varför bär ni ej slöja/hijab
Jag tror du har missuppfattat ordet dubbelmoral.
Religion betyder olika saker för olika människor. Vi flesta strävar inte efter ett samhälle där alla tänker lika. Det är bara mindre fungerande samhällen som vill detaljstyra andra. Utveckling leder till att vi förstår mer och mer hur olika vi är.
Varför skulle gifta kvinnor bära slöja menar du relaterat till ogifta?
Jag är bekännande kristen och ska bli pastor men jag tolkar ju Bibeln på mitt sätt. Det du beskriver är något som kallas bokstavstroende och det blir mindre och mindre vanligt. Jag tycker att Bibeln ska tolkas efter det samhället vi har nu och därför går mycket i Bibeln bort. Inga kristna teologer anser att slöjbärande hör hemma inom kristendomen. Ytterst få bekännande kristna lever efter de normer som samma grupp levde efter för bara 50 år sedan. Då var det vanligt att tex bio och kortspel fördömdes. Kvinnor kunde inte ibland bo ensamma. Dans var laddat etc. På söndagar fick man inte utöva intressen utan man skulle gå i kyrkan och vila. Så är det inte för de flesta kristna nu.
Lev som du själv vill ihop med din tro och koncentrera dig på det och fördöm inte andra. Det är bara Gud i slutändan ändå som har rätt att göra det. Han är dessutom både förstående förlåtande och humoristisk.