Inlägg från: Anonym (varför bär ni inte slöja ??) |Visa alla inlägg
  • Anonym (varför bär ni inte slöja ??)

varför bär ni ej slöja/hijab

Om jag hörnågon säger jag är muslim så tänker jag mig det på ett sätt som jag sett och enligt islam  och ser en bild framför mig , säger man jag är försvenskad muslim så ser man saker annerlunda och då blir det lättare att se vilka värdringar och syn man har . Likadant kristna.. 

audio skrev 2015-03-17 21:48:22 följande:
    Jag tror du menar att dom som säger sig vara troende över lag ska leva skyskt som nunnorna inom kristendomen. Svenskarna har inte samma förhållande till religion som kanske många muslimer har. Men du tycker att det borde vara lika för kristna kvinnor, att dom ska bära slöja så ni vet vem som är troende och inte ?
    enligt islam oavsett religiösa eller ikke religiösa  så är äktenskap ett faktum och one and onley .
    Anonym (lisa) skrev 2015-03-17 22:10:22 följande:
    så du måste ha en stereotyp för att placera människor i olika fack?
    är det inte bättre att lära känna människor - då kommer du säkert att inse att alla människor inte är exakt likadana!
    Ja inom vissa områden för att veta värderingar, ståndpunkter och typer det är väl inte fel.
    audio skrev 2015-03-17 22:12:30 följande:
    Skulle jag vara trolovad eller gift så är han den enda mannen även om jag inte bar slöja. Men alla är väl olika.
    jo men följer man islam så måste du ha slöja . Det jag menar det finns väl gränser för när man inte kan kalla sig muslim längre.
    Anonym (lisa) skrev 2015-03-17 22:14:39 följande:
    det är ju fel - eftersom alla människor inte är lika - bara för att någon är muslin, betyder inte det att hen är likadan som alla andra muslimer......
    det är inte fel, därför  måste jag veta exakta värderingar, ståndpunkter  annars stämmer inte personkemierna givetvis .
    Anonym (Jovars) skrev 2015-03-17 22:17:27 följande:

Det tog mig ungefär två sekunder att förstå att ts bara utgör sig för att vara en "invandrarkvinna" med knackig svenska men är i själva verket något helt annat. Åtminstone om man analyserar ts språkbruk och vilka uttryck som ts använder sig av.   Uttrycken säger att ts är född och uppväxt här medan övrig text försöker förmedla något som bott här i max fem år.

Boooooring!

Jag är hel svensk och varit gift med muslimsk man därför undrar jag ju hur det kan skilja men det har väl med samhällsanpassning med att göra...(-:
    audio skrev 2015-03-17 22:17:49 följande:
    Ok då tror jag att jag förstår.

Skulle jag vara muslim så skulle jag utan bekymmer kunna bära tom. heltäckande slöja. Det tror jag inte alla skulle ställa upp på, men jag är heller inte så fäst vid det yttre i det avseendet och känner inte att jag skulle behöva offra någonting speciellt.

Jag känner inte att jag behöver som icke troende bära någonting heller för den delen, jag har mina värderingar oavsett tro, slöja eller icke slöja.
    Jo men det spelar ingen roll,  om det är muslimer som lever efter islam då kommer du måste bära slöja. Tror inte du hade tyckt det va så trevligt nej här i sverige.
    Anonym (Jovars) skrev 2015-03-17 22:25:40 följande:
    Ok är du själv troende muslim? Alternativt har varit?
    Nej det är jag inte , har testat slöja för några år sedan  pga olika anledningar  men trivdes inte och mådde dåligt och tog bort det.Tillräckligt stark och stabil  för att behöva det där liksom.
    Anonym (Jovars) skrev 2015-03-17 22:25:40 följande:
    Ok är du själv troende muslim? Alternativt har varit?
    Nej det är jag inte , har testat slöja för några år sedan  pga olika anledningar  men trivdes inte och mådde dåligt och tog bort det.Tillräckligt stark och stabil  för att behöva det där liksom.
    Anonym (Huh) skrev 2015-03-17 22:32:14 följande:

Du vet att kristna inte lever efter gamla testamentet va? Precis som muslimer inte lever efter gamla profeters läror. Har du läst koranen? Inte någonstans står det att man skall täcka sitt hår.

en hel del gör dom strävar tillbaka till gamla testamentet.
Svar på tråden varför bär ni ej slöja/hijab