Övergrepp på vår 4 månaders?
Har bara läst trådstarten och jag tycker du låter överdrivet rädd, som att du letar fel.
Har bara läst trådstarten och jag tycker du låter överdrivet rädd, som att du letar fel.
Jag skriver inte det här för att vara otrevlig, jag förstår att du är orolig och att det här är jobbigt för dig.
Och första barnet, man är ju alltid lite nojig, och ska nog vara så också, för att skydda barnet.
Men det låter i mina öron som om du tagit med dig jobbet hem, litegrann och överför det du upplevt i dina möten med andra som blivit utsatt till din egen sitaution.
Du kanske inte medvetet letar efter tecken, men nånstans så tror jag att du ändå gör det omedvetet och tolkar till det värsta.
Ungefär som en vän till mig som jobbade som kriminalvårdare på fängelse, såg potentiella brottslingar i alla han inte kände.
Jag tror inte du behöver oroa dig om du inte har mer att gå på än vad du skrivit här.
Dom allra flesta människor begår inte övergrepp på barn, utgå du ifrån att din sambo tillhör majoriteten tills du fått motsatsen bevisad, annars finns en risk att du skadar mer än du skyddar.