• KäntBä­rtil
    Äldre 17 Mar 12:23
    11164 visningar
    83 svar
    83
    11164

    Snälla killar med bitchiga tjejer

    Anonym (observerat) skrev 2015-03-17 11:54:07 följande:

    Det snackas ofta om att tjejer vill ha bad boys eller killar som behandlar tjejer illa.
    Tror alla har hört talas om det förut.

    Men lika ofta har jag sett det motsatta.
    Alltså vanliga, snälla killar som väljer bort snälla, gulliga tjejer som har ett hjärta utav guld. I stället väljer de någon bitchig tjej som behandlar dem som en dörrmatta.
    Hon kan köra med honom ganska bra, säga elaka saker och få honom att lyda minsta vink.
    Har observerat detta ganska ofta i min omgivning.
    Finns det någon annan som också lagt märke till detta eller är jag ensam?


    I mitt umgänge är nästan alla par som Selma och lilla Fridolf. Dominanta kvinnor med tofflar till män. Detta oavsett ålder. Jag kan förstå att männen ger upp tillslut och fogar sig för husefriden men de yngre har ju hela livet framför sig att gå fot.


    Romcom med Juilia Roberts, doftljus, torkade blommor, tupperwarepartyn och helgerna fyllda med fikaturné hos HENNES vänninor.


    Kvinnorna bestämmer alla aktiviteter, vem man skall umgås med och vad man skall göra. Resor och semester är planerat och klart innan mannen ens tänkt tanken. Samma sak gäller projekt i hemmet.

    Hon säger:


    - JAG vill tapetsera om här hemma.
    - VI åker och tittar på tapeter (som hon givetvis bestämmer)
    - DU tapetserar!


    Ibland bryts detta av att man får köra kundvagnen på ICA Maxi och dessutom nöjet att betala kalaset. Sedan skall man vallas runt som boskap på IKEA medan kvinnan får runt som en övertänd Duracellkanin och fyller på vagnen. "Roligast" är nog ändå att bli medsläpad till kläd och skoaffärer sittandes på en stol som en fåntratt. Allt man sedan svarar blir fel och håller man käft är det också fel.
    En dag är den egna vilja borta och då blir det äntligen lugn och ro. Som tur är blir många äldre män lomhörda för att stå emot tjatet. 
  • KäntBä­rtil
    Äldre 17 Mar 14:05
    #11
    tankfull skrev 2015-03-17 13:33:46 följande:

    En kille som inte tar egna initiativ kan ta fram "bitchen" hos en vanlig tjej. Och en del killar söker sig till tjejer som styr dem eftersom de helt enkelt inte har några idéer själva utan hellre följer efter den som har det. Det är lätt att dra förhastade slutsatser då man tittar på ett par utifrån -ibland då jag ser en tjej som beter sig lite onödigt hårt mot en kille så tänker jag: -Det kanske är tusende gången hon ber honom om samma sak och det går inte framåt, han börjar inte tänka själv! Då verkar det som att tjejen är en bitch men det ligger annat bakom beteendet. Sen tror jag också att det finns snygga tjejer som beter sig dåligt och tycker att de har rätt att göra det, det är absolut inte okej!


    Men en man som kör med kvinnan är fortfarande ett kräk?... eller?
  • KäntBä­rtil
    Äldre 17 Mar 14:19
    #13
    Anonym (Hmmmm) skrev 2015-03-17 14:07:10 följande:
    En man som misshandlar sin fru/sambo är ett kräk ja. En kvinna som misshandlar sin make/sambo är också ett kräk.
    Går dörren åt båda håll är jag nöjd. Varför begränsa sig till att bara vara mot våld mot kvinnor? Jag mot allt våld.
  • KäntBä­rtil
    Äldre 18 Mar 13:11
    #23
    -1 +1
    Anonym (Smeden) skrev 2015-03-18 12:11:40 följande:

    Det är väl skillnad på att vara bestämd och viljestark och att vara bitchig och elak? En kollega till mig hade en bitchig fru, på riktigt. Hon var verkligen elak mot honom och skämdes inte för att vara det offentligt heller.


    En kvinna som trycker ned och förödmjukar sin man offentligt är stark och självständigt och beundras av andra kvinnor men en man som gör likadant är en mansgris.

    Det känns som att många kvinnor skall revanschera sig på oss män som försöker vara jämställda. Ilskan känns missriktad men någonstans skall den ju pysa ut och varför inte på den som finns till hands?


    Är tillsammans med en kvinna som också tycker att dörren skall gå åt båda håll och älskar henne bl a för detta Hjärta 

  • KäntBä­rtil
    Äldre 18 Mar 16:21
    #27
    tankfull skrev 2015-03-18 15:58:40 följande:
    VEM tycker att det är bra att en kvinna trycker ned och förödmjukar sin man? Vilka kvinnor skulle beundra en sådan kvinna? Jag bara undrar var du får allt ifrån..?

    Jag umgås med människor mellan 8-88 år och iakttar hur de beter sig. Utifrån mina erfarenheter bildar jag mig uppfattningar som jag sedan uttrycker som mina åsikter.


    Har man ett tråkigt och torftig liv kan man ju sitta med näsan i böcker istället.

  • KäntBä­rtil
    Äldre 18 Mar 16:26
    #28
    Anonym (tröga) skrev 2015-03-18 12:00:04 följande:

    Jag tror helt enkelt att män är lite tröga. Kvinnorna kommer med idéer och planerar snabbare så killarna hinner inte med. Därför följer många med av bara farten. Jag tvingade själv min kille att börja tänka efter o säga vad han tyckte eftersom jag höll på att bli vansinnig av att inte få nån input. Det löste sig den dagen jag sa att man inte måste svara på ett förslag direkt utan att han KAN ta tid på sig o ta reda på vad han vill. Nu följs ofta mina förslag av ett "vänta" och sedan en egen åsikt. Very nice.


    Män kanske är intresserade av andra saker? Jag skulle ju kunna kontra med att en förödande majoritet av alla kvinnor är tröga och inte sällan direkt fientliga till teknik.


    Både datorer och människor har buggar. Skillnaden är att det är lättare att ändra på teknik än på människor. De flesta människor är rädda för och aviga till förändringar av alla de slag.

  • KäntBä­rtil
    Äldre 18 Mar 16:29
    #29
    Anonym (Amal) skrev 2015-03-18 11:54:46 följande:
    Definiera bitchig? Låt mig gissa, du är en av dessa snälla, gulliga tjejer som har ett hjärta utav guld som blivit bortvalt?
    Det är väl precis som med oss män att de som är snälla och försöker vara justa är ointressanta?

    En tidigare kollega berättade att ju otrevligare han var mot sin sambo desto trevligare blev hon???
  • KäntBä­rtil
    Äldre 18 Mar 16:33
    #31
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-17 16:45:33 följande:
    Tycker du ska leta efter lite roligare umgänge. 
    Släkten har man vännerna väljer man.
  • KäntBä­rtil
    Äldre 18 Mar 16:35
    #32
    Anonym (sen.) skrev 2015-03-18 16:31:56 följande:
    Haha,diggar din sista mening....snacka om att komma med okunskap.hehe...
    Tråkigt och torftigt liv om man gillar att läsa? Öhhh..
    Om man läser böcker om människor istället för att umgås med dem anser jag att man har ett tråkigt och torftigt liv. Ungefär som att läsa receptböcker utan att äta maten i dem.
  • KäntBä­rtil
    Äldre 18 Mar 20:10
    #38
    Anonym (sen.) skrev 2015-03-18 16:46:18 följande:
    Du har inte tänkt på att det kan vara "the other way around"
    Att man är öppen för att umgås,men att ingen hör av sig?
    Vill man umgås hör man väl av sig? Inte bara ena parten som ska höra av sig hela tiden. Ge och ta,är en grej jag har lärt mig just via böckerna ;)
    Likaså lärde jag mig igår:
    Gör vad du tror är rätt,inte vad andra tror är rätt.

    Jag är och har ALLTID varit drivande i mina umgängeskretsar. Jag ligger på plus jämfört med samtliga (ca 400st) utom mamma i adressboken. Jag anser att folk rent allmänt är dåliga på att höra av sig, särskilt de yngre. Jag är den som ringer vänner, bekanta, kunder, kollegor etc bara för att säga hej och visa att jag bryr mig.

    Jag antar att folk har fullt upp med sig själva och jag undrar vad de tänker på när de inte tänker på sig själva? Det känns kort och gott som att kasta pärlor för svinen. En gång i tiden var jag glad och utåtriktad men nu är jag nästan folkilsken och bitter.


    Ge och ta har jag lärt mig av livet utanför böckerna. Tyvärr är de flesta man stöter på parasiter och energitjuvar.


    När jag växte upp var det VI som gällde och nu är det JAG.

  • KäntBä­rtil
    Äldre 18 Mar 20:20
    #39
    tankfull skrev 2015-03-18 16:53:12 följande:
    Ja, utifrån de erfarenheter av människor som du beskriver verkar du ju verkligen inte ha det så kul! Undrar om dina bittra erfarenheter av kvinnor kan ha något att göra med hur du själv beter dig och uttrycker dig? Nej, så kan det ju inte vara - det måste vara alla andra det är fel på! Vi som bara läser och inte har någon livserfarenhet alls...suck, jag önskar att jag var så lättsam och spirituell som du KäntBärtil! Sitt inte här vid datorn nu - ut och umgås med "alla" dina vänner!

    "Ja, utifrån de erfarenheter av människor som du beskriver verkar du ju verkligen inte ha det så kul! Undrar om dina bittra erfarenheter av kvinnor kan ha något att göra med hur du själv beter dig och uttrycker dig?"


    Jag har jobbat som säljare och då måste man vara trevlig mot alla oavsett hur illa de beter sig och det har jag haft stor nytta av i mitt umgänge med "självständiga" kvinnor som tror att man är stark när man är dominerande och elak?


    "Nej, så kan det ju inte vara - det måste vara alla andra det är fel på! Vi som bara läser och inte har någon livserfarenhet alls...suck, jag önskar att jag var så lättsam och spirituell som du KäntBärtil! Sitt inte här vid datorn nu - ut och umgås med "alla" dina vänner!"

    Kom just hem från fika med två manliga bekanta. Friterad banan, glass och kaffe och trevligt sällskap. Har insett att jag är lyckligt lottad som man då jag har har gått från ett stort ytligt till ett mindre men bättre umgänge bestående av riktiga vänner. 

  • KäntBä­rtil
    Äldre 18 Mar 20:27
    #40
    Anonym (sen.) skrev 2015-03-18 20:07:06 följande:
    Och sluta betee er illa mot de tjejer som verkligen tycker om er och visar intresse!

    Jag är uppfostrad att behandla andra såsom jag själv vill bli behandlad.

    Det som retar mig är kvinnor som använder "feminismen" för att ge igen på oss män utan urskiljning.

    Jag är för jämställdhet där dörren går åt BÅDA håll.

    Jag håller upp dörren oavsett vem som går bakom.

    Jag begränsar mig inte till att vara mot våld mot kvinnor utan är helt emot ALLT våld.

  • KäntBä­rtil
    Äldre 18 Mar 20:40
    #44
    Anonym (Fel!) skrev 2015-03-18 19:56:50 följande:
    Gud vad trött jag är på alla "stackars" män som klagar på att alla snälla och fina män aldrig får "napp", men det är ju så fel! Jag själv har bara varit tillsammans med "snälla" killar och likaså alla mina kvinnliga vänner. Om en "snäll" kille inte hittar en flickvän så är han kanske inte så snäll som han tror, eller så är kvinnorna han träffat helt enkelt inte intresserade, och det kan bero på precis vad som helst, personkemi, intressen, vad som, det behöver absolut inte ha att göra med att "snälla killar" inte duger åt tjejer, för det stämmer helt enkelt inte. Sluta tycka så förbannat synd om er själva till att börja med, så kanske ni hittar någon till slut!
    "Gud vad trött jag är på alla "stackars" män som klagar på att alla snälla och fina män aldrig får "napp", men det är ju så fel!"
    Inte enligt min och de jag diskuterat frågan meds erfarenhet. De snälla får bli kompis och de farliga får ligga.
    "Jag själv har bara varit tillsammans med "snälla" killar och likaså alla mina kvinnliga vänner. Om en "snäll" kille inte hittar en flickvän så är han kanske inte så snäll som han tror, eller så är kvinnorna han träffat helt enkelt inte intresserade, och det kan bero på precis vad som helst, personkemi, intressen, vad som, det behöver absolut inte ha att göra med att "snälla killar" inte duger åt tjejer, för det stämmer helt enkelt inte."
    Och enligt min erfarenhet så är det de snälla som saknar självförtroende att ta för sig. Det är inte de snälla säljarna som får något sålt och gör budget utan psykopaterna som går över lik för att prestera. Ingen större skillnad enligt min mening :/
    "Sluta tycka så förbannat synd om er själva till att börja med, så kanske ni hittar någon till slut!"
    Jag tyckte synd om mig själv och hittade en fantastisk kvinna som jag älskar innerligt bland tusen andra anledningar för att hon inte ställer orimliga krav och försöker göra om mig.
    Jag vet inte vad som är mest löjeväckande kvinnor krav på oss män när det skall dejtas eller arbetsgivarnas krav på sökande i platsannonser?
    Är det några som knallar runt i offerkoftan så är det alla bittra feminister som misslyckats med att förklara för fienden (oss män) att alla vinner på jämställdhet. Så länge männen tror att kvinnor kommer få det bättre på deras bekostnad kommer man bjuda motstånd.
  • KäntBä­rtil
    Äldre 18 Mar 20:44
    #45
    Anonym (sen.) skrev 2015-03-18 20:30:46 följande:
    För det första behöver inte självständiga kvinnor vara dominerande och elaka.
    För det andra så håller jag med dig hellre 2riktiga vänner än 900facebookvänner.
    "För det första behöver inte självständiga kvinnor vara dominerande och elaka."
    Enligt min erfarenhet så tycks de iallafall tro det då de verkligen tycks njuta av att trycka till någon bara för att han är man. 

    "För det andra så håller jag med dig hellre 2riktiga vänner än 900facebookvänner."
    Det är ju tacksammare att skicka 20st julkort som blir lästa än 400 som man misstänker åker i pappersåtervinningen.  
  • KäntBä­rtil
    Äldre 18 Mar 20:53
    #48
    Anonym (sen.) skrev 2015-03-18 20:37:17 följande:
    Ja,håller med! Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
    Tyvärr lärde jag mig nu att det är ingen garanti att andra beteer sig schysst tillbaka! Jag gav så mycket,men fick inte mycket tillbaka tyvärr. Det gör ont,men så är det när man har gott hjärta..ont gör det!
    Man lägger energi,omsorg och tankar på personen,men personen typ skiter i dig och dina könslor och svarar inte på tilltal längre.
    "Ja,håller med! Behandla andra som du själv vill bli behandlad."

    Det förhållningssättet verkar dö ut med den äldre generationen.  
    "Tyvärr lärde jag mig nu att det är ingen garanti att andra beteer sig schysst tillbaka!"

    Håller helt med.

    "Jag gav så mycket,men fick inte mycket tillbaka tyvärr. Det gör ont,men så är det när man har gott hjärta..ont gör det!"

    Otack är världens lön sägs det. Olika människor visar dock ibland uppskattning på andra sätt än man själv så det gäller att vara uppmärksam så man inte missar detta för då går det ju TVÅ och känner sig ignorerade :/
    "Man lägger energi,omsorg och tankar på personen,men personen typ skiter i dig och dina könslor och svarar inte på tilltal längre."
    Låter inget vidare. Rekommenderar av egen erfarenhet familjerådgivning. Bara att svälja stoltheten å knalla dit.  
  • KäntBä­rtil
    Äldre 18 Mar 21:17
    #50
    Anonym (sen.) skrev 2015-03-18 20:50:55 följande:
    Snäll eller badboy,spelar ingen roll,man måste kunna kommunicera.
    Nej man kan inte ändra på nån,man kan bara vara där och visa att man bryr sig.
    Men får man som sagt inget gehör tillbaka så tröttnar man,vilket är jättesynd.
    Men man orkar inte,för om personen är tyst är den det för att den:
    Inte vill ha mer kontakt?
    Mår dåligt?
    Inte vågar?
    Om man inte vet,så...då dör det ut..synd,för hade bara personen sagt om den ville ha kontakt eller inte så underlättar det ju för bägge.
    "Snäll eller badboy,spelar ingen roll,man måste kunna kommunicera."
    Det är mottagaren som bestämmer budskapet.
    "Nej man kan inte ändra på nån,man kan bara vara där och visa att man bryr sig."
    Det är ofta som med allt annat man letar efter... mitt framför näsan.
    "Men får man som sagt inget gehör tillbaka så tröttnar man,vilket är jättesynd."
    "Men man orkar inte,för om personen är tyst är den det för att den:
    Inte vill ha mer kontakt?
    Mår dåligt?
    Inte vågar?"
    Så är det säkert många gånger.

    "Om man inte vet,så...då dör det ut..synd,för hade bara personen sagt om den ville ha kontakt eller inte så underlättar det ju för bägge."

    Tur, tajming och talang...
  • KäntBä­rtil
    Äldre 18 Mar 21:21
    #51
    Anonym (sen.) skrev 2015-03-18 21:04:29 följande:
    Det är ingen familjemedlem ;)
      förstår vad du menar,men jag kan inte jaga personen,vill ju inte ses som nån stalker! Orkar inte mer,personen verkar inte vilja ha kontakt,för då hade den väl sagt nåt? Värst är alla tankar på allt vi prata/diskuterat under lång tid innan.
    Förstår inte personens tystnad???....det gör ont som fan!
    Ibland hamnar man som snäll i "bara kompis" läget och i de lägena har jag valt att gå vidare. Jag springer inte som en hund efter någon. Jag vill möta den jag älskar som min jämlike och livskamrat..
Svar på tråden Snälla killar med bitchiga tjejer