Övergrepp på vår 4 månaders?
Klurig situation. Fast jag undrar lite hur det står till med kompetensen inom ditt yrke? Du om nån borde väl veta att de flesta övergrepp inte syns eller ger fysiska tecken främst och sen tycker jag alla i tråden fokuserar väldigt mycket på hur antingen Ts mår eller hennes man. Vad jag undrar är hur flickan mår? Har hon visat något genom sitt beteende eller humör? Ett barn som blir utsatt för övergrepp kan ge uttryck för det på andra sätt än röd stjärt som kan bero på en hel massa annat naturligt.
Det är jättesvårt som nybliven mamma ofta att lita på att ens barn blir skött på ett bra sätt, barnet är ju som en förlängning av en själv. Men istället för att tro att hela världen är ond, eller helt god för den delen så tror jag att du måste jobba mer med dig själv. Du kan och kommer inte att kunna skydda ditt barn mot allt hemskt som finns och hur väl man än känner en människa så kan man aldrig riktigt veta vad som rör sig i dens innersta. Det måste du acceptera! Men som nån skrev blir du för överbeskyddande och det visar sig att din man inte alls gjort något ser det illa ut för dig stället och du har gett hela familjen men för livet.
Sen kan man alltid tolka saker på olika sätt. Vem vet, 10-åringen kanske låg hos sin pappa för att få skydd från just övergrepp. Sen är det heller inte han som tagit foton på barnets kön, är fixerad vid dotterns underliv och dessutom jobbar med liknande. Du kanske tycker det ligger till din fördel men kan lika gärna vändas till motsatsen. En man som jobbar på säg dagis, som fotar sin sons snopp, inspekterar prickar, noterar hur frun ligger sked med en 10-årig grabb, startar upp internetdiskussioner osv. Där skulle de flesta direkt gå in att han är en sexfixerad mansslusk som säkert skyller sina egna pedofila drag ifrån sig och har som ursäkt för att kunna hålla på med detta för att han tänder på det.
Det är synd om många män och pappor idag!
Du ska naturligtvis vara vaksam på din dotter, oavsett varför hon är röd måste du ju lösa problemet, men var försiktig också med hur du hanterar din man och er relation också!