• blondie1

    Känner någon igen dessa filmer?

    Hej!

    För att förklara så snabbt och enkelt som möjligt så är det som så att jag och min syster har minnen av filmer från vår barndom, men ingen i vår släkt eller bekantskap verkar förstå vad vi pratar om. Så tänkte att jag chansar och ser om någon här kan känna igen våra fina ( ;) ) beskrivningar, då vi håller på att bli galna för att vi inte hittar dessa filmer. Beskrivningarna är lite otydliga just eftersom vi bara kommer ihåg få delar.

    Film 1: Handlar om ett gäng kaniner tror jag (men har också andra djur i sig). "Den onde" i filmen är en varg/räv som går på två ben och bär rock. Han "hotar" dessa djur på ett tåg som har stannat och flyr sedan med en säck med juveler/pengar eller liknande och sedan är han jagad i skogen. Tror att nån äter på en polkagris-stång också.

    (Tänk SUPERTECKNAD!)

    Film 2: Handlar om en tjej och en kille i "typ" öknen, kan vara berg också (haha). I en scen så nynnar/sjunger tjejen medan hon plockar blommor. Sen träffar de en gammal man och går på jakt efter vatten. Det kan va dinosaurier med också som jagar dem.

    Hahaha dessa beskrivningar.

    Jag är 20 år och jag såg dessa när jag var under 10 om det kan ha betydelse.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Känner någon igen dessa filmer?
  • blondie1
    thomas12344567 skrev 2015-03-07 20:06:00 följande:

    Kan film nummer 2 vara "Rai grottpojken" ??


    ÅH JA DET ÄR RÄTT!!! Fan va skönt haha! Vi satt just här och bara "Kai" låter rätt... Vi var ju ganska nära iaf ;) Tack så jättemycket!
  • TessanTess

    Jag känner igen beskrivningen på film nummer 1 men har ingen aning om vilken det är, har själv letat efter den ett bra tag!

  • blondie1
    uglygodcilla81 skrev 2015-03-07 20:41:33 följande:

    Rai var ju skitläskig!! Drömde konstant mardrömmar. Men såg den ändå!! Samt Silver Fang...


    Haha ja den var till och med lite creepy nu när jag snabbt kollade igenom den på youtube, inte konstigt att man var rädd som liten! ;) Silver Fang har jag aldrig hört talas om dock...
  • blondie1
    TessanTess skrev 2015-03-07 20:48:59 följande:

    Jag känner igen beskrivningen på film nummer 1 men har ingen aning om vilken det är, har själv letat efter den ett bra tag!


    Nej har du? Då förstår du min desperation då, haha! Så otroligt störande att inte hitta den...
  • TessanTess

    Om vi tänker på samma kaninfilm så har jag ett svagt minne av att det är någon/några kaninungar, alltså att det är en kaninfamilj som åker tåg. Scenen jag minns på den film jag tänker på är ungefär att familjen åker tåg i en skog, och ena ungen tittar ut genom fönstret.

  • Anonym (12345)

    Kan första vara den tecknade fabelversionen av Sherlock Holmes?

  • blondie1
    TessanTess skrev 2015-03-07 21:45:52 följande:

    Om vi tänker på samma kaninfilm så har jag ett svagt minne av att det är någon/några kaninungar, alltså att det är en kaninfamilj som åker tåg. Scenen jag minns på den film jag tänker på är ungefär att familjen åker tåg i en skog, och ena ungen tittar ut genom fönstret.


    Det kan stämma. Jag är inte helt säker men får också upp minnen av detta. Och så ser jag ett hus framför mig men jag kan knappt beskriva hur det ser ut...
Svar på tråden Känner någon igen dessa filmer?