• begrundaren

    OBH Nordica bakmaskin i julkläpp, hur fan gör ni som har den?

    Är ju ju helt konfunderat över denna manicken, och har nu försökt att testa den på alla sätt och vis. Den är dock odräglig enligt mig, och föredrar att baka mitt eget bröd, om jag skall vara ärlig!

    Men det jag inte förstår med den, är om man följer recepten enligt instruktionsboken, då bär den sig väldigt konstigt åt? Tx: Den knådar först 2x 8 min, sen paus + jäsning, sen börjar den knåda igen hur länge som helst? En deg skall väll bara knådas lite, 2: gången? Tjah, Sen skall det ha paus, och jäsa, och sen formas och bakas? Resultatet blir ett hopsjunket bröd, som fick jäsa upp så fint, och sen sjunker ihop?

    Har även försökt att stoppa processen, och bar låta det jäsa upp, och sen sätta manicken på bakning. Men det sjunker likväl ihop i mitten:Skrikandes

    Kan ju inte bara skrota skiten, för den måste ju ha någon jävla mening, men vilken? Går det att baka ett hyfsat bröd i en sådan?Förvånad

    Ge mig råd, innan den hamnar i källaren, eller åker ut på blocket! Visst kunde ju vara nice med nybakat bröd på en lördagsmorgon, men vad gör jag för fel då?Skrattande

  • Svar på tråden OBH Nordica bakmaskin i julkläpp, hur fan gör ni som har den?
  • Koppkaka

    Har du lika dåligt tålamod med bakmaskinen som du har med att få svar här så förstår jag att det går dåligt för dig.

Svar på tråden OBH Nordica bakmaskin i julkläpp, hur fan gör ni som har den?