• Anonym (Kaffedraken)

    Rädd för gravititet.

    Hej! Jag är 22 år och har egentligen aldrig ens tänkt tanken på att skaffa familj, har alltid velat bli en ensam crazy cat lady som går runt och kastar katter på folk typ. För ett tag sen blev jag tvungen att bli kär igen, i världens bästa kille. Den första bra och "normala" killen jag haft, som inte knarkat eller varit så svartsjuk att han hotar mina vänner till livet bara för att dom frågar om jag vill följa med på en utekväll.

    Hur som helst så har jag börjat få en sån där familjelängtan sedan jag träffade honom. Men jag har fobi för smärta och obehag, och därför är jag så jävla rädd att bli gravid och speciellt för förlossningen. Och jag är till 100% säker på att bara för att det är jag så kommer jag ha både en gravititet och en förlossning från helvetet! Har sån himla ångest!!

    Vi pratar ju om hur "våra" barn kommer bli osv men jag hade ju inte tänkt skaffa barn på ett par år till, därför är det ännu jobbigare att gå runt med denna ångest :(

    Hur ska jag hantera detta??

  • Svar på tråden Rädd för gravititet.
  • Anonym (Kaffedraken)

    man kan övertyga dem att få ett planerat kejsarsnitt åtminstone. jag hade en jättebra förlossning, ser typ fram emot nästa.. helt sjukt, jag vet. gick hur snabbt och lätt som helst, kan hända dig också!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tror jag drar mig ännu mer för kejsarsnitt på grund av min fobi för smärta, kan ju knappt gå till tandläkaren liksom.. Fånigt, jag vet, men jag kan inte hjälpa det :(

    Får väl bara hoppas på att den dagen det händer att mina känslor förändrats..

Svar på tråden Rädd för gravititet.