• Anonym (vill!­!!!)
    Äldre 14 Mar 16:58
    8897 visningar
    76 svar
    76
    8897

    Hur många barn vill ni ha?

    Hejsan!!
    Hur många barn vill ni ha? Jag vill ha många typ 7 stycken och helst nu Skrattande

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många barn vill ni ha?
  • Äldre 18 Mar 00:16
    #40

    När jag insåg att jag ville ha barn överhuvudtaget så var tre barn liksom givet på något vis. Trodde att det kanske skulle ändras under tidens gång men det gjorde det inte.

    Redan på BB med sista så kände jag att jag var färdig. Den känslan har inte ändrat sig, yngsta är 8 år idag ????

  • Anonym (Elli)
    Äldre 18 Mar 23:04
    #41
    Anonym (OT) skrev 2015-03-15 20:57:32 följande:
    Anonym (vill!!!!) skrev 2015-03-15 20:21:45 följande:
    Åh så känner jag med! Väntar bara på att pojkvännen ska bli redo!
    Hur kan ni veta att ni vill ha så många när ni inte har barn? Frågar av ren nyfikenhet, tycker det är intressant hur andra känner. Så inte för att vara dryg eller så :P 

    Jag känner att jag också vill ha många barn, så kände jag även innan jag fick barn. Men då tänkte jag lite så att jag vet ju inte exakt hur jag kommer känna när jag väl har barn. Nu har jag ett barn, och det var jobbigare än jag trodde, fast absolut lika underbart som jag hade föreställt mig också! Om inte mer! Inser att det kommer bli jobbigare med fler barn, men nu känner jag väldigt säkert att jag vill ha ett till inom en hyfsad snar framtid. Sen vet jag nog att jag vill ha en trea längre fram. Längre än så kan jag liksom inte tänka, det är för långt fram och för svårt att överblicka. Vet att jag förmodligen inte kommer skaffa barnen så himla tätt, för det tycker jag blir för intensivt. Har ett barn som var ganska krävande första året. Men samtidigt är det svårt att spekulera i hur det kommer vara att ha två eller tre barn... :P 

    Jag vill ha fyra barn eftersom jag vill ha en stor familj med bra sammanhållning. Jag anser att syskonrelationer kan vara något värdefullt om de vårdas på rätt sätt, och vill ge mina barn flera syskon. Då är det också större chans att något syskon blir nära varje barn i personlighet... Jag älskar barn, vill ha ett riktigt familjeliv och tycker att 3 barn är för lite.
  • Äldre 18 Mar 23:07
    #42

    Vill ha ett och har ett. Däremot kan jag sakna att ha en nyfödd. Vårt barn är snart 18 mån och är mina ögon fortfarande en liten bebis.

  • Anonym (Mammu­t)
    Äldre 1 Apr 12:23
    #43

    Jag har alltid tänkt mig 2 barn men så blev det 3 (sista var inte planerad) och är så tacksam för det. Nu börjar jag dock bli lite rädd för migsjälv då jag sista tiden längtat efter ännu ett barn, skulle inte våga ta upp det med min man och just nu är det verkligen fullt upp med de 3 vi har men kan liksom inte släppa det helt.

  • Anonym (vill!­!!!) Trådstartaren
    Äldre 1 Apr 20:00
    #44

    Jag är äntligen gravid hihi!!! Så glad just nu, men håller det hemligt ett tag så att min kille kan sluta skolan först iaf!

  • Anonym (p)
    Äldre 1 Apr 20:07
    #45
    Anonym (vill!!!!) skrev 2015-04-01 20:00:05 följande:

    Jag är äntligen gravid hihi!!! Så glad just nu, men håller det hemligt ett tag så att min kille kan sluta skolan först iaf!


    Grattis!!

    Och som svar på din fråga så säger jag att jag väntar mitt fjärde nu, men skulle gärna minst ha 6 barn. Jag tror att det är jobbigast som övergång från 1 barn till 2. Även från två till 3, men sen rullar det bara på..
  • Anonym (vill!­!!!) Trådstartaren
    Äldre 1 Apr 20:08
    #46
    Anonym (p) skrev 2015-04-01 20:07:05 följande:
    Grattis!!

    Och som svar på din fråga så säger jag att jag väntar mitt fjärde nu, men skulle gärna minst ha 6 barn. Jag tror att det är jobbigast som övergång från 1 barn till 2. Även från två till 3, men sen rullar det bara på..
    Tack!!! Mys med fyra barn grattis du med!
  • Anonym (p)
    Äldre 1 Apr 20:25
    #47
    Anonym (vill!!!!) skrev 2015-04-01 20:08:43 följande:
    Tack!!! Mys med fyra barn grattis du med!
    Tack så mycket! Hur långt gången är du?

  • Anonym (vill!­!!!) Trådstartaren
    Äldre 1 Apr 20:50
    #48
    Anonym (p) skrev 2015-04-01 20:25:56 följande:
    Tack så mycket! Hur långt gången är du?

    Plussade igår så det är väldigt tidigt än. Du då? :)
  • Anonym (p)
    Äldre 1 Apr 21:01
    #49
    Anonym (vill!!!!) skrev 2015-04-01 20:50:03 följande:
    Plussade igår så det är väldigt tidigt än. Du då? :)
    Vecka 6 (5+4)
Svar på tråden Hur många barn vill ni ha?