• Äldre 16 Mar 11:55
    768 visningar
    1 svar
    1
    768

    Samsung TV WiFi ingen browser

    Hej!


    Har behov för hjälp! På jobbet har vi köpt en ny TV, en Samsung. Jag vet inte helt vad det är för modell... DB32D, DB40D, DB48D eller DB50D (hittar bara instruktionerna). Nu har min chef också köpt wifi till tv:n för han vill att vi ska kunna gå online, spela musik etc. Problemet är att tv:n inte har någon browser.

    Finns det något sätt som vi annars kan se på internet eller spela musik till exempel? Jag har försökt att göra det genom telefonen (har både en Samsung S3 och IPhone 5). Jag får min Samsung till att connecta till TVn men sen vet jag inte hur jag ska gå vidare.

    Varför ska man ens ha en Smart TV/ Wifi om man inte kan använda det?

    Vore supertacksam för hjälp!!! Jag jobbar som ung kvinna på ett mansdominerat kontor. Skulle jag få det här att funka är det iaf en liten revansch för de nästan dagliga kommentarer jag får stå ut med! De andra som har försökt är ingenjörer vilket hade gjort det bara ännu mer sweet att fixa det (jag är ekonom)!!!


    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Samsung TV WiFi ingen browser
  • Äldre 20 Mar 09:53
    #1

    Är tv:n från början en Smart:tv? Eller har man köpt en sticka som tex Chromecast eller AppleTV. Eller Allshare Cast

    Är "wifi:t" han köpt en Samsung Allshare cast?
    Då borde du kunna "spegla" din samsung utan problem genom att följa sida 122- 125 i din bruksanvisning ( www.samsung.com/se/support/model/GT-I9300RWDNEE  ) , verkar dessutom att man kan fjärrstyra andra enheter att skicka till (Allshare Play) Allshare cast.

    (För att glänsa; ring samsungs support och fråga (om det är samsung prylar alltihop Både wifistickan/donglen, tv:n och din mobil)... Män som är ingenjörer gör det som allra allra sista åtgärd. Men kolla upp alla typbeteckningar/modellno innan.

Svar på tråden Samsung TV WiFi ingen browser