varför bär ni ej slöja/hijab
Det står väl inget om slöja i Koranen, bara att man ska vara anständigt klädd. Vad som anses vara anständigt skiljer sig mellan olika länder och kulturer.
Det står väl inget om slöja i Koranen, bara att man ska vara anständigt klädd. Vad som anses vara anständigt skiljer sig mellan olika länder och kulturer.
Nu är det såhär i Världen att även en kvinna kan attraheras av en man som har sitt ansikte bart. Varför bär män inte slöja, eller rånarluva om det ska vara manligt. Jo de bär inte slöja eftersom vi kvinnor förväntas kunna avstå från att låta attraktionen styra våra handlingar. Vi kallar inte män för svin för att de inte täcker sig. Varför kom ni till Sverige om ni hatar befolkningen så mycket?
Står det inte i Koranen att även männen ska klä sig anständigt förresten?! Ändå springer muslimska killar runt i shorts på sommaren.
Ja, nu kommer ni även med påhoppningar om att jag inte skulle vara svensk. Man tackar.
Som sagt, ni får tro precis vad ni vill. Jag vet vem jag är och vart jag kommer ifrån.
Att jag är bättre på engelska än svenska är för att det är något jag är intresserad för. (Är det någonsin människor på föräldraliv som skriver fin/felfri svenska?)
Men jag tänker inte försvara mig här, för jag skulle tro att i de flesta fall så är de som hänger här bara ute efter att trycka ner för att få känna sig överlägsna.
Jag kommer inte svara med på tråden. Tack för mitt, och tack, för er snälla människor, som så fint trycker ner ![]()
Det finns inget i NT om att kvinnor måste bära slöja. Så dra inte in kristna i det här, är du snäll.
Ja man slipper kamma sig och tvätta håret med slöja ![]()