Novemberbebisar 2015
Hej! Nu var det ett tag sen jag skrev här :) Behöver dock lite råd! Är nu i v.33+1 och man märker verkligen att det börjar dra ihop sig och inte är så långt kvar :) Det känns som att bebis har det rätt trångt nu och det är svårt att hitta en bekväm sitt/liggställning för egen del.
Har ju sen tidigt haft mycket sammandragningar och sen ca v.30 mycket förvärkar. Sen ca 3 dagar tillbaka började jag dock få rätt ordentlig molvärk ("mensvärk") i nedre del av magen och ländrygg och det har hållt i sig, nu behöver jag också bara gå från sittande till stående för att magen ska dra ihop sig och en rejäl förvärk kommer. Sen igår så kom min slempropp, har kommit nu i rejäla "slemklumpar" igår och idag, och molvärken har i detta ökat. Vet att det kan dröja ett tag från att slemproppen går tills det att förlossning startar, det som dock gör mig lite nojig är all den molvärk som kommit i samband med detta, vill ju att bebis stannar iaf 3-4 veckor till! :/ tror ni att det bara är att avvakta eller bör man iaf ringa förlossningen för att rådfråga dem?