• Anonym (ts)

Övergrepp på vår 4 månaders?

Anonym (Hej) skrev 2015-03-09 22:29:56 följande:
    Det tycker jag verkligen inte att ts har gjort. Dessutom vill man väl inte gå till sina kollegor det första man gör? Förstå om det skulle visa sig att ts man inte gjort något fel och så vet folk på jobbet om vad man anklagat sin man för. Nej, det skulle bli alldeles för personligt..
    Men snälla, så korkad är du väl ändå inte? Hon tar väl upp det på ett sätt som inte är personligt eller kan spåras till henne?? Självklart kan hon få hjälp utan att avslöja sin egen situation.
    Men först tycker jag att hon ska smygfilma för det är FÖR många händelser som ger varningsflaggor.
    Men nej, jag tror inte på detta, jag tror att TS trollar eller skriver någon slags skoluppsats eller debattartikel och vill få hjälp härifrån. Det vore inte första gången men jag tycker personligen det är vidrigt att trolla om något så allvarligt.
  • Anonym (ts)

Som mamma så skulle jag aldrig, a l d r i g, ignorera min magkänsla när det gäller mitt eget kött och blod.
    För många saker har hänt för att jag ska kunna ursäkta det och skylla på både det ena och andra "logiska" alternativet. Ja, jag kan med handen på hjärtat säga att jag skulle smygfilma honom.
    Nu undrar jag TS: Kommer du göra det eller kommer du vänta på nästa suspekta händelse? Eller kommer du fortsätta skriva A4 sidor långa noveller på familjeliv?
    För jag undrar allvarligt vad du får ut av att sitta apatisk bakom en datorskärm och låta detta fortgå....måste han stå med k*ken i handen och runka i all fart ovanför din dotter, eller gud förbjude, något mycket, mycket värre,för att du ska lyfta arslet ur stolen och göra något!? 
    Magkänslan finns där för att varna oss. För att vi ska hinna agera innan taket faller ner och krossar oss.
    Anmäl min kommentar, jag är nöjd bara du läser det!
    Tack för mig

• Anonym (ts)
    Anonym (orolig mamma) skrev 2015-03-09 23:02:07 följande:
    Hinner inte svara något genomtänk och långt nu, men vill snabbt tacka för ditt inlägg. Tror det finns mycket klokt i det du skriver och det är på sätt o vis din typ av svar jag hoppats på. Vill ju förstås inget annat än få höra att sakerna jag räknat upp för någon annan kan låta helt oskyldiga. Det är ju vad jag tror och hoppas på.
    Och där kom det...du tror och hoppas att din magkänsla, som skriker att något är fel, inte har rätt.
    Många barn har farit illa pga sådana som dig, sådana kvinnor som vill att mannen de älskar ska vara "ren".
    Så de ignorerar och kommer med ursäkter, allt för att döva den skrikande magkänslan.
    Och en "vacker" dag står de där och bli förhörda av polisen pga mannen förgripit sig på barnen. Helt apatiska.
    "Men jag visste inte bättre, jag såg inga varningsflaggor" säger de, även fast flera varningsflaggor visade sig redan tidigt i relationen. 
    Du, jag hopppas så in i h-e att det inte stämmer i ditt fall. För jag lovar dig att du kommer knäckas totalt när ångesten kommer och du inser att du svikit ditt barn.
  • Anonym (ts)

TS har fortfarande inte svarat på om hon tänker smygfilma/skaffa "nanny-cam".
    Justsayin'.

• Anonym (ts)
    P30 skrev 2015-03-09 23:25:24 följande:
    Hur mår du egentligen?
    blah blah blah massa text
    Jag mår bra, hur mår du själv?
    Du vet att du inte behöver ta detta personligt bara för att du är man, va? Män har en tendens att bli oerhört provocerade och ta saker som pedofili, våldtäkt osv personligt för att 9 gånger av 10 så handlar det om män. Andas och inse att det inte handlar om ALLA män, utan en individ som råkar vara man.
    Det bästa i detta fallet är att samla bevis.
    Att smygfilma i detta läge är det bästa hon kan göra just nu, märk väl att hon inte verkar så intresserad av det då hon undviker frågan.
Svar på tråden Övergrepp på vår 4 månaders?