• Anonym (varför bär ni inte slöja ??)

varför bär ni ej slöja/hijab

ni kvinnor muslimska   som är gifta med muslimska män och går sexigt klädda. här i sverige .Ska ni inte böra slöja egentligen? Är det inte lite dubbelmoral. Även svenska kan frågan gälla.Varför är ni inte skilda om ni inte bär slöja? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-17 20:35
    kulturen och traditioner försvinner ju inte för att ni bor i sverige oftast men då borde väl sjöjan med va obligatorisk? Gäller juäven troende kristna som tex inte bär slöja.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-17 20:36
    Samma måste ju gälla för alla menar jag ....annars är det ju dubbelmoral.

• Svar på tråden varför bär ni ej slöja/hijab
  • Anonym (????)
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-03-18 10:13:32 följande:

Nu är det såhär i Världen att även en kvinna kan attraheras av en man som har sitt ansikte bart. Varför bär män inte slöja, eller rånarluva om det ska vara manligt. Jo de bär inte slöja eftersom vi kvinnor förväntas kunna avstå från att låta attraktionen styra våra handlingar. Vi kallar inte män för svin för att de inte täcker sig. Varför kom ni till Sverige om ni hatar befolkningen så mycket?

är svensk, så vart ska jag kommit från?

Det är också känt att män inte är lika vackra så som kvinnan är. Studier (västerländska) på det, så kasta inte skit.
     Kvinnan har lättare att attrahera.. men iaf, ska vi gå till roten med det här så kommer fler spotta och fräsa och kasta hat, så jag tänker faktiskt inte fortsätta med den här tråden.

Ni som vill fortsätta utan att komma till ett riktigt svar, så varsågoda. Om det handlar om Islam med grund så kan jag öppenhjärtat visa bevis och källor. Om det kommer till kulturella åsikter, kan jag inte hjälpa er.

Peace!
  • Anonym (Hmmmm)

Det står väl inget om slöja i Koranen, bara att man ska vara anständigt klädd. Vad som anses vara anständigt skiljer sig mellan olika länder och kulturer.

• Anonym (Hmmmm)
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-03-18 10:13:32 följande:

Nu är det såhär i Världen att även en kvinna kan attraheras av en man som har sitt ansikte bart. Varför bär män inte slöja, eller rånarluva om det ska vara manligt. Jo de bär inte slöja eftersom vi kvinnor förväntas kunna avstå från att låta attraktionen styra våra handlingar. Vi kallar inte män för svin för att de inte täcker sig. Varför kom ni till Sverige om ni hatar befolkningen så mycket?

...och om män verkligen inte kan behärska sig när de ser en kvinna utan slöja bör de få förmyndare som kan fatta beslut åt dem eftersom de inte verkar vara tillräkneliga.
  • Rikard
    Anonym (????) skrev 2015-03-18 10:21:35 följande:

Det är också känt att män inte är lika vackra så som kvinnan är. Studier (västerländska) på det, så kasta inte skit.
     Kvinnan har lättare att attrahera.. men iaf, ska vi gå till roten med det här så kommer fler spotta och fräsa och kasta hat, så jag tänker faktiskt inte fortsätta med den här tråden.

Ni som vill fortsätta utan att komma till ett riktigt svar, så varsågoda. Om det handlar om Islam med grund så kan jag öppenhjärtat visa bevis och källor. Om det kommer till kulturella åsikter, kan jag inte hjälpa er.

Peace!
    Om män inte kan behärska sig, så är det väl männen som borde hållas inom hemmets väggar. Att ha en massa män som inte kan behärska sina lustar rännande på stan kan aldrig vara bra.

(Du skriver en väldigt mysko svenska för att vara svensk, så det är inte särskilt konstigt om någon skulle få för sig att du inte är svensk.)
  • Anonym (Hmmmm)
    Rikard skrev 2015-03-18 11:08:19 följande:
    Om män inte kan behärska sig, så är det väl männen som borde hållas inom hemmets väggar. Att ha en massa män som inte kan behärska sina lustar rännande på stan kan aldrig vara bra.

(Du skriver en väldigt mysko svenska för att vara svensk, så det är inte särskilt konstigt om någon skulle få för sig att du inte är svensk.)
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (????) skrev 2015-03-18 10:21:35 följande:

Peace!
    Jag tycker män är finare att se på än kvinnor, fast jag är ju hetero.
  • Anonym (Huh)
    Anonym (Står visst) skrev 2015-03-18 01:36:26 följande:
    Det står visst i Koranen att kvinnor ska fästa slöjan och täcka barmen med den - eftersom på den tiden hade kvinnorna redan slöja på sig som täckte håret men de visade mycket av brösten, så versen uppenbarades så att både håret och brösten skulle täckas.
    Dessutom finns det också hadither där profeten säger att kvinnor ska täcka allt förutom ansikte och händer.

Jag förstår att det finns muslimska kvinnor som inte vill bära slöja och det är helt upp till dem, men försök inte ändra på Koranens budskap och klädregler bara för att det inte passar er. 
    Precis, det står att man ska täcka barmen. Inte håret. Hadither är berättelser som helt saknar värde för någon som inte tror på rykten. Det som står i Koranen är att man ska täcka barmen, sen tycker du att man ska utgå ifrån att håret redan är täckt men påstå inte att det står skrivet för det är ren lögn.
  • Anonym (????)
    Rikard skrev 2015-03-18 11:08:19 följande:

kan man ju tycka

tro vad du vill, men jag är svensk. Syftar du på min mormor som är från finland, så ja.. jag är väl lite utlänning. Svaret på min dåliga svenska är att jag aldrig varit eller haft intresse för svenska lektionerna och därmed urusel grammatik.
    Tack ... bättre på engelska, då jag tycker det är otroligt kul språk
  • Anonym (????)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2015-03-18 11:12:46 följande:
    Jag tycker män är finare att se på än kvinnor, fast jag är ju hetero.
    mm, men nu var det ju inte riktigt det jag menade. Kanske jag var dålig med formuleringen. Som Mr Rickard sa så är jag dålig med min svenska
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (????) skrev 2015-03-18 11:20:36 följande:
    kan man ju tycka

tro vad du vill, men jag är svensk. Syftar du på min mormor som är från finland, så ja.. jag är väl lite utlänning. Svaret på min dåliga svenska är att jag aldrig varit eller haft intresse för svenska lektionerna och därmed urusel grammatik.
    Tack ... bättre på engelska, då jag tycker det är otroligt kul språk
    Eftersom de flesta i Sverige förstår engelska mycket bra föreslår jag att du gör det enkelt för dig och skriver på engelska istället. Många tror att de är bättre på engelska utan att vara det.OT förlåt
Svar på tråden varför bär ni ej slöja/hijab