• lotie

Novemberbebisar 2015

Är ju så sjukt tråkigt att bara vänta. Jag får sd så fort jag går så ligger i soffan hela tiden:( de slutar ju dåwgvhhb

• lotie

Var sonen dom tryckte bort.

Blir så förvirrad av vad man ska göra vid sd. Vad säger dom till er?
    Tar ni panodil och lägger er och vilar, ställer er i duschen, badar det vanliga för att det ska avta?
    Eller fortsätta röra på sig så det sätter igång ordentligt?

Jag menar om man är så nära bf som ni? Då gör det väl inget att trigga igång det? Har man tidiga sd får man ju order att vila så bebis inte kommer för tidigt. Är ni med på min fråga?:)

• lotie
    Anna Hbg skrev 2015-11-05 18:47:14 följande:

Lotie:

Jag gör väl allt av det ovanstående :P

Tar panodil, dusch och vila för att lindra det onda men försöker typ hänga tvätt, tömma diskmaskin osv för att hålla/få igång det men just nu är det ungefär lika "illa" både vid aktivitet som vid vila.

Har ca 10 min promenad till sonens dagis och var knappt jag tog mig dit och hem vid hämtningen idag så ger mig inte ut på några längre strapatser utan maken nu i alla fall :)

Jag kan inte heller hämta på dagis och har 2 min dit men fick sd idag.

Om sd inte leder till något och gör ont är det väl bäst att stoppa det.
    Men hur vet man det?
    Jag har ju 2 veckor till kvar till snitt så den borde kanske stanna lite till men har sån ångest över snittet och vill få det överstökat:(
  • lotie

Läkaren sa jag skulle leva på som vanligt så lite förvirrad. Här är de stenhårda med att man ska gå så långt som möjligt. Fick kämpa för igångsättning med dottern och för att få ett tidigare datum för snitt denna gången. Sist försökte de ju stoppa det i 37+4 men lyckades inte och nu sa de att de vill förbi v 37 minst så får vi se hur vi gör.

• lotie
    bebba83 skrev 2015-11-06 09:01:23 följande:

Här gick vattnet inatt å värkarna satte fart....stannade av för några timmar sen så ska in på kontroll 10.30.

Bf först29/11 så lite tidigt än. Nån som vet hur lång tid det brukar ta efter vattnet gått inne de drar igång ordentligt? ??

Vi ska ju ha samma dag är ju lite tidigt än men de sa jag inte behöver oroa mig för bebisen.
    Är det inte nån 48 h regel efter vattnet gått?
    Måste kännas konstigt att vakna och vattnet går?:)
    Jag har haft lite sd inatt å vågar inte lämna sängen idag ifall det sätter igång.
    Mannen jobbar och barnen på fsk så kan vila hela dagen iaf.
  • lotie
    Amazinglife skrev 2015-11-06 11:30:16 följande:

Nu blev ja exalterad! Världens största slempropp har gått, brunfärgad och jätte mycket.. Ursäkta detaljerna.. Borde jag ringa fl pga att de va helt brunt (gammal blödning tyder väl de på)? Kanske inte är så konstigt när man fått hinnsvepning..

Åh vad spännande:)
    Ring in så de vet läget och fråga när de tycker du ska åka in.
  • lotie
    bebba83 skrev 2015-11-06 09:37:20 följande:
    Okej vad bra! Ha ha ja jag blev lite förvånad inatt å undra om jag hade kissat på mig och drog upp gubben som fick halvt en hjärtinfarkt!e på väg in för kontroll nu ska bli spännande att se vad de säger. .. Hur mår du?mer sd än du haft innan? När kom dina andra barn?tidigt också??
    Snart har du din bebis här vad spännande:)

Fick de första i tisdagsnatt annars har jag inte haft nåt denna gången. Sonen kom 37+4 då började det med mensvärk sen kraftigare sd. Åkte in och fick tre sprutor öppen 2 cm men de slutade inte så blev akutsnitt istället för planerat. Så blev sjukt nervös när det gick så snabbt med honom utan tidigare sd så trodde det car sax denna gången med. Men 14 dagar kvar till snitt idag så har iaf ett slutdatum:)

Dom försvinner så fort jag lägger mig. Så en del av mig vill röra på mig för det ska sätta igång men är lite tidigt än.
  • lotie

Här har det lugnat sig helt nu med sd så blir kanske inte tidigare ändå:(
    Är så sjukt nervös för snittet och hur barnet ska må!

• lotie

Hoppas vi alla får föda snart!
    Sjukt tråkigt med falska förhoppningar hela tiden:(
    Vi får kämpa på, kommer vara värt allt när de små är här!

• lotie
    Anna Hbg skrev 2015-11-07 08:42:10 följande:

Så skönt att höra att jag inte är ensam i min oro.

Börjar nästan känna mig knäpp ibland för allt jag nojjar mig över men antar att det är en del av att vara förälder.

Fortfarande sjukt orolig och minskade fosterrörelser så ska in till fl för en koll.

Hoppas verkligen att allt är som det ska! *peppar peppar*

Vad bra du ringde. Hoppas allt är som det ska!
    Jag är med orolig att bebisen inte ska må bra. Dottern andades inte när hon kom ut och de sprang iväg med henne så sjukt orolig för det igen:(
Svar på tråden Novemberbebisar 2015