Inlägg från: Anonym (varför bär ni inte slöja ??) |Visa alla inlägg
  • Anonym (varför bär ni inte slöja ??)

varför bär ni ej slöja/hijab

audio skrev 2015-03-17 22:30:34 följande:
    Än så länge har jag den fria viljan att inte gifta mig med en muslim, bli muslim själv eller bära slöja. Vad jag menad var att om jag valde det skulle det inte vara ett bekymmer, inte heller om det handlade om överlevnad om landet Sverige en dag tog över av exv IS. Vad mer kunde man göra då tror du ?
    Det är ingen dans på rosor med slöja i sverige heller varför utmana ödet...
    Anonym (Jovars) skrev 2015-03-17 22:35:46 följande:
    Ok men varför dömer du ut olika troende grupper utan att ha någon grundläggande kunskap om den. Jag menar inte att du måste vara troende men du gör även uppenbara tankevurpor. Dina uttalanden saknar substans.

Och inte för att vara taskig nu men om det stämmer att du är helsvensk så borde du faktiskt skärpa till dig angående din stavning och särskilt med särskrivningen. Det kan inte vara roligt att bli misstrodd för att vara nyligen invandrad i Sverige. Kom inte och skyll på läs- och skrivsvårigheter eller liknande heller för det har ingenting med stavning och särskrivning att göra. Ja, alla kan stava fel ibland men i ditt fall är det katastrofalt tyvärr.
    det är ju inte bara troende jag undrde över känner till det  utan alla, för det ser rätt konstigt ut i min värld när kvinnor även svenska älskar runt, festar mycket sexiga kläder och ute och dansar och älskar med män och sedan säger de är muslimer det va det jag undrade över, är det för att det finns friheter i sverige det skiljer för i andra länder hade de inte varit acceptabelt utan där får de följa islam och just sånt går ju emot islam.... Självklart lever man som man vill mest veta skillnaden och jag säger inte att något är rätt eller fel utan en fråga.
    Anonym (----) skrev 2015-03-18 04:48:45 följande:
    Bra, du har testat själv och du gillade det inte och valde att inte bära slöja så vad sägs om att ge andra samma rätt att välja själva?

För att hänvisa till dig själv:
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-17 20:32:31 följande:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-17 20:36
    Samma måste ju gälla för alla menar jag ....annars är det ju dubbelmoral.

Jag påstod inte de inte får välja klart fritt land , men jag undrade.
    Donum skrev 2015-03-18 04:13:13 följande:
    Nej, då vore de judar.
    Det är de också ett nära släkte med judarna och israel.

Det är ju inte bara slöjan som gör er till muslimer utan handlingar med , det va en rolig fråga iaf...(-:

Rikard skrev 2015-03-18 09:01:33 följande:
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-17 21:05:09 följande:
    Då är det ju dubbelmoral ...alla som är muslimer ska bära slöja enligt islam annars är ni inte muslimer .
    Att två olika personer har olika moraluppfattning är inte detsamma som dubbelmoral.

Även i vissa muslimska länder är det vanligt att kvinnor inte bär slöja och även i de länder där kvinnorna bär slöja så är det olika hur täckande slöjan är. Detta är inte dubbelmoral, utan olika moralsyn.

jo precis då kommer personliga värderingar det är det viktigaste av allt...(-:
    Dixie skrev 2015-03-17 22:37:27 följande:
    har du någon fakta som styrker detta påståendet? 
    känner till en kristen troende  person dom gnäller på islam men dom är ju rätt lika och jämställda bara de tror på olika gudar. Dom går för judar och israel.
    Donum skrev 2015-03-18 08:40:23 följande:
    Nej, kristna är inte judar. Det finns messianska judar som folkgruppsmässigt är judar men bekänner sig till den kristna tron, men att vara kristen är inte att vara jude.
    Inte att va men dom står upp för judarna ...iaf som 
    Donum skrev 2015-03-18 12:21:30 följande:
    Vad har det att göra med att du påstår att kristna följer gamla testamentet?
    för att även i bibel som koranen så kristendom , islam, så är det nästan samma sak att va muslim som att va kristen bara det olika tro.... ändå är det mycket hawaii mellan kristna och muslimer.
    Donum skrev 2015-03-18 12:37:19 följande:
    Samma sak men olika?

Vad är samma sak?
    budskapen i koranen är samma budskap som i bibeln, men koranen är tron på allah och bibeln jesus ,  nu är sverige demokratiskt land med fri vilja men om sverigwe vore kristet land skulle du se att de fick gå med hijab här med ..
Svar på tråden varför bär ni ej slöja/hijab