• 2aaabarnt

    andra barnet - Vill våga

    Jag är gravid med andra barnet och det är så sjukt... på dagarna är jag livrädd för förlossningen. Vill absolut inte föda barn igen. Första barnet var väldigt traumatiskt.

    Men när jag sover så drömmer jag nästan varje natt om ett perfekt förlossningsförlopp. Jag klarar värkarna, jag klarar att krysta. Det gör ont men det är hanterbart. Barnet kommer ut och jag blir förvånad att allt är klart, för jag spricker ingentinG. Allt går snabbt och smidigt. Jag vill uppleva en sån förlossning men det är nog bara just en dröm.

    hade så ont efter första i säkert ett halvår efter. Vågar man föda igen?

  • Svar på tråden andra barnet - Vill våga
  • kattskrälle

    Om du inte vågar föda - vad är alternativet för dig? Du säger att din förlossning var traumatisk; har du bearbetat det mha sjukvården?

    Jag hade nämligen också en sk komplicerad (och för mig väldigt traumatisk) förlossning och går till mödravårdspsykolog för det och tar den hjälp jag kan, jag är ju helt 100 på att aldrig gå igenom en vaginal förlossning igen. Dock sägs det ju vara väldigt svårt att få till planerat snitt trots att man själv tycker man är mer än kvalificerad :) därför undrade jag indirekt om det är snitt du tänker på och om du fått ditt "mående " och dina tankar dokumenterade, min BVCsköterska säger att det kan "hjälpa" :) till skillnad från dig drömde jag att jag skulle snittas!

Svar på tråden andra barnet - Vill våga