Inlägg från: Anonym (varför bär ni inte slöja ??) |Visa alla inlägg
  • Anonym (varför bär ni inte slöja ??)

varför bär ni ej slöja/hijab

Rikard skrev 2015-03-18 12:48:57 följande:
    Inget kristet land har slöjtvång. Det finns heller ingen allmän tradition av slöjtvång i kristna länder, så jag förstår inte varför du tjatar om att kristna ska bära slöja.

Är det du som bestämmer sådant?
    Men det står i bibeln liksom i koranen att man egentligen ska ha hijab  och muslimska länder lever ju just efter koranens budskap.

så med andra ord har det ingen betydelse här i sverige, utan här väljer man det som man värderar själv, och går efter värderingar. Och tror på det man vill.

Larmet skrev 2015-03-18 13:42:31 följande:
    Det står väl inget i varken bibeln eller i koranen om att man "SKA HA" hijab? Skicka gärna källa om det finns. Att muslimer använder hijab är väl endast en tolkning av koranen. Det står inte om något måste. Muhammeds fruar bar väl slöja vilket gjorde det till en tradition bland kvinnor. 

Muslimska kvinnor i Sverige ska inte behöva ifrågasättas vidare de väljer att bära slöja eller ej. Sverige är ett fritt land och här får kvinnor bestämma själva hur de vill gå klädda. 
    oj vad upprörd då(-: det måste man ha om de inte kan hålla sig på banan .
    Donum skrev 2015-03-18 13:51:01 följande:
    Fast islam räknar Jesus som en profet, inte som Gud. Dessutom är frälsningsfrågan fundamentalt olika.
    Ja därmed är tron olika ju .... men inte budskapen så gemensamhet det finns mellan kristna och muslimer och bibeln och koranen. Vissa länder har tom en moske och en kyrka sidan om varandra ..
    Anonym (Äntligen) skrev 2015-03-18 14:03:26 följande:

Muslimer som hoppat av Islam berättar att de blir indirekt tvingade att bära slöja. Finns extremt få kvinnor som bär det frivilligt.

Läs om Sveriges undergång:

www.familjeliv.se/forum/thread/75027420-historiskt-antligen-vagar-en-nationalekonom-kritisera-sveriges-invandringspolitik-och-etablissemanget-inte-en-dag-forsent-lyssna-och-hapna-fran-cbn

I sitt land ja men vaddå då det är deras regler att följa islam annars får de flytta och lämna islam . Att ni blir tvingade i sverige är ju för du är förbunden i islam, då får du gå ur där med så att säga.
    Jordgubbar med grädde skrev 2015-03-18 20:03:12 följande:

Hahahahahahha omg jag dööör. Jag är muslim och min man är också. Men varför skulle jag bära slöja bara för att "vår kultur" säger så? Finns för övrigt ingen kultur som tycker att man ska bära slöja då många muslimska länder har folk utan hijab också. Alla går klädda som dom vill och det är inte någons problem ALLS.

jo men man är ju inte muslim bara för du har slöja heller.... ligger  du med hela stan beter dig illa, går sexigt klädd,massa annat   och har tex slöja då kan du inte kalla dig muslim  heller, ingår liksom inte i isalm. ...(-:likaså utan hijab.
    Jordgubbar med grädde skrev 2015-03-18 21:42:05 följande:
    Och vem är du att bestämma det? Är du Gud?

Jag klär mig och sminkar mig rätt sexigt. Men jag tror på Gud och ber ibland.

Vad ska man kalla mig då? Ja, det kan bara gud avgöra, men jag trivs med mig själv och min man älskar mig och tycker att jag är världens bästa fru. Alla lever inte ett extremt islamiskt liv och det gör man precis som man vill :)

Vem är du själv? Muslim? Svensk konvertit?
    jag är mig själv varken kristen eller muslim, Men det ser lite knepigt ut med hijab och massa smink, visst är det fint men det ser knepigt ut.
    Jordgubbar med grädde skrev 2015-03-18 22:01:00 följande:
    Nä för man ska vara ful bara för att man har hijab. Skippa att noppa ögonbrynen och allt som hör till islam. Har extremt troende vänner som jag vet gör så.
    Jo men behöver inte bli överextremist på smink som man ser vissa har, hela facet är spacklat,Man är inte ful för man inte alltid spacklar sig ,,,,,,

det är väl ändå tur att saker utvecklats och blivit modernare så att säga.

Anonym (Hmmm) skrev 2015-03-19 08:25:51 följande:

Ja man slipper kamma sig och tvätta håret med slöja

ha ha, den va bra den....
    Anonym (Sluta skäm ut dig!) skrev 2015-03-19 10:50:17 följande:

Hahah är du på riktig när du säger att man inte är muslim om man ej bär slöja? Lol! Vem fan är du att säga så? Det är en synd att inte bära slöja, men det betyder inte att du inte är muslim bara för det! Så länge du tror på gud och ber om förlåtelse för dina synder kan du bli förlåten! Gud är mycket förlåtande och du kan alltid ångra dig tills ditt sista andetag! Sluta döm folk och säga att man är inte muslim för att man ej bär slöja det är skrattretande! En slöja kan inte bevisa hur troende du är utan det är i ditt hjärta;)

Men handlingar räknas ju också in om man är muslim... enligt islam ska man va god människa, en del är det en del är det inte ... vare sig slöja eller inte slöja.
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-19 10:59:20 följande:
    Men handlingar räknas ju också in om man är muslim... enligt islam ska man va god människa, en del är det en del är det inte ... vare sig slöja eller inte slöja.
    likaså kristna ..... islam står för godhet enligt koranen....
    Anonym (Sluta skäm ut dig!) skrev 2015-03-19 11:42:13 följande:
    Ja, men nu snackar jag om att vem är du att säga att man är inte muslim om man ej använder slöja? Innan man ens tar på sig en slöja måste man var 100%, för väljer du sedan att ta bort den är det 100 gånger värre än en som aldrig haft en!
    Det är det inte vem tvingar dig till det då får du prata med den eller dom själv.
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-19 13:13:22 följande:
    Det är det inte vem tvingar dig till det då får du prata med den eller dom själv.
    inte i Sverige iaf ... i andra länder ja såklart det är deras lagar och regler.... deras problem 
    Rikard skrev 2015-03-19 15:54:44 följande:

Och ... om du får gissa ... vad tror du att de andra religionerna står för enligt dem själva? Tror du att det bara är inom islam som man hävdar att just den egna religionen är god?

Budskapet i Koranen talar för godhet likaså Bibeln , själva kulturerna är eller ska va i godhet men en del folk gör det till krigare och ondska men det har ju inget med kulturen att göra, sen att det är gammaldags gör väl inte sakerna enklare .
    Anonym (Emilia) skrev 2015-03-19 20:16:53 följande:
    Ja för de är tvåtusen år efter. Därför klär sig folket som vi gjorde för tvåtusen år sen.
    Hade det inte varit för Islam så hade många länder kunnat haft det mycket bättre.
    Det är inte religion  egentligen  det är folket själv som skapar det ju.... man kan aldrig skylla på en religion för dumheter liksom, frågan är om det skulle bli bättre för andra länder pga islam , hade nog varit ett djävla liv, krig och elände ändå.
    Carpe diem1981 skrev 2015-03-19 20:36:30 följande:

Ett enkelt svar på en enkel fråga TS...för att vi lever på år 2015 och borde kommit längre än så!

jo men kan man inte hålla sig på banan måste man på med skynket det är det som är poängen med hijab.
    Carpe diem1981 skrev 2015-03-19 22:04:33 följande:
    Vad menar du med hålla sig på banan?
    Det du får ni fundera lite på....
    Anonym (Emilia) skrev 2015-03-19 22:17:06 följande:
    Så jag ska fundera på om du är en taliban?
    Ja vem vet, kanske en buddah tom.
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-03-20 11:50:55 följande:

Vill du att Sverige och resten av världen ska bli muslimskt ts?

Nej det ska det väl inte bli men en del  av dess  grundläggande värdringar är inte så tokit...
Svar på tråden varför bär ni ej slöja/hijab