Inlägg från: gummsanmadde |Visa alla inlägg
  • gummsanmadde

Novemberbebisar 2015

Välkomna!

Väl jag sökte hjälp för mina sammandragningar gör ont och kommer ofta och dom kommer när jag vilar oxå, och så hade kommit en liten slemklump ut så jag va rädd att det va en del av slemproppen.. detta är min första bebbe med så jag skulle rekomendera att man kontaktar sin bm när man är orolig och osäker på något, bättre fråga än ligga å undra å stressa upp sig.. dom säger att det är vanligt med sammandragningar men dom ska inte göra ont..

• gummsanmadde

Jag spyr å är illamående konstant hela tiden sen typ dag ett så jag ha gått ner 8kg men gått upp tre av dom (magen ha växt bra å är hård så dom där tre kg är ju bebben/fostervatten, mm som väger en del av) så nu ligger jag på -6kg.. fast det är bara bra faktiskt, jag är överviktig så att jag ha gått ner är bara bra..och så bestämde jag mig typ direkt när jag blev gravid att jag skiter i om jag går upp 10 eller 25kg, bara så länge jag å bebben mår bra..

• gummsanmadde

Går in i v26 idag.. Jag ha oxå foglossning, riktigt hemsk när man rör sig som man måste ju göra :) jag fick foglossning i ca v 11 tror jag och sen den senaste månaden så ha det blivit värre..

är det någon annan som ha börjat läcka lite bröstmjölk? Eller råmjölk eller vad det heter.. inte mycket så den rinner utan lite droppar bara..

• gummsanmadde

Är i v26 (25+2) och vi ha fått barnvagn som mina brorssöner använt, fick spjälsäng oxå. Få låna min systers bilbarnstol, babygym, sittgunga och lite annat. Får låna min systers vagga som alla mina syskonen, många syskonbarn å några kusinbarn ha legat i, som min morfar ha gjort. Vi ha börjat köpa kläder i de tre första strl, en liten bas å lite bra att ha saker, det enda stora vi ha köpt är två skötbord.. ha inget behov att köpa massa nytt, man skit ju inte direkt pengar..

• gummsanmadde

Hej alla. Är idag v26 (25+5), tiden rullar på.. är nu sjukskriven hela augusti ut.. va på bm möte igår, en vanlig rutin kontroll bara.. blodtrycket va bra, bebisens hjärta lät bra, och så mäte hon livmodrn första gången- va ca 25cm.. va visst normalt, vad vet jag.. är det någon annan som ha fått sin mage mätt :)

• gummsanmadde

Vi vet ju inte om det är en påg eller tös, men namn som vi gillar är johan patrick eller emma å kanske sandra, josefine, fast de tre första namn är favvo för mig. Killen min är fortfarande lite osäker..

är det någon annan som ha problem med halsbränna/sura uppstöttningar? Ha riktigt hemska på kvällen..

• gummsanmadde

Vi ska börja packa bb väskan idag, är i v30 (29+2). Det blir mest saker/kläder till bebben å mannen min, kläder till få jag vänta med, vet ju inte hur stor man är om tio veckor :) en lapp ska hänga på kylskåpet så mannen få packa det innan vi åker in.

ha kollat lite på bb väska lista på internet, men det känns som vissa listor så ska man ta med halva hemmet.. ni som ha gjort detta innan, vad rekomenderar ni??

• gummsanmadde

Hej alla.. är idag v 31 (30+4). hur mår ni? Är det bara jag som spyr som en galning dagligen :) ha blivit sjukskriven fram till 7nov, beräknat bf..

magen växer, va på kontroll förra veckan då v 30 (29+4) hade då sf mått 28 å bm sa att det va bra å att jag följer min kurva.. ligger fortfarande på -5kg sen jag blev gravid, gick ner 8kg men gått upp mellan 2-3kg.. jag va rätt stor så..

ha ni märkt av att era bebisar hickar?? Tycker min unge gör det ofta å länge, tickan känsla på samma ställe om ungen inte flyttar på sig..

• gummsanmadde

Jag går in i v 33 idag, jag packade bebisens lilla väska helt klar för två veckor sen, sen min å mannens väska är bara halv klar, kläder som jag vill ha med är ju kläder jag använder nu och ex mat laddare kamera, mm packar ju mannen ner när jag ha värkar innan vi åker in.. det är kanske tidigt men jag tycker det är mysigt att små packa lite å lite och jag är väldigt ordningsam och älskar listor, mm så jag blir bara lugn att väskorna är så gott som klara..

• gummsanmadde

Hej alla.. är i v 35 (34+5) tycker tiden bara springer iväg, gissar att det kommer gå mer långsamt desto närmare man kommer.. va hos bm igår, allt va bra med både mig å bebben och jag följer kurvan exakt, dom ha ju genomsnittet och min linjel går mitt på den.. bebben vänder och vrider på sig hela tiden och verka må bra så jag är lycklig :)

ligger fortfarande på -3kg, kräker fortfarande dagligen och hemsk foglossning och halsbränna..

hur mår ni??

• gummsanmadde

Min bm sa att vissa bebisar inte fixera sig fören värkarna kommer igång, det är olika.. min bebbe ligger med huvudet neråt och gjort det nu i en månad..

• gummsanmadde

Var hos bm idag, hjärtljuden å blodtrycket va bra å mitt sf mått va 34 och jag är i v 37 (36+4), bm sa att det va bra å jag följer kurvan fint. Bm att bebben ha sjunkit lite ner i bäcknet (för två veckor sen låg bebben med huvudet mot kanten av bäcknet) så ungen är på väg mot rätt håll :)

Tycker tiden springer iväg nu, bara lite mer än 3v kvar till beräknat förlossningdatum.. minns när jag började skriva här, då va man i v 5!!! Haha tiden går fort :)

• gummsanmadde

Grattis till er alla som ha fått era bebisar, längtar tills jag får min :)

om två dagar är det bf, men jag räknar med att gå över två veckor så bli man inte besviken...men jag vill att den ska komma nu.. mannen min försöker muntra upp en genom att säga att jag skapat ett sådant underbart hem i magen så den vill inte komma ut (han har så snott det från Vänner)..

• gummsanmadde
    Sindyrella1983 skrev 2015-11-08 15:10:50 följande:

Igår kom vår pojke. 4620 gram och 53 cm lång. tackar gudarna för ryggbedövningen!

Grattis!! Gick det snabbt? I vilken vecka (v + dagar) föddes han?
  • gummsanmadde

Hej.. nu är min bebis här!!! Kom i natten till tisdag den 17/11 02.27 , vägde 4120 och va 54 lång, en helt underbar påg???

lång förlossning (25timmar från 3cm tills han va ute), mycket kämpande vid krystvärkarna men en helt underbar obeskrivlig känsla när han kom upp på bröstet..

• gummsanmadde

Är någon som ha väldigt ont i bröstvårtorna när dom ammar? Jag ha fått något svart skorpa på bröstvårtan, vad är det?? Gör jätte ont precis när han börja suga men sen ömmar det bara..

• gummsanmadde

Grattis till er alla som fått sina bebisar :)

hur länge gade ni krystvärkar? Jag hade 1 1/2 timme.. trodde det skulle gå lite snabbare men han låg med näsan uppåt å blev till sist tvungen att bli ett litet klipp för att han skulle kunna komma ut..

• gummsanmadde

Hej alla

Min påg föddes den 17:e nov, vägde 4120 å va 54cm lång.. idag 7 veckor och 1 dag så är han 62cm å väger 6600g, bvc sköterskan säger jag ha grädde i brösten :) han följer sin egen kurva bra.. ändå så pumpar jag ut varje dag för jag ha så mycket, fryser in en massa å ska ge till bb (väntar bara på svar från provet på bröstmjölken)..

Min påg ha börjat skratta för ca en vecka sen, men ha gett leende sen dag ett, nu lyser han upp med hela ansiktet :) ???

Svar på tråden Novemberbebisar 2015