• Nilla6

Novemberbebisar 2015

19+0 idag och min sambo fick känna sparkarna utanpå magen, dom va så starka så jag fick nästan ont haha.

• Nilla6
    Charlie40 skrev 2015-07-12 15:41:46 följande:

Hej tänkte höra om det finns ngn mer som har fått sammandragningar tidigt? Jag har känt mer och mer och blir nervös att livmodertappen blir påverkad. Har flera under dagen och även under vila. Blev sjukskriven i v20 för tidiga SD under förra graviditeten men gick hela vägen ut ändå. Jag är idag i V22( 21+2) funderar på att boka tid hos bm för att kika så att tappen är ok. Har tid v25 men det känns långt fram just nu.

Jag är i vecka 20+2 och har haft sammandragningar i flera veckor, gått upp massor i vätska men prover ser bra ut, går hos läkare varannan vecka för att hålla koll på vätska m.m, han kände då på tappen som var stängd och bakåt men lite uppmjukad så då blir man ju lite orolig, speciellt eftersom jag fått ondare efter det.
  • Nilla6

Mina sammandragningar blir bara fler och fler samt gör mer ont, kommer oftast i vila samt att jag kan vakna av dom på natten, sen att jag har foglossning utav bara helvete gör ju inte saken bättre, att jag har gått upp massor i vätska med konstant huvudvärk samt klåda på vissa delar av kroppen är ju inte heller ett plus. Kommer nog inte heller kunna jobba så länge, jobbar i hemtjänsten men tyvärr bara som vikarie så inte så kul o bli sjukskriven då utan pengar. Känner dock min son sparka rejält varje dag flera ggr så något positivt iaf.

• Nilla6
    Charlie40 skrev 2015-07-18 23:34:49 följande:

Har du kontrollerats för havandeskaps förgiftning? Tänkte på huvudvärk å rejäl viktuppgång på kort tid samt om du även har högt blodtryck? Klåda kan komma av dåliga levervärden. Hoppas det ordnar upp sig, kontakta bm och kolla upp tycker jag.

Jag fick det med sonen:( går hos bm varannan vecka för att kolla urin blodtryck och vikt. Har även kollat levervärden men allt är bra än så länge. Jätte jobbigt dock då det känns som sist. Ska tillbaka på onsdag så får kolla tappen igen då den var lite uppmjukad sist.
  • Nilla6

Jag har gått upp nästan 15 kg men det är mest vätska, jag har dvullnat upp rejält i händer och fötter, äter vanligt men lite extra gott ibland men gick upp 35 kg med sonen och då hade jag havandeskapsförgiftning så är väl stor risk för det igen så jag haft det samt att detta är en ivf graviditet.

• Nilla6
    Hellaho skrev 2015-07-21 20:50:08 följande:

Har Bf 16/11 2015

Har en dotter på 7,5 år

Har blivit gravid genom ivf

Hej samma här ungefär, har en son på snart 7 år och en pojke påväg 26/11, ivf här oxå. Var din första en ivf?
  • Nilla6

Gick bra för mej med, var hos läkare igår som sa att tappen var opåverkad dock lite mjuk så tar det lugnt iaf, skulle ha jobbat 3 dar denna vecka men har haft så ont o sen pga foglossningen så är det inte så bra att jobba i hemtjänsten tyvärr.

• Nilla6
    jvd89 skrev 2015-07-25 13:06:34 följande:

Är de någon som har foglossning?

Har sån värk i svanken så de gör ont både när jag rör mig och är stilla. Ska till bm nästa vecka så får be henne om tips.

Jag fick foglossning med första sonen i vecka 20 ca, blev då sjukskriven pga att jag inte kunde röra mej för smärtan. Har haft lite småproblem mellan dessa graviditeter. 7 år mellan, fick foglossning när jag plussa denna gång. Sover inte, kan inte vända mej i sängen för det värker. Kan inte gå ordentligt för smärtan är outhärdlig och jag har inte blivit hjälpt av nåt, simning, alvedon, värmekudde m.m kommer nog kräva en sjukskrivning snart även pga sammandragningat och 15 kg uppgång i vätska som gör att händer och fötter sväller konstant.
  • Nilla6
    jvd89 skrev 2015-07-25 22:05:45 följande:

Ojdå, låter inte kul:( har haft ont sen vecka 17-18 typ men nu är jag i vecka 23 och det gör väldigt ont. Kan inte gå så mkt för då gör de ont, gör ont när jag är still med och som du säger när man ska vända sig i sängen så är de väldigt jobbigt för mig då de värker:(

Blev du sjukskriven heltid då fram till BF eller på en viss procent?

Har ett stående jobb med ringa lyft, vet inte hur de ska gå att börja jobba nästa vecka:(

Jobbade då på förskola så det var tungt och stressigt och vlev helt sjukskriven, nu jobbar jag som uska i hemtjänst och det är ett värre yrke tyvärr. Ska till vc imorrn o gå sjukskrivning och sen nästa vecka ska jag träffa mvc och få vidare sjukskrivning
  • Nilla6

Pernilla 31 år, bor i Sigtuna med min sambo Per och vår son Philip som blir 7 år i september, vår andra son Adam beräknas komma 26/11????

Svar på tråden Novemberbebisar 2015