Inlägg från: Anonym (hombre) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hombre)

varför bär ni ej slöja/hijab

Anonym (????) skrev 2015-03-18 10:21:35 följande:
    är svensk, så vart ska jag kommit från?

Det är också känt att män inte är lika vackra så som kvinnan är. Studier (västerländska) på det, så kasta inte skit.
     Kvinnan har lättare att attrahera.. men iaf, ska vi gå till roten med det här så kommer fler spotta och fräsa och kasta hat, så jag tänker faktiskt inte fortsätta med den här tråden.

Ni som vill fortsätta utan att komma till ett riktigt svar, så varsågoda. Om det handlar om Islam med grund så kan jag öppenhjärtat visa bevis och källor. Om det kommer till kulturella åsikter, kan jag inte hjälpa er.

Peace!
    Om du ska låtsas vara svensk så borde du lära dig bättre svenska först
  • Anonym (hombre)

Som svar på TS  fråga

Varför bär svenska killar mössa mitt på sommaren?
    Varför har man brallorna nere vid knäna så halva arslet syns?
    Varför har man keps inomhus?

Är det någon idé öht att filosfiera över varför folk klär sig på ett visst sätt eller är det bättre att låta folk klä sig hur fan de vill?

• Anonym (hombre)
    Rikard skrev 2015-03-18 11:42:46 följande:
    Det finns förvisso många svenskar som skriver illa; många kan inte skilja på de och dem och andra (t.ex. jag själv) skriver ofta fel för att vi är lite för snabba på tangenterna. Men du gör många fel av en sort som svenskar sällan gör, hur usla de än är på att skriva.

Att en svensk skulle vara bättre på engelska än svenska anser jag vara rent nonsens. 

Jag tippar på att vederbörade är som jag , svensk medborgare men inte född i sverige med svenska föräldrar
  • Anonym (hombre)
    Anonym (????) skrev 2015-03-18 11:29:25 följande:
    Jo, klart dem ska klä sig anständigt. Men riktlinjerna för deras klädsel är inte detsamma.

Och apropå det att kolla..I Islam ska både mannen och kvinnan sänka sina blickar, för att förhindra eventuellt attraheras av den andra.
    Men varför skriver jag det här på familjeliv, det vet jag inte. Verkar lönlöst faktiskt. Otrohet, och hemlig kärlek verkar ju ganska så spridd över familjeliv och även i vardagliga livet för många svenskar.

Vad jag minns av mina muslimska vänner när jag växte upp är att de inte sänkte blicken för några tjejer, tvärtom ville de (precis som alla andra killar i den åldern) sätta på allt som hade en puls oavsett om de själva hade tjej eller om tjejen de ville sätta på hade kille , skillnaden låg mer i att de blev så jävkla förbannade när någon stötte på någon av deras tjejer, syrra, släkting, kompis, men alla andra skulle acceptera att de stötte på deras tjejer.

Så otrohet och dubbemoral verkar inte vara begränsat till FL och svenskar, det verkar vara minst lika poppis bland muslimer.
  • Anonym (hombre)
    Anonym (????) skrev 2015-03-18 12:11:57 följande:
    praktiserande muslimer gör inte så. Inte för att vara snälla, utan för att dem fruktar Allah.
    Om du menar dem som endast säger med sin tunga: "Jag är muslim" men utan handlingar, så nej, jag kan inte stå för vad dem gör.

Inte vet jag vilka som var praktiserande eller inte praktiserande och hur muslimer själva drar gränsen på vad en "äkta" muslim är. Jag veta att de kallade sig själva för muslimer. inte åt fläsk, osv.

Personligen tror jag inte man blir en bättre människa bara för att man tror på en viss gud oavsett vilken religion det är, jag tror det finns lika mycket dubellmoral, cynism, ondska, osv bland religösa som ateister.
Svar på tråden varför bär ni ej slöja/hijab