Inlägg från: Anonym (Hmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmm)

varför bär ni ej slöja/hijab

Står det i koranen att man får döda kvinnor utan slöja? Är massmord ok enligt koranen? Vem ska dödas enligt koranen, de kristna, de otrogna, vem? I nya testamentet i bibeln får man inte döda någon. I gamla testamentet skulle de som haft sex utom äktenskapet dödas. Koranen och bibeln är olika. Har du läst bibeln?

• Anonym (Hmmm)

Nu är det såhär i Världen att även en kvinna kan attraheras av en man som har sitt ansikte bart. Varför bär män inte slöja, eller rånarluva om det ska vara manligt. Jo de bär inte slöja eftersom vi kvinnor förväntas kunna avstå från att låta attraktionen styra våra handlingar. Vi kallar inte män för svin för att de inte täcker sig. Varför kom ni till Sverige om ni hatar befolkningen så mycket?

• Anonym (Hmmm)

Haha we're two Hmmm s writing here. By the way asun Suomessa ja ihmiset täällä pukee enemmän vaatteita päälle kuin Ruotsissa. Niin en puhu hyvää Suomea mutta jos et pidä Ruotsalsisia muuttaa Suomeen.

• Anonym (Hmmm)

Värst vad många kan finska här. Jag har vistats mycket i Sverige och jag tycker att överlag är kvinnor mer utseendefixerade och sexigare klädda där än i Finland. speciellt ungdomar. Ska det vara anständigare än Norden så ska du till Tyskland. Där är det tabu att vistas på en badstrand. Synd. I vissa kristna kretsar. Det är inte vanligt med närgågna frågor om sexualitet där heller. Ska du ha en islamisk livsstil med vissa överseenden kan Jordan vara lämpligare än Iran och Turkiet bättre än Afganistan. I Sverige finns så många olika kulturer så man får lära sig att tolerera mycket man inte själv står för. Kastar man skit så får man skit.

• Anonym (Hmmm)

I Tyskland har man samlat nudister på vissa ställen i större städer så får ortsbefolkninger vara mer vardagliga. Fast turister far ju oftast till de större städerna och det passar ortsbefolkningen bra det med. Nåväl det är ju såhär att vad man än säger tycker någon annan tvärtom. Det som är bra med det är att man blir av med endel fördomar.

• Anonym (Hmmm)

Hördu ts de flesta kristna blir sura på dig om du kallar dem muslimer. De flesta muslimer blir sura på dig om du kallar dem kristna. Israel är blocket som hindrar fanatiska muslimer att döda befolkningen i hela västeuropa. Sålänge de slåss med Israel är europeerna tryggare. Mitt svar på ursprungsfrågan är - Skulle jag riskera misshandel skulle jag bära slöja.

• Anonym (Hmmm)

Tungotalande i baptistkyrkan! Jag trodde det var bara pingstvänner och livetsordare som höll på med det. Ulf Ekman avslutade ofta sina haranger med Shakabahaja. Så min far sa det låter som bahaijism. Får muslimer få ryggmassage?

• Anonym (Hmmm)

Ja man slipper kamma sig och tvätta håret med slöja

• Anonym (Hmmm)

Får man låtsas att man är muslim? Duger en gardin som slöja. Det där med att ångra sina synder kan vara knepigt om man haft sex utanför äktenskapet och fått barn. Man kan väl inte ångra sina barn och utan sex hade det inte blivit barn. Vari består då ångern? Sen har jag funderat på dedär jungfruna i himlen som självmordsbombarna lockas med, hur tänkte de där egentligen? Är det muslimska jungfrur, ska de tvingas till äktenskap eller blir man automatisk villig då man kommer till muslimhimlen?

• Anonym (Hmmm)

Vill du att Sverige och resten av världen ska bli muslimskt ts?

• Anonym (Hmmm)

Om hela den här tråden handlar om att man borde gå anständigt klädd om man är religiös så förstår jag att det är en bra ide. Men resten som följer om man anses gå oanständigt klädd är hårt, misshandel och död. Det är inget vidare eller. Eller om man är nytestamentligt kristen så ska man förföljas och skjutas. Flickor som säljs åt äldre män och inte får studera eller köra bil, söner som skickas ut i krig. Nej Islam är inget jag förespråkar.

Svar på tråden varför bär ni ej slöja/hijab