• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-18 08:10:05 följande:

Hej =)

Du är också en samsung älskare, jag har den senaste samsung telefonen och den har en vass kamera. =)

Förstår att du blev ledsen, varje gång jag ska öppna något eller se ett klipp på internet så kommer den där satans clearblue reklamen upp, där bebisar skrattar och kvinnan frågor om man vill bli gravid snabbare med ägglossningtest, ja om det vore så enkelt...är jag inne i min PMS- fas, stänger jag av reklamen direkt men är det nu så skiter jag i vilket,vissa dagar må man bättre och andra sämre.

Tack och lov kommer alltid bättre dagar, tänk så hade man varit nere hela tiden?

Jag tycker också det är svårt att förklara ägglossningssmärta, jag får ont antingen på vänster eller höger sida, lite som stickningar och något molande men jag tror min smärta kommer mer från ryggen, haha svårt att förklara.

Nu är det helg igen, jag jobbar hela denna helgen, vad ska du hitta på?

Hur känns det nu efter ägglossning? Kram

Ja.. Är på riktigt arg på mig själv för att jag köpte Sony när min samsung gick sönder haha. Ska köpa nya samsungen efter London, o sälja min sony hehe. Nä samsung är mycket bättre :p så du är nöjd med den? Har du edge eller "vanliga"? :)

Jaaa. Åh de där reklamerna är överallt. O så gravidmagar o nykläckta bäbisar överallt. Tur jag e bra på o hålla inne gråten när jag har gråtiga dagar. Jäkla hormoner! Jaaa. Tack för att bättre dagar finns mitt i röran :)

Ja. Haha skitsvårt o förklara! Det äe ju på en av sidorna
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-18 08:10:05 följande:

Hej =)

Du är också en samsung älskare, jag har den senaste samsung telefonen och den har en vass kamera. =)

Förstår att du blev ledsen, varje gång jag ska öppna något eller se ett klipp på internet så kommer den där satans clearblue reklamen upp, där bebisar skrattar och kvinnan frågor om man vill bli gravid snabbare med ägglossningtest, ja om det vore så enkelt...är jag inne i min PMS- fas, stänger jag av reklamen direkt men är det nu så skiter jag i vilket,vissa dagar må man bättre och andra sämre.

Tack och lov kommer alltid bättre dagar, tänk så hade man varit nere hela tiden?

Jag tycker också det är svårt att förklara ägglossningssmärta, jag får ont antingen på vänster eller höger sida, lite som stickningar och något molande men jag tror min smärta kommer mer från ryggen, haha svårt att förklara.

Nu är det helg igen, jag jobbar hela denna helgen, vad ska du hitta på?

Hur känns det nu efter ägglossning? Kram

Såklart skicka den igen. Åååååh avskyr den här telefonen mer o mer varje dag haha. /Ilandsproblem..

Oj okej :) middag med vänner ikväll, imorgon en födelsedagsmiddag o en födelsedagsfest o söndag kanske bio :) Förutom ett möte på måndag är jag ledig till torsdag, så skönt :) kan jag klättra på väggarna hemma istället haha!

Känns bättre psykiskt iallafall! Mer stabil nu :) fortfarande öm, men det brukar jag vara. Tror inte på den här gången heller, så orkar inte riktigt hoppas. Väntar in behandlingen istället :)

Hur är det själv? Är det dag två eller tre på pergon nu? Känner du av något? Hur var akupunkturen? :) Massor med kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-09-18 10:03:04 följande:
    Såklart skicka den igen. Åååååh avskyr den här telefonen mer o mer varje dag haha. /Ilandsproblem..

Oj okej :) middag med vänner ikväll, imorgon en födelsedagsmiddag o en födelsedagsfest o söndag kanske bio :) Förutom ett möte på måndag är jag ledig till torsdag, så skönt :) kan jag klättra på väggarna hemma istället haha!

Känns bättre psykiskt iallafall! Mer stabil nu :) fortfarande öm, men det brukar jag vara. Tror inte på den här gången heller, så orkar inte riktigt hoppas. Väntar in behandlingen istället :)

Hur är det själv? Är det dag två eller tre på pergon nu? Känner du av något? Hur var akupunkturen? :) Massor med kramar
    Hej =)

Haha, ja din telefon verkar verkligen leva sitt egna lilla liv. =)
    Jag har den vanliga, samsung galaxi s6, tror jag den heter.

Åh vilken trevlig helg du kommer att få, kul med födelsekalas. Nästa vecka jobbar jag bara 20 timmar skönt. Ska förbereda inför en tjejkväll hemma hos mig på lördag. Jag ska bjuda på mat och vin och sen ska vi ut och slå klackarna i taket.

Nu har jag varit min tredje tablett pergotime, känns faktisk bättre denna gången, något irriterad i humöret men det kan ju bero på annat, känner inget illamående som sist i alla fall, börjar bli lite nervös inför ultraljudet bara.

Akupunkturen var kanon bra, kände faktiskt hur värken släppte i axlarna direkt, skulle kanske varit något för dig som har värk i kroppen? Nästa vecka ska en annan kvinna på mottagningen ringa mig, hon var tydligen bättre och mer kunnig än hon jag haft 2 gånger. Hur ska det då bli nu om jag redan är super nöjd? hehe

Hoppas ni får en trevlig middag, var det ikväll? =)

Kramar i massor
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-19 08:18:45 följande:

Hej =)

Haha, ja din telefon verkar verkligen leva sitt egna lilla liv. =)

Jag har den vanliga, samsung galaxi s6, tror jag den heter.

Åh vilken trevlig helg du kommer att få, kul med födelsekalas. Nästa vecka jobbar jag bara 20 timmar skönt. Ska förbereda inför en tjejkväll hemma hos mig på lördag. Jag ska bjuda på mat och vin och sen ska vi ut och slå klackarna i taket.

Nu har jag varit min tredje tablett pergotime, känns faktisk bättre denna gången, något irriterad i humöret men det kan ju bero på annat, känner inget illamående som sist i alla fall, börjar bli lite nervös inför ultraljudet bara.

Akupunkturen var kanon bra, kände faktiskt hur värken släppte i axlarna direkt, skulle kanske varit något för dig som har värk i kroppen? Nästa vecka ska en annan kvinna på mottagningen ringa mig, hon var tydligen bättre och mer kunnig än hon jag haft 2 gånger. Hur ska det då bli nu om jag redan är super nöjd? hehe

Hoppas ni får en trevlig middag, var det ikväll? =)

Kramar i massor

Ja. Blir ju galen haha. Okej :) blir nog den jag köper sen.

Ja det blir en härlig helg :) bion inställs imorn men planerar myskväll hemma istället :)

Okej, låter skönt med 20timmar! Och härligt med tjejkväll!

Okej, skönt du mår bättre den här omgången. Var det nästa vecka du skulle på vul? :)

Åh spännande! Ja.. Kanske får prova :) spånnande med nån som e ännu bättre! Haha :)

Ja nu påväg till firanse nr 2 :)

Massor med kramar
  • chbw

Hjälp!

I tisdags fick jag positivt ÄL-test o natten mellan tisdag-onsdag hade jag sån sjuk smärta. Ägglossningsont. Men tempen höll sig låg. O nu beter.sig flytningarna som om det är äl. Haft molande ont i äggstockarna sen måndags. Ska ta tempen igen efter att jag sovit o se hur den ligger. Men alltså.. Hue tolkar jag detta? :s

• Tess1984
    chbw skrev 2015-09-19 22:43:34 följande:
    Ja. Blir ju galen haha. Okej :) blir nog den jag köper sen.

Ja det blir en härlig helg :) bion inställs imorn men planerar myskväll hemma istället :)

Okej, låter skönt med 20timmar! Och härligt med tjejkväll!

Okej, skönt du mår bättre den här omgången. Var det nästa vecka du skulle på vul? :)

Åh spännande! Ja.. Kanske får prova :) spånnande med nån som e ännu bättre! Haha :)

Ja nu påväg till firanse nr 2 :)

Massor med kramar
    Hej

Jag har börjat känna av pergotime nu, hemskt humör, gör ont i äggstockarna.
    Trött och allmänt nedstämd. Skit jobbigt just nu.
    Jag ska på vul nu denna 24 denna veckan, på torsdag. Kommer vara super nervös.

Hur mår du idag? Såg att du skrev att du hade haft ont i äggstockarna efter ägglossning? Kollade du med tempen sen?
    Kan ju vara ett gravtecken med, när ska du börja testa? =)

Hoppas det är gravtecken för dig, hade du en trevlig helg?
    Jag har jobbat och haft sjukt mycket på jobb, känner att jag behöver vila nu och bara ta det lugnt.

Kramar i massor
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-09-17 21:42:29 följande:

Hej alla!

Idag var jag på vul, cd 13 och det visar sig att jag har fem äggblåsor i olika storlekar på G. De största var på 12,6 och 14.

Jag har ätit letrozole denna månaden och det visade sig alltså att jag svarat väldigt "bra" på detta. Betydligt bättre än pergotime. Så bra att jag ska tillbaka på vul på måndag och fram tills dess har vi sexförbud. Slemhinnan var på 6,6 mm vilket min läkare tyckte var mycket bra!

De (två läkare kollade på mig, då min läkare är relativt ny på att stimulera med letrozole) är oroliga för flerbörd och vill se hur äggblåsorna utvecklat sig till måndag.

Hoppas allt är bra med er!

Kramar

Lycka till imorgon,håller tummarna för dig att allt se bra ut.
    Haft en bra helg annars? Själv mår jag sådär, känner mig sjukt skum i humöret, känner knappt igen mig själv, stackars min sambo, hehe.
    Har även ont i äggstockarna, har du också haft det denna gången?
    Hoppas ni inte att jag blir överstimulerad. Kram
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-20 19:12:30 följande:

Hej

Jag har börjat känna av pergotime nu, hemskt humör, gör ont i äggstockarna.

Trött och allmänt nedstämd. Skit jobbigt just nu.

Jag ska på vul nu denna 24 denna veckan, på torsdag. Kommer vara super nervös.

Hur mår du idag? Såg att du skrev att du hade haft ont i äggstockarna efter ägglossning? Kollade du med tempen sen?

Kan ju vara ett gravtecken med, när ska du börja testa? =)

Hoppas det är gravtecken för dig, hade du en trevlig helg?

Jag har jobbat och haft sjukt mycket på jobb, känner att jag behöver vila nu och bara ta det lugnt.

Kramar i massor

Hej fina :)

Okej :/ hoppas det känns bättre snart! Håller tunmarna för dig på torsdag! :)

Idag är jag helt slutkörd. Sovit dåligt sen i fredags,o varit trött hela helgeb, tror det kom ikapp mig nu, för hela kroppen skriker efter att vila. Så ska hem o sova efter mötet på jobbet. Avbokat fransarna o ska boka om massagen imorgon också, så jag bara kan vila :)

Ja. Alltså. Brukar ju ha ont men det har liksom stuckit i dem som vid äl, o så fick jag typ äl-flytningar i lördags natt. Och tempen är fortfarande låg, så jag fattar ingenting. Igår kväll var den ovanligt hög men då hade jag precis lagt mig i sängen, man ska ju ta när man sovit fyra timmar :o får se hur det går. I princip säker på att det inte är någon graviditet, men är ju troligen bara på äl+5 eller äl+6. Visar sig om mensen kommer eller inte..

Ja helgen var jättebra! :) men glad jag är ledig några dagar till så jag kan vila.

Oh bra att du skulle jobba mindre den här veckan då! Hoppas du känner dig piggare snart!

Massor med kramar!
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-09-20 19:15:45 följande:

Lycka till imorgon,håller tummarna för dig att allt se bra ut.

Haft en bra helg annars? Själv mår jag sådär, känner mig sjukt skum i humöret, känner knappt igen mig själv, stackars min sambo, hehe.

Har även ont i äggstockarna, har du också haft det denna gången?

Hoppas ni inte att jag blir överstimulerad. Kram

Hej fina!

Tack för dina lyckönskningar! Kom just från vul och nu har jag två stors äggblåsor, en på vardera sida. Den ena på ca 19 mm och den andra på ca 18 mm. Bör ägglossa inom ett par dygn.

De andra äggblåsorna har gått tillbaka, skönt!

Inget sexförbud längre men hon menar på att risken för tvillingar finns...

Jag har intr funderat så mycket över faktunet att det kan bli tvillingar. Vet inte riktigt hur jag känner kring det. Spontant, om jag får välja så är det ju inget jag önskar. Just för att det känns som man kommer ha fullt upp med bara en och att det blir dubbelt upp med allt liksom. Samtidigt hellre två än ingen alls.

Försöker sätta risken/chansen för tvillingar i förhållnde till risken/chansen att det blir nog alls liksom...

Vet ju att du är tvilling. Hur tänker du kring detta?

Låter mindre kul med ditt humör. Vilken tablett är du på?

Nej jag kände inte av något direkt i äggstockarna denna månaden.

Kramar i massor
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-09-21 09:40:29 följande:
    Hej fina :)

Okej :/ hoppas det känns bättre snart! Håller tunmarna för dig på torsdag! :)

Idag är jag helt slutkörd. Sovit dåligt sen i fredags,o varit trött hela helgeb, tror det kom ikapp mig nu, för hela kroppen skriker efter att vila. Så ska hem o sova efter mötet på jobbet. Avbokat fransarna o ska boka om massagen imorgon också, så jag bara kan vila :)

Ja. Alltså. Brukar ju ha ont men det har liksom stuckit i dem som vid äl, o så fick jag typ äl-flytningar i lördags natt. Och tempen är fortfarande låg, så jag fattar ingenting. Igår kväll var den ovanligt hög men då hade jag precis lagt mig i sängen, man ska ju ta när man sovit fyra timmar :o får se hur det går. I princip säker på att det inte är någon graviditet, men är ju troligen bara på äl+5 eller äl+6. Visar sig om mensen kommer eller inte..

Ja helgen var jättebra! :) men glad jag är ledig några dagar till så jag kan vila.

Oh bra att du skulle jobba mindre den här veckan då! Hoppas du känner dig piggare snart!

Massor med kramar!
    Hej fina =)

Bra att du tänkte på att vila och ta hand om dig, det behöver kropp och själ ibland. Jag ska bara slappa idag, fixa käk och förbereda inför min tjejfest på lördag. Ska bjuda hem ett par goda vänner på mat och dricka och sen ska vi ut och slå klackarna i taket, haha.
    (behöver roa mig lite känner jag),

Idag mår jag lite bättre men känner mig halv skum, vet ej om det är pergotime denna gången, varit jätte känslig och trött, kan ju bero på annat också men...

Hoppas du känner dig mer utvilad nu efter sömn, vad händer annars nu när du är ledig? Kramar i massor

Svar på tråden Fertilitetsutredning