• Anonym (varför bär ni inte slöja ??)

varför bär ni ej slöja/hijab

ni kvinnor muslimska   som är gifta med muslimska män och går sexigt klädda. här i sverige .Ska ni inte böra slöja egentligen? Är det inte lite dubbelmoral. Även svenska kan frågan gälla.Varför är ni inte skilda om ni inte bär slöja? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-17 20:35
    kulturen och traditioner försvinner ju inte för att ni bor i sverige oftast men då borde väl sjöjan med va obligatorisk? Gäller juäven troende kristna som tex inte bär slöja.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-17 20:36
    Samma måste ju gälla för alla menar jag ....annars är det ju dubbelmoral.

• Svar på tråden varför bär ni ej slöja/hijab
  • Anonym (Hmmmm)

Står det inte i Koranen att även männen ska klä sig anständigt förresten?! Ändå springer muslimska killar runt i shorts på sommaren.

• Anonym (????)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2015-03-18 11:25:34 följande:

Står det inte i Koranen att även männen ska klä sig anständigt förresten?! Ändå springer muslimska killar runt i shorts på sommaren.

Jo, klart dem ska klä sig anständigt. Men riktlinjerna för deras klädsel är inte detsamma.

Och apropå det att kolla..I Islam ska både mannen och kvinnan sänka sina blickar, för att förhindra eventuellt attraheras av den andra.
    Men varför skriver jag det här på familjeliv, det vet jag inte. Verkar lönlöst faktiskt. Otrohet, och hemlig kärlek verkar ju ganska så spridd över familjeliv och även i vardagliga livet för många svenskar.
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (????) skrev 2015-03-18 11:29:25 följande:
    Jo, klart dem ska klä sig anständigt. Men riktlinjerna för deras klädsel är inte detsamma.

Och apropå det att kolla..I Islam ska både mannen och kvinnan sänka sina blickar, för att förhindra eventuellt attraheras av den andra.
    Men varför skriver jag det här på familjeliv, det vet jag inte. Verkar lönlöst faktiskt. Otrohet, och hemlig kärlek verkar ju ganska så spridd över familjeliv och även i vardagliga livet för många svenskar.
    Jag har aldrig någonsin märkt att en muslimsk man sänkt sin blick. Aldrig någonsin. Men det kanske är viktigare att hålla kvinnorna hårt än att själva följa regler som finns.
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (????) skrev 2015-03-18 11:29:25 följande:

Jag klär mig inte i slöja och har aldrig varit otrogen. Jag har inte heller "knullat runt". Världen är inte svart och vit vet du.
  • Anonym (Hmmm)

Haha we're two Hmmm s writing here. By the way asun Suomessa ja ihmiset täällä pukee enemmän vaatteita päälle kuin Ruotsissa. Niin en puhu hyvää Suomea mutta jos et pidä Ruotsalsisia muuttaa Suomeen.

• Anonym (hombre)
    Anonym (????) skrev 2015-03-18 10:21:35 följande:
    är svensk, så vart ska jag kommit från?

Det är också känt att män inte är lika vackra så som kvinnan är. Studier (västerländska) på det, så kasta inte skit.
     Kvinnan har lättare att attrahera.. men iaf, ska vi gå till roten med det här så kommer fler spotta och fräsa och kasta hat, så jag tänker faktiskt inte fortsätta med den här tråden.

Ni som vill fortsätta utan att komma till ett riktigt svar, så varsågoda. Om det handlar om Islam med grund så kan jag öppenhjärtat visa bevis och källor. Om det kommer till kulturella åsikter, kan jag inte hjälpa er.

Peace!
    Om du ska låtsas vara svensk så borde du lära dig bättre svenska först
  • Rikard
    Anonym (????) skrev 2015-03-18 11:20:36 följande:
    kan man ju tycka

tro vad du vill, men jag är svensk. Syftar du på min mormor som är från finland, så ja.. jag är väl lite utlänning. Svaret på min dåliga svenska är att jag aldrig varit eller haft intresse för svenska lektionerna och därmed urusel grammatik.
    Tack ... bättre på engelska, då jag tycker det är otroligt kul språk
    Det finns förvisso många svenskar som skriver illa; många kan inte skilja på de och dem och andra (t.ex. jag själv) skriver ofta fel för att vi är lite för snabba på tangenterna. Men du gör många fel av en sort som svenskar sällan gör, hur usla de än är på att skriva.

Att en svensk skulle vara bättre på engelska än svenska anser jag vara rent nonsens. 
  • Anonym (hombre)

Som svar på TS  fråga

Varför bär svenska killar mössa mitt på sommaren?
    Varför har man brallorna nere vid knäna så halva arslet syns?
    Varför har man keps inomhus?

Är det någon idé öht att filosfiera över varför folk klär sig på ett visst sätt eller är det bättre att låta folk klä sig hur fan de vill?

• Anonym (hombre)
    Rikard skrev 2015-03-18 11:42:46 följande:
    Det finns förvisso många svenskar som skriver illa; många kan inte skilja på de och dem och andra (t.ex. jag själv) skriver ofta fel för att vi är lite för snabba på tangenterna. Men du gör många fel av en sort som svenskar sällan gör, hur usla de än är på att skriva.

Att en svensk skulle vara bättre på engelska än svenska anser jag vara rent nonsens. 

Jag tippar på att vederbörade är som jag , svensk medborgare men inte född i sverige med svenska föräldrar
  • Rikard
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-03-18 11:34:12 följande:

Haha we're two Hmmm s writing here. By the way asun Suomessa ja ihmiset täällä pukee enemmän vaatteita päälle kuin Ruotsissa. Niin en puhu hyvää Suomea mutta jos et pidä Ruotsalsisia muuttaa Suomeen.

Mer kläder än i Sverige? Min erfarenhet av finnar är att de inte är särskilt pryda av sig de heller och att de då rakt inte bär slöja.
Svar på tråden varför bär ni ej slöja/hijab