• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Nilla6
    Sandravanilj skrev 2015-04-14 07:53:03 följande:

Igår fick jag se våran lilla jordgubbe med ett glatt slagande hjärta!!! V.9 8+6 idag :D känns såååå otroligt!!!

Beklagar verkligen Bebisfeber84!!! Måste kännas fruktansvärt :(

Hej vad kul, jag var oxå på vul igår, vecka 7+3 och fostret var 14 mm och helt perfekt enligt läkaren, hur stor var din? Känns helt ofattbart, har en liten bild i bokhyllan som jag ser på hela tiden för att tro att det är sant;)
  • Maja 1
    Sandravanilj skrev 2015-04-14 07:53:03 följande:

Igår fick jag se våran lilla jordgubbe med ett glatt slagande hjärta!!! V.9 8+6 idag :D känns såååå otroligt!!!

Beklagar verkligen Bebisfeber84!!! Måste kännas fruktansvärt :(

Jag är också i vecka 8+6 idag. Är alltid så nojig innan jag får se ett tickande hjärta. Skönt att du fått se den lilla. Själv får jag vänta tills moderkaksprovet. Dröjer några veckor till. Tyvärr.
  • Sandravanilj
    Nilla6 skrev 2015-04-14 07:59:42 följande:

Hej vad kul, jag var oxå på vul igår, vecka 7+3 och fostret var 14 mm och helt perfekt enligt läkaren, hur stor var din? Känns helt ofattbart, har en liten bild i bokhyllan som jag ser på hela tiden för att tro att det är sant;)

Jag fick åka in akut igår eftersom jag har kräkts så mycket och igår fick jag inte ens behålla vatten så dom tittade bara så bebisen mådde bra men hon sa inte hur stor den var, men om den hade varit mindre än för veckan hade hon nog sagt det :) men hjärtat slog starkt och allt såg toppen ut :D fick tyvärr ingen bild :(
    Maja 1 skrev 2015-04-14 08:28:41 följande:

Jag är också i vecka 8+6 idag. Är alltid så nojig innan jag får se ett tickande hjärta. Skönt att du fått se den lilla. Själv får jag vänta tills moderkaksprovet. Dröjer några veckor till. Tyvärr.

Det var såååå overkligt!!! Känns fortfarande inte som om det är sant!!!
  • Daniela1983

Åh vad roligt att läsa att det går bra för er och att ni mår bra och att dom där små mojängerna i era magar också verkar trivas! Själv väntar jag på fredagen och går och klämmer och slår mig själv på tuttarna för att kolla att dom säkert ömmar fortfarande fast jag VET att det inte har någon betydelse...

Jag är ett fåååååååår-mantrat funkar sådär. SkrattandeSkrattandeSkrattande

• efg

Upplever ni också minskade symtom? Är i vecka 8 och har 1,5 vecka kvar till ul..

• Mammsidojsi

Tjenixen!

Första dagen på länge ja känner mig som människa ... Gravatrött å har sovit galet senaste dagarna.

I morn e de inskrivning på MVC ... Blir skoj å träffa min bm då ja faktiskt verkligen valt att inte skaffa flera barn å där med är steriliserad hehe

E de nån här som ska göra KUB ?

Eller som har gjort tidigare?

Usch ... Ja tycker de e läskigt ...

När har ni tänkt att gå ut med graviditeten?

Kub, mvc, mm
  • emeliemarietherese

Åååhhh... Tror jag dör snart här! Jobbar 7.30-16 idag, på äldreboende. Vet inte hur jag ska klara att bita ihop. Gick in i vecka 9 idag och mår så sjukt illa! Värsta dagen hittills, får INTE spy på jobbet! Har dock redan varit på väg att göra det 4 ggr idag. Har ca en mån kvar av min provanställning så vill inte att det kommer fram innan dess.

Hur gör ni andra för att hantera ert illamående när ni arbetar?

• SandraP81
    Mammsidojsi skrev 2015-04-14 12:14:30 följande:

Tjenixen!

Första dagen på länge ja känner mig som människa ... Gravatrött å har sovit galet senaste dagarna.

I morn e de inskrivning på MVC ... Blir skoj å träffa min bm då ja faktiskt verkligen valt att inte skaffa flera barn å där med är steriliserad hehe

E de nån här som ska göra KUB ?

Eller som har gjort tidigare?

Usch ... Ja tycker de e läskigt ...

När har ni tänkt att gå ut med graviditeten?

Jag ska köra kub om 2 veckor cirka. Tog blodprovet idag och så blir det UL om 2 veckor då. Är tredje barnet och av någon anledning känns det som att jag vill göra det denna gång även om jag får betala allt privat eftersom det inte erbjuds där jag bor., 

Jag tänkte gå ut med graviditeten någon gång efter kub, i vecka 14-15 kanske. Eller senare om det går. Känns som att en del kommer bli chockade eftersom det är tredje barnet och ingen förväntar sig att vi ska skaffa fler (eller så tätt!)
  • Anna Hbg

Jag har fått tid för kub den 30/4 och är supernervös!

Inte lika mycket för resultatet som för om pyret lever.

Hade en MA i december så är väl det som spökar :/

Våra föräldrar vet om graviditeten men det är mycket på grund av ma:t och pga att jag blödde en hel del i början av graviditeten så vi fick åka in akut till kk några gånger och behövde barnvakt till sonen.

Resten får veta efter hand om allt ser bra ut på kub.

Det största orosmomentet just nu, förutom allt bebisrelaterat såklart :) , är om jag kommer i min bröllopsklänning :O

Gifter mig på lördag och köpte klänningen innan jag blev gravid och har redan börjat få en liten kula.

Min mamma kommer hit efter jobb idag så jag får testa så håll tummarna för mig! :O

• lotie

Jag vill verkligen göra ett vul nu. Fått göra tidiga med de andra två för kraftigt illamående. Men mår ju bättre denna gången så är ännu mer orolig att nåt är fel:(

Bor 2 h från privat ul så är inte aktuellt. Blev lovad tidigt vul efter mf innan första barnet kan man försöka skylla på det igen?

Svar på tråden Novemberbebisar 2015