• Anonym (varför bär ni inte slöja ??)

varför bär ni ej slöja/hijab

ni kvinnor muslimska   som är gifta med muslimska män och går sexigt klädda. här i sverige .Ska ni inte böra slöja egentligen? Är det inte lite dubbelmoral. Även svenska kan frågan gälla.Varför är ni inte skilda om ni inte bär slöja? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-17 20:35
    kulturen och traditioner försvinner ju inte för att ni bor i sverige oftast men då borde väl sjöjan med va obligatorisk? Gäller juäven troende kristna som tex inte bär slöja.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-17 20:36
    Samma måste ju gälla för alla menar jag ....annars är det ju dubbelmoral.

• Svar på tråden varför bär ni ej slöja/hijab
  • Rikard
    Anonym (hombre) skrev 2015-03-18 11:43:45 följande:

Som svar på TS  fråga

Varför bär svenska killar mössa mitt på sommaren?
    Varför har man brallorna nere vid knäna så halva arslet syns?
    Varför har man keps inomhus?

Är det någon idé öht att filosfiera över varför folk klär sig på ett visst sätt eller är det bättre att låta folk klä sig hur fan de vill?

I min ungdom hade de flesta killar hellre frusit huvudet av sig än att ha något på skallen hur kallt det än var. Idag har de unga grabbarna mössa på sig inomhus. 
    Enligt TS så är detta antagligen ett utslag av "dubbelmoral".
  • Anonym (hombre)
    Anonym (????) skrev 2015-03-18 11:29:25 följande:
    Jo, klart dem ska klä sig anständigt. Men riktlinjerna för deras klädsel är inte detsamma.

Och apropå det att kolla..I Islam ska både mannen och kvinnan sänka sina blickar, för att förhindra eventuellt attraheras av den andra.
    Men varför skriver jag det här på familjeliv, det vet jag inte. Verkar lönlöst faktiskt. Otrohet, och hemlig kärlek verkar ju ganska så spridd över familjeliv och även i vardagliga livet för många svenskar.

Vad jag minns av mina muslimska vänner när jag växte upp är att de inte sänkte blicken för några tjejer, tvärtom ville de (precis som alla andra killar i den åldern) sätta på allt som hade en puls oavsett om de själva hade tjej eller om tjejen de ville sätta på hade kille , skillnaden låg mer i att de blev så jävkla förbannade när någon stötte på någon av deras tjejer, syrra, släkting, kompis, men alla andra skulle acceptera att de stötte på deras tjejer.

Så otrohet och dubbemoral verkar inte vara begränsat till FL och svenskar, det verkar vara minst lika poppis bland muslimer.
  • Anonym (????)

Ja,  nu kommer ni även med påhoppningar om att  jag inte skulle vara svensk. Man tackar.
    Som sagt, ni får tro precis vad ni vill. Jag vet vem jag är och vart jag kommer ifrån.

Att jag är bättre på engelska än svenska är för att det är något jag är intresserad för. (Är det någonsin människor på föräldraliv som skriver fin/felfri svenska?)
     Men jag tänker inte försvara mig här, för jag skulle tro att i de flesta fall så är de som hänger här bara ute efter att trycka ner för att få känna sig överlägsna.

Jag kommer inte svara med på tråden. Tack för mitt, och tack, för er snälla människor, som så fint trycker ner

• Anonym (????)
    Anonym (hombre) skrev 2015-03-18 12:08:36 följande:

Vad jag minns av mina muslimska vänner när jag växte upp är att de inte sänkte blicken för några tjejer, tvärtom ville de (precis som alla andra killar i den åldern) sätta på allt som hade en puls oavsett om de själva hade tjej eller om tjejen de ville sätta på hade kille , skillnaden låg mer i att de blev så jävkla förbannade när någon stötte på någon av deras tjejer, syrra, släkting, kompis, men alla andra skulle acceptera att de stötte på deras tjejer.

Så otrohet och dubbemoral verkar inte vara begränsat till FL och svenskar, det verkar vara minst lika poppis bland muslimer.
    praktiserande muslimer gör inte så. Inte för att vara snälla, utan för att dem fruktar Allah.
    Om du menar dem som endast säger med sin tunga: "Jag är muslim" men utan handlingar, så nej, jag kan inte stå för vad dem gör.
    Rikard skrev 2015-03-18 09:01:33 följande:
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-17 21:05:09 följande:
    Då är det ju dubbelmoral ...alla som är muslimer ska bära slöja enligt islam annars är ni inte muslimer .
    Att två olika personer har olika moraluppfattning är inte detsamma som dubbelmoral.

Även i vissa muslimska länder är det vanligt att kvinnor inte bär slöja och även i de länder där kvinnorna bär slöja så är det olika hur täckande slöjan är. Detta är inte dubbelmoral, utan olika moralsyn.

jo precis då kommer personliga värderingar det är det viktigaste av allt...(-:
  • Anonym (Hmmm)

Värst vad många kan finska här. Jag har vistats mycket i Sverige och jag tycker att överlag är kvinnor mer utseendefixerade och sexigare klädda där än i Finland. speciellt ungdomar. Ska det vara anständigare än Norden så ska du till Tyskland. Där är det tabu att vistas på en badstrand. Synd. I vissa kristna kretsar. Det är inte vanligt med närgågna frågor om sexualitet där heller. Ska du ha en islamisk livsstil med vissa överseenden kan Jordan vara lämpligare än Iran och Turkiet bättre än Afganistan. I Sverige finns så många olika kulturer så man får lära sig att tolerera mycket man inte själv står för. Kastar man skit så får man skit.

Dixie skrev 2015-03-17 22:37:27 följande:
    har du någon fakta som styrker detta påståendet? 
    känner till en kristen troende  person dom gnäller på islam men dom är ju rätt lika och jämställda bara de tror på olika gudar. Dom går för judar och israel.
    Donum skrev 2015-03-18 08:40:23 följande:
    Nej, kristna är inte judar. Det finns messianska judar som folkgruppsmässigt är judar men bekänner sig till den kristna tron, men att vara kristen är inte att vara jude.
    Inte att va men dom står upp för judarna ...iaf som 
  • Donum
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-18 12:19:52 följande:

Inte att va men dom står upp för judarna ...iaf som 

Vad har det att göra med att du påstår att kristna följer gamla testamentet?
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (????) skrev 2015-03-18 12:10:15 följande:

Ja,  nu kommer ni även med påhoppningar om att  jag inte skulle vara svensk. Man tackar.
    Som sagt, ni får tro precis vad ni vill. Jag vet vem jag är och vart jag kommer ifrån.

Att jag är bättre på engelska än svenska är för att det är något jag är intresserad för. (Är det någonsin människor på föräldraliv som skriver fin/felfri svenska?)
     Men jag tänker inte försvara mig här, för jag skulle tro att i de flesta fall så är de som hänger här bara ute efter att trycka ner för att få känna sig överlägsna.

Jag kommer inte svara med på tråden. Tack för mitt, och tack, för er snälla människor, som så fint trycker ner

Men varför fortsätter du då att skriva på svenska? Skriv på engelska istället om du känner dig mer bekväm med det!
Svar på tråden varför bär ni ej slöja/hijab