! Borde man ringa barnmorskan eller är man bara jobbig å orolig tycker de? Orolig att något har hänt eftersom man mår så mycket bättre på bara några dagar oxå :-/ tacksam för svar och takar

• mea84
    Sindyrella1983 skrev 2015-04-23 13:06:44 följande:

Hej....

Nu tror jag att jag vågar skriva här. Har läst länge.... Är gravid, idag 12+1 och har BF 3 november. Har efter 3,5 års försökande med två utomkveds och fem IVF varav ett missfall äntligen lyckats. Därav har jag inte vågat skrika ut det till världen =) 

Men nu har jag gjort 4 ultraljud och sett bebis senast i förrgår som sprattlade och hoppade. Så nu vågar jag tro på det och slappna av och njuta! 

Det syns redan på mig, så även om vi inte berättat så tror jag att vissa misstänker det. 

Precis samma vecka som jag och samma bf än så länge syns inget "större" på mig...vi är också inne i ivf världen men denna gången är de faktiskt av oss själva vi lyckats hur mår du?
  • mea84
    Sindyrella1983 skrev 2015-04-23 15:09:14 följande:

Tack =) Ja jag tycker också att jag är värd det hihi. Jag mår rätt bra, har varit väldigt orolig med tanke på vår historia så jag har fått göra tre VUL och ett vanligt ultraljud på magen, så nu känns det bra! Men annars har jag lite svullna bröst, svullen mage, kan bli lite illamående om jag inte äter. Men annars mår jag bra! Jag tycker mest att tiden går sakta, längtar till den riktiga bebismagen =) 

Ja tiden går super långsamt!! Hemma sjukskriven i två veckor till pga lågt blodtryck, så tiden står nästan still!!!
Svar på tråden Novemberbebisar 2015