Inlägg från: Anonym (varför bär ni inte slöja ??) |Visa alla inlägg
  • Anonym (varför bär ni inte slöja ??)

varför bär ni ej slöja/hijab

helene 355 skrev 2015-03-17 21:06:04 följande:
    vars står det i koranen?
    Enligt islam sa jag .... och det är det som gör er till muslimer .
    Anonym (MO) skrev 2015-03-17 21:04:31 följande:
    Säkrast är väl i sådana fall att inte beblanda sig med någon alls. För tänk, de kan ju ha olika religiösa, kulturella, politiska och sexuella skillnader! Hu!

Vill du på allvar att varje människa i hela världen ska vara exakt lika så att du slipper träffa olika människor? Om du undrar över någons åsikt kan du ju alltid, typ, prata med personen och lära känna den. Men det kanske är läskigt när du inte har förberedda fack att stoppa personen i ...
    muslim är en muslim på ett sätt inte på 100 ... typ. pricis som andra kulturer på ett sätt inte 100 olika sätt.
    Anonym (????) skrev 2015-03-17 21:12:05 följande:
    Skvallra du gärna för din make han kan gärna få tillstå svar på detta .... tackar vi för.
    Anonym (MO) skrev 2015-03-17 21:08:57 följande:
    Haha! Trådens bästa. Jag är alltså inte muslim? Intressant! Ska berätta det för min make när han kommer hem. Stackarn, här gick han och trodde att han var gift med en muslim.

Var exakt i Koranen eller annan valfri muslim helig text står det att jag inte är muslim utan tyg på mitt huvud? Du vet att kvinnor med slöja inte bär dem dygnet runt? Är de då inte muslimer de stunder de inte har slöja, enligt dig? Jobbigt att byta religion flera gånger per dag, liksom.

Så, TS, nu vill jag ha exakta sidhänvisningar av dig. Både i Koranen och i Gamla testamentet, innan dess skriver jag inte en rad till i detta skämt till tråd.
    Vore intressant att höra manliga muslimska svar på det ... jag vet att alla är olika men ändå man kan ju bara vara på ett sätt enligt islam.

antagligen skiljer det för att de är i Sverige allt tillåtet....och demokratiskt och fritt land.

Dixie skrev 2015-03-17 21:23:25 följande:
    så du menar att tex en svensk alltid är precis likadan som en annan svensk - att det inte finns några varianter? 

hur är man då som tex kulturell-svensk? 
    personlighet och kultur är skillnad , jag tänker älskar du med många män till höger och vänster , festar jättemycket  och klär sig sexigt och samtidigt säger jag är muslim ?? Det är ju jättefel ...
    Dixie skrev 2015-03-17 21:23:25 följande:
    så du menar att tex en svensk alltid är precis likadan som en annan svensk - att det inte finns några varianter? 

hur är man då som tex kulturell-svensk? 
    personlighet och kultur är skillnad , jag tänker älskar du med många män till höger och vänster , festar jättemycket  och klär sig sexigt och samtidigt säger jag är muslim ?? Det är ju jättefel ...

tex en muslimsk kvinna älskar runt med män ... det är emot islam å kan man ju inte påstå man är muslim ?? det är sådant jag menar .

Dixie skrev 2015-03-17 21:40:41 följande:
    Du skrev att alla kulturer är på ett sätt -att det inte finns några varianter - så du menar att alla svenska är "älskar du med många män till höger och vänster , festar jättemycket  och klär sig sexigt" ???? 
    i praktiken är kulturen samma men inte personligheterna och värderingar men det finns bara ett sätt att va muslim på och det är enligt islam .
    Dixie skrev 2015-03-17 21:40:41 följande:
    Du skrev att alla kulturer är på ett sätt -att det inte finns några varianter - så du menar att alla svenska är "älskar du med många män till höger och vänster , festar jättemycket  och klär sig sexigt" ???? 
    sverige är fritt land här finns inga regler för om du får göra si eller så här lyder bara personliga värderingar men kallar man sig kristen , muslim så kan man ju bara va det på ett sätt i praktiken .
Svar på tråden varför bär ni ej slöja/hijab