Inlägg från: Anonym (justdet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (justdet)

Övergrepp på vår 4 månaders?

Anonym (Plp) skrev 2015-03-10 01:59:18 följande:

Klurig situation. Fast jag undrar lite hur det står till med kompetensen inom ditt yrke? Du om nån borde väl veta att de flesta övergrepp inte syns eller ger fysiska tecken främst och sen tycker jag alla i tråden fokuserar väldigt mycket på hur antingen Ts mår eller hennes man. Vad jag undrar är hur flickan mår? Har hon visat något genom sitt beteende eller humör? Ett barn som blir utsatt för övergrepp kan ge uttryck för det på andra sätt än röd stjärt som kan bero på en hel massa annat naturligt.

Det är jättesvårt som nybliven mamma ofta att lita på att ens barn blir skött på ett bra sätt, barnet är ju som en förlängning av en själv. Men istället för att tro att hela världen är ond, eller helt god för den delen så tror jag att du måste jobba mer med dig själv. Du kan och kommer inte att kunna skydda ditt barn mot allt hemskt som finns och hur väl man än känner en människa så kan man aldrig riktigt veta vad som rör sig i dens innersta. Det måste du acceptera! Men som nån skrev blir du för överbeskyddande och det visar sig att din man inte alls gjort något ser det illa ut för dig stället och du har gett hela familjen men för livet.
    Sen kan man alltid tolka saker på olika sätt. Vem vet, 10-åringen kanske låg hos sin pappa för att få skydd från just övergrepp. Sen är det heller inte han som tagit foton på barnets kön, är fixerad vid dotterns underliv och dessutom jobbar med liknande. Du kanske tycker det ligger till din fördel men kan lika gärna vändas till motsatsen. En man som jobbar på säg dagis, som fotar sin sons snopp, inspekterar prickar, noterar hur frun ligger sked med en 10-årig grabb, startar upp internetdiskussioner osv. Där skulle de flesta direkt gå in att han är en sexfixerad mansslusk som säkert skyller sina egna pedofila drag ifrån sig och har som ursäkt för att kunna hålla på med detta för att han tänder på det.
    Det är synd om många män och pappor idag!
    Du ska naturligtvis vara vaksam på din dotter, oavsett varför hon är röd måste du ju lösa problemet, men var försiktig också med hur du hanterar din man och er relation också!

Kloka ord!
  • Anonym (justdet)
    Anonym (hum...) skrev 2015-03-10 11:02:27 följande:
    Men ärligt, vilka gör det? Aldrig hört eller sett någon faktiskt göra det. Tror det är något hittepå att det är vanligt faktiskt.
    Tror faktiskt det förekommer en del. Kanske inte i Sverige.
  • Anonym (justdet)
    Anonym (hum...) skrev 2015-03-10 11:16:12 följande:
    Tror? Varför tror du det då? Och det är alltså mammor som pussar sina söners penisar du tror sker runt om i världen? Att det är vanligt?
    Förekommer gör det ju säkert, men att det är något som är vanligt förekommande har jag svårt att tro.
    Därför att jag arbetat med kollegor från andra kulturer, där en son fortfarande är lite bättre (eller kanske bara roligare) än en dotter. En beskrev förtjust hur den sögs in i näsan när hun luktade på sin späda sons snopp. Inget sexuellt alls i det, hon var bara glad för att hennes barn hade en fin penis. Ungefär som att räkna tår och fingrar.
    Jag har aldrig gjort det själv, men jag är ju också uppväxt i Sverige, där sådant är oacceptabelt.
  • Anonym (justdet)
    Anonym (nn) skrev 2015-03-10 19:00:31 följande:

Kan inte folk läsa ALLT Ts skrivit innan ni kommenterar? Klicka 'visa endast' under TS.
    Blir lätt irriterande att läsa en massa påhopp mot TS om att hon är paranoid osv när ni inte ens läst allt hon skrivit.
    Man ska aldrig ta en massa mediciner (som vissa skrivit) som ångestdämpade när man endast är orolig och misstänksam. Ibland bör man lita på sin magkänsla. Det är något inbyggt i människan sedan vi föddes att ha instinkter som varnar oss. Att dämpa och skjuta undan tankarna är inte hälsosamt!
    Istället bör nu TS se till att filma honom i smyg under en längre tid för att se så att allt står rätt till.
    Sen så tycker jag inte folk, framförallt män, ska detta med pedofili och våldtäkt personligt! Skärp er!
    Det här handlar inte om Er och Era personliga problem. Det handlar om TS och hennes situation, respektera det.

Oj!
    Jag trodde det handlade om barnet!
  • Anonym (justdet)
    Anonym (nn) skrev 2015-03-10 19:19:46 följande:
    ?
    Du kanske svarade till fel person? Självklart handlar det om barnet och just därför bör TS se till att allt står rätt till! Hon har fått massa tips i tråden som jag hoppas hon tar till sig av. Det verkar iofs som TS har lämnat tråden.
    Nej.
    Anonym (nn) skrev 2015-03-10 19:00:31 följande:

...
    Det här handlar inte om Er och Era personliga problem. Det handlar om TS och hennes situation, respektera det.

Såvida du inte menar att det är TS som ser missbruk och övergrepp när det inte finns?
    Och det därför är ett problem som endast finns hos TS?
  • Anonym (justdet)
    Lady Godiva skrev 2015-03-11 10:57:15 följande:
    Men du sade ju att folk pussar på sina söners penisar. Det du beskriver nu är ju inte pussande utan sniffande. Inte för att det känns mer okej så här spontant men det är väl en fråga om vad som är accepterat i den kultur där man bor.

Jag skulle inte pussa min sons penis (om inte annat så för att om någon sk*tnödig typ får reda på det ringer denne omedelbart soc) men i de kulturer där man gör det (om man nu gör det, vilket du fortfarande inte visat) ser man det kanske inte som en sexuell handling. Och det är väl fint om människor inte ser precis all kontakt med barns könsorgan som en sexuell handling. Det är väl egentligen den som tänker tanken att en mamma som pussar sin son på penis har sexuella motiv som är sjuk? Så länge det är frågan om ett spädbarn finns det ju egentligen ingen anledning att tro något sådant.

Men det här påståendet ger mig Sd:vibbar - ännu ett sätt att visa hur hemska di däringa utlänningarna är.
    Hur kan man dra SD-kortet i en tråd om övergrepp på spädbarn???????

Jag beklagar att jag inte kan komma med bildbevis. 
    Jag återberättar vad en kollega sagt. Jag har inte sagt ett ord om att det hade ett sexuellt motiv, tvärtom skriver jag att det inte hade det. Jag jobbade ihop med henne i mer än 20 år, vi är jämnåriga och fick barn ca. samtidigt, så jag känner henne och hennes barn mycket väl. Jag kan med gott samvete säga att hon inte utsätter sina barn för övergrepp. Hon var bara glad för sin lille son, som mammor kan vara.
    Jag skrev inlägget för att informera en annan debattör om att det kanske inte var så ovanligt att mödrar pussade sina späda söners könsorgan, eftersom jag hade en kollega som satte näsan där. Det var inte ett utlänningsfientligt inlägg (eller rasistiskt, som det heter på detta forum)

Jag skulle inte nämnt att min kollega kommer från ett annat land och kultur, 
    även om det är en del av historien. Jag ber om ursäkt för det.

Känns det bättre nu? 
Svar på tråden Övergrepp på vår 4 månaders?